Jump to content

vedde

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    3,648
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    177

vedde last won the day on March 8

vedde had the most liked content!

Reputation

662 Excellent

1 Follower

About vedde

  • Birthday 08/13/1969

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Almunge
  • Interests
    Locost, Ducce

Profile Fields

  • Namn
    Fredrik Engzell
  • Ort
    Uppsala
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

36,946 profile views
  1. Grattis! Ett elbygge i hamn och ett coolt sådant om jag får säga mitt!
  2. Kul, det är konstigt att det nästan alltid är chauffören som är begränsningen 😁
  3. Tack Mats för grymma styrförlängare! /Vedde Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
  4. Jag har mina rullar som bilden ovan - mycket enklare med i och urstigning utan att trassla med bältet då det är på insidan och man slipper bulta i rullburen som inte blir lika snyggt. Mina rullar sitter ovan diffen och blir inte särskilt skitiga av det men är ur vägen där det faktiskt finns plats. Kan ta bilder om det är intressant. /Vedde
  5. Blir nog på det gula området längst fram så det blir nog bra- vill ha bra kylning till kompressorn. Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
  6. Nu händer det saker, nya anslutningar på kylare och intercooler svetsade- tack Marcus A! Nya styrförlängare på gång - tack Mats för svarvhjälp! Sen ska noskonen kortas invändigt och tightas till. Oljekylare till kompressorn uppflyttad och kommer få egen lufttillförsel via intag ovanpå noskonen. Ska försöka hinna få bredda min double bubble så jag kan byta bort den gamla. Lite är på gång men största är nog nya spindlarna - blir spännande att testa. /Vedde Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
  7. Kul, grattis! Kinnekulle nästa vore kul att se den. Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
  8. Tack Tomas för trevligt besök i ditt garage, fika och sexkantsstången såklart! [emoji16] /Vedde Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
  9. Mitt var inte heller orginal, jag har spjällhus med plenum genom en intercooler utan överladdning på besiktningen. Ingen som påpekade hur jag ville ha det och blev reggad som den 147hk Mazda Lf (Duratec)som det är.[emoji16] samtidigt passade jag såklart på att ansöka om T12BF.[emoji39] Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
  10. Syns det utifrån att den är strokad? Annars hade jag reggat den som orginal. Min reggades med smidda kolvar, stakar, portad topp, arp bultar och högpresterande lager - som orginal- svårt att se skillnad liksom.[emoji16] Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
  11. Nya bärarmar övre fram för nya spindlarna! Version 1 till vänster och senaste till höger. V.1 Sierra utan camberjusterarhylsor V.2 Sierra med hylsor V.3 Rally design med hylsor. Hoppas det blir bra. /Vedde Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
  12. Vad har du för bock till övre rören? Måste bygga nya övre bärarmar men ser att jag inte riktigt vet hur jag ska bocka dem- jag kör 25x3. Dina ser väldigt fina ut [emoji3] Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
  13. Som utsatt objekt för annans produktion är det svårt att veta hur slutresultatet blir, tycker Arto är grym och naturlig. Kan se tillbaka på mitt eget framträdande i Biltokig på SVT som var ok i jämförelse. [emoji16][emoji106] Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
  14. Mekaniska brukar vara av typen Push-pull kablar som bla används till utombordare på båtar, annars någon form av pneumatisk hydraulik eller elmotorer, båda bör kompletteras med en Quick-shift som bryter tändning på väg upp och blippar gasen på väg ner. Sök lite på paddlar så finns nog lite blandad info. /Vedde Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
  15. Köp Haynes, jag har det till alla mina bilar inkl bruxen och gör allt jobb själv, har just nu växellådan ur min Volvo v50 för slavcylindern gav upp och då måste man dela på motor och låda - går jättesmidigt med deras steg-för-steg instruktioner. Sen finns forumet för alla frågor som uppstår och man behöver sällan vänta länge på svar. /Vedde
×
×
  • Create New...