EUSSVEN
Locost Sverige medlemsklubb-
Posts
147 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
10
EUSSVEN last won the day on August 4 2024
EUSSVEN had the most liked content!
Reputation
74 ExcellentProfile Information
-
Kön
Kille
Profile Fields
-
Namn
Andreas Svensson
-
Ort
Tibro
-
Locost-status
Har köpt färdig locost
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Caterham clone med B230FK, nu med en ny motor
EUSSVEN replied to Jari's topic in Våra Locost 7/Seven Bilar
Härligt 👍 -
Caterham clone med B230FK, nu med en ny motor
EUSSVEN replied to Jari's topic in Våra Locost 7/Seven Bilar
Eftersom både tändning och bränsle finns, med alldeles för fet anrikning. Kanske det är tempgivaren i toppen som krånglar så att motorstyret tror att det är -30C? Bränsletrycksregulatorn som hängt sig så man har X antal bar för mycket tryck? Luftmassmätaren ger korrupt signal, vilket ger mer anrikning? NTC givaren i toppen skall vara runt 2k5 Ohm vid 20C. Borde gå att checka luftmassgivaren på samma sätt? Hoppas det kan hjälpa till? -
Plockade ner gamla lådan för att se om c klipps skrönan stämmer. Och.., det är bara en skröna. Dreven sitter som de skall på plats. man ser hur friserat 4ans drev är.
-
Checka etanol också? Ifall man vill prova annat bränsle?
-
-
Bakpulver?
-
Bara byta svepet…
-
Kommer lägga in det i motorstyret och hoppas det spar på lådan. Nu är det bara en enkel ”lookup table” Hämtade en bättre begagna låda på skroten i Växjö. Väldigt fin anläggning hade de med bilverkstad.
-
Stämmer, funderar även på att byta till 2l varianten jag har i garaget, mindre vrid och varva mer. Motorstyret är ett maxxecu, och har idag ingen hårdvara som vet vilken växel som används. Men hastighet via lådan samt motorvarvtal, är inkopplat. På så vis kan man få ihop ett logiskt uttryck att ladda mindre inom ett visst intervall. Maxxecu är rätt finurligt. 🙂 Demonteringen har stannat av i väntan på adekvata verktyg, provade lite näthandel från fjärran östern denna gång.
-
Snyggt Kolla bara att inte axialkraften på veven blir för stor? Annars får man köra med en fjädrad sinterlamell, det gör jag. Blir dessvärre att den hugger lite när man skall iväg, men slirar verkar den aldrig göra.
-
Härligt 😊
-
Vid en snabb inspektion ser man att 4ans kugghjul blivit illa friserat. Ett alternativ är att plocka i ett nytt kugghjul eller en ny låda med drivlina som ger mindre vridmoment? Ett nytt kugghjul måste i så fall förstärkas samtidigt som man åker på nya låsbrickor när man plockar ihop just den axeln igen, för korrekt spel. Var hittar man i så fall låsbrickor till just den här modellen 🧐
-
-
Skall sanera allt framgent. Motorns kuddar är demonterade på bilden för att underlätta att få ut lådan
-