Jump to content

jonasw

Forumdeltagare
  • Posts

    190
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by jonasw

  1. Jo jag har det schemat men det är en blå/vit och en röd som sitterihop och det står fuel relay på, båda är det spänning på. Hur kopplar jag dessa till Westfields elhärva?
  2. Har kämpat med elen, inte min starka sida... :angry: Har westfields elhärva, omex 600 och dash2 som ska synka. Fick igång motorn med startgas för några dar sen men får inte igång soppapumpen. Tips? Har två kablar ut från omexen men vart kopplar jag in dom?
  3. Då får jag väl köra dom lite hårdare :) Har byggt lite efter en amerikansk förebild.. Kommer säkