Jump to content

Inspirations runda Uppsala med omnejd


vedde

Recommended Posts

Hej

Igår påbörjade Uppsalas seven åkare en gemensam fika träff med bilsnack. Först ut var hos mig och vi hoppas kunna få tillfälle att åka runt till fler byggare i närheten. Deltog gjorde PeÅ, Stigge, Stefan från Uppsala och även Peter Lilja och R Anders kom från Västerås för att vara med och sparka däck och snacka bil.

Är det fler i mälardalen som vill vara med eller bjuda in till fika stund i garaget så hör av er här i denna tråd så kan vi nog komma och besöka ert garage också, och ni hänga på till andras.

Väl mött i garagen.

/Fredrik

Edited by vedde
Link to comment
Share on other sites

Vi lägger upp nästa träff här föreslår jag så de som vill får skriva upp sig. Kanske av intresse för hela mälardalen, vi är ju ett par stycken här uppe.

TFredrik

Link to comment
Share on other sites

Jag bor i norra delen av Vallentuna (Frösunda), det är inte så långt upp till Uppsala. Upptäckte också förra veckan att jag faktiskt är kollega till PeÅ. Vore kul att hänga med på ”garage fika rundan” :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Tomas

Kul, det finns ju ett helt gäng med entusiaster runt dig i Vallentuna, Micke "Moose" Åhman, kompressor Anders, R1 Micke, och säkert fler, vi kanske kan få komma ner till er också?

Som den gamla ramsan går: " Ju mer vi är tillsammans......" :prop:

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Super!

Återkom med vilken tid och dag som passar. så startar vi en lista här på dem som vill komma.

Jag kan bistå med kaffe om vi blir fler än sist. :thumbsup:

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Jag vill så det värker, men tyvärr har lilltjejen dansuppvisning samma dag. Större delen av Uppsalagänget får jag ju träffa i England några veckor senare, men det vore ju skoj att få träffas på hemmaplan också. PeÅ nämnde att han eventuellt hade några skärmar liggande som skulle kunna passa mitt bygge, så man är ju nyfiken.

Link to comment
Share on other sites

Någon från Stockholms regionen som vågar sig upp till oss i Uppsala?

En trevlig söndagsutflykt om inte annat?

/Fredrik

Gärna! Vore kul att lära känna fler byggare i närheten!

Har inte hängt här så länge, men har byggtråd på rejsa sen att antal år...

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=32171&postdays=0&postorder=asc&start=441

Link to comment
Share on other sites

han har ju skärmar, du är välkommen nån annan dag,Family Guy, så kan vi ta en 'privat runda' hos uppsalabyggarna vet ja

PeÅ

Jag kommer upp förr eller senare, var så säker. Har fått en liten respit då mitt nya kök blivit några veckor försenat, men tiden flyger ju ändå.

Link to comment
Share on other sites

Jonte, bara första träffen har varit, den som nu är uppe för diskussion är den 22:ra så det finns ingen ursäkt att inte komma. Kolla med Peter Lilja för det verkar vara ett gäng från V-ås som skall komma.

Välkommen.

Link to comment
Share on other sites

Hejsan alla super7 kamrater

Vill ju bara påminna om söndagens träff hos mej vid 15 tiden, nåt att tugga på kommer att finnas !

ALLA är välkomna ! PeÅ

Edited by PeÅ
Link to comment
Share on other sites

Hejsan alla super7 kamrater

Vill ju bara påminna om söndagens träff hos mej vid 15 tiden, nåt att tugga på kommer att finnas !

ALLA är välkomna ! PeÅ

finns det någon adress ?? för en som vill komma

Link to comment
Share on other sites

Ni får säkert en heltrevlig eftermiddag!

Jag sitter fast på jobbet men kanske ligger avgaserna från min bil kvar hos Per-Åke, jag gjorde mitt besök i går i stället.:racesmile:

Det var aningen svalt att köra Pegasus.

Link to comment
Share on other sites

Ni får säkert en heltrevlig eftermiddag!

Jag sitter fast på jobbet men kanske ligger avgaserna från min bil kvar hos Per-Åke, jag gjorde mitt besök i går i stället.:racesmile:

Det var aningen svalt att köra Pegasus.

Undertecknad hade förmånen att få dela denna uppfriskande vårupplevelse och kan bara hålla med om att det nog rådde lite mindre än rumstemperatur i sittbrunnen. Stigge fick bryta loss mig från passagerarsätet efteråt.

Lite värmde det dock i hjärtat att mången Uppsalabo nog fick sig ett gott skratt vid åsynen av två medelålders, välväxta, stelfrusna män nedtryckta i sittbrunnen på en väldigt liten bil.

