Jump to content

EUSSVEN

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    160
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

EUSSVEN last won the day on August 4 2024

EUSSVEN had the most liked content!

Reputation

77 Excellent

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Andreas Svensson
  • Ort
    Tibro
  • Locost-status
    Har köpt färdig locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det fick bli ett lättat svänghjul då ett nytt original var dyrare. Ny tryckplatta sachs race. Mao kraftigare fjäder. Samt vanlig lamell, 240mm.
  2. Blev faktisk att jag går ned från 2.3 till 2.0 liter. Större turbo. Nytt svänghjul, tryckplatta och lamell. Sinterlamell slits fort med mina kärringstarter.
  3. Ny låda Även ny motor.
  4. Nix Den blanka ytan kommer ej absorbera ljudvågen så bra. Det gäller att bromsa upp liftmassan och omsätta det till värme. Använd skumgummi som appliceras på väggarna i en låda runt insug.
  5. 1. Vedde, 1bil, 2 mat 2. Jari Kinnunen, 1 bil, 1 mat 3. Tomas Mårtensson, 1 bil 1 mat 4. Sören Aronsson 1 bil 1 mat 5.Kristofer oscarson 1 bil 1 mat 6. Pontus Palm, 1 Bil 1 Mat 7. Lars Andersson , 1 bil 1 mat 8. Christer Johansson, 1 bil 2 mat 9. Andreas Svensson 1 bil 1 mat 10.
  6. EUSSVEN

    Kyl

    Bump
  7. EUSSVEN

    Spridare

    Bump
  8. Söker svänghjul passande SAAB B234 för 240mm tryckplatta.
  9. Snyggt 👍🙂
  10. Eftersom både tändning och bränsle finns, med alldeles för fet anrikning. Kanske det är tempgivaren i toppen som krånglar så att motorstyret tror att det är -30C? Bränsletrycksregulatorn som hängt sig så man har X antal bar för mycket tryck? Luftmassmätaren ger korrupt signal, vilket ger mer anrikning? NTC givaren i toppen skall vara runt 2k5 Ohm vid 20C. Borde gå att checka luftmassgivaren på samma sätt? Hoppas det kan hjälpa till?
×
×
  • Create New...