Bild009.jpg

Link to comment
Share on other sites

kamrater !

garage träff hos mej, PeÅ, idag på em.

trevligt att bara få snacka bilbygge några timmar !

Väldans inspererande ! :D

på återseende i sommar PeÅ

post-249-0-47979400-1335119782_thumb.jpg

Edited by PeÅ
Link to comment
Share on other sites

Inspirations/fika-träffar är jätteskoj! Har ni några fler bilder kanske?

För mig som håller på och bygger var det ett antal ”Aha, det är så man löser det!” upplevelser. Tack för trevlig eftermiddag! :)

Så brukar det vara för mig med, det är en av de stora behållningarna. :thumbsup:

Bild009.jpg

Spana in family guys smil, det säger allt! :D

Link to comment
Share on other sites

Tack för kaffet och bullen och kul att träffa lite fler byygare i närområdet.(jag har sett PeÅ's bil förr men tack för titten på den med)

Inspirationen räckte ända hem till motorstarten!

Jag ser fram emot att få besöka fler garage under våren och förhoppningsvis kan vi snart göra besöken i våra sjuor vilket bara ökar nöjet, dock minskar väl samåkningsviljan.

Friskt vågat av dig Stigge att åka när det var så kallt.

Är det någon som vill vara frivillig att visa sitt garage och bygge för gänget? Skriv inbjudan här i tråden då så kör vi vidare på samma sätt som PeÅ gjorde.

Väl mötta i nästa garage.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Välkommen till Luleå.

Jag visar gärna upp mitt garage/verkstad för den som är intresserad.

Avståndet kan väl inte vara något problem?

Det största problemet för mej är att hinna städa så att det ser anständigt ut.

Antas

I Rikets mitt.

Link to comment
Share on other sites

Välkommen till Luleå.

Jag visar gärna upp mitt garage/verkstad för den som är intresserad.

Avståndet kan väl inte vara något problem?

Det största problemet för mej är att hinna städa så att det ser anständigt ut.

Antas

I Rikets mitt.

När ni har kört halva vägen är ni i sundsvall - där kan ni ta en paus. Visar gärna mitt garage för den som är intresserad, behöver ni sovplats så ordnas det

kenneth

Link to comment
Share on other sites

När ni har kört halva vägen är ni i sundsvall - där kan ni ta en paus. Visar gärna mitt garage för den som är intresserad, behöver ni sovplats så ordnas det

kenneth

jo du, svärmor huserar i sundsvall så jag kikar förbi framår sommaren, men först ska vi ju till ENGLAND !!!!

PeÅ

Link to comment
Share on other sites

jo du, svärmor huserar i sundsvall så jag kikar förbi framår sommaren, men först ska vi ju till ENGLAND !!!!

PeÅ

Man är som ett litet barn - tiden går saktare för varje dag som går när man väntar på englandsresan - kan jämföras med ett barn som väntar på julafton - bilbyggarträff, historisk race och flygplan vad kan man mer önska sig

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Finns det någon hugad spekulant på att vara nästa garage? Efter Englandsresan som vissa skall åka på.

Först till kvarn att lägga in det här från mälardalen(sorry Antas och Kengren)åker vi till.

Våga visa garaget! och bygget.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej

Nu när Englandsresor och annat är avklarat, kan vi komma till skott med att boka någon för garageträff? Blir det en tredje i Uppsala eller blir det Västerås eller kanske till och med något Stockholmsgarage?

Kom igen nu jag vet att ni vill visa upp era byggen och ljuga ikapp med oss. Snart är sommaren här och då hinner ingen med garage träffar för då tar utomhusträffarna vid, Ulva, Venngarn, Gottröra o s v .

Frivillig tack!

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Kommer gärna nästa gång om jag är hemma, förra träffen var jag bortrest. kan antagligen efter 26/5. Då jag får lägga min bil på is ett tag, pga jobb (och lite finishångest) så kan jag lika bra slösa tiden i nån annans garage en dag :)

Link to comment
Share on other sites

I avsaknad på frivilliga öppnar jag återigen mitt garage på FREDAG 18/5 från 10.

Villeit som är ny på forumet och vill bygga kommer upp då och då tänkte jag att jag kan bjuda på en träff till då det inte var ute officiellt förra gången.

Har jag insug och avgassystemet klart kanske jag kan bjuda på en BEC tur för hugade spekulanter.

Väl mötta hos mig.

PM:a för adress om ni vill komma.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Hej

Ytterligare ett besök avklarat. Hoppas du fick en trevlig utflykt Ville och tack Stigge för att du bjöd på en provtur.

Vem önskar visa sitt garage nästa gång?

Kostnad - lite Kaffe

Behållning - massa med biltokiga kompisar att snacka bil med.

har vi någon frivillig?

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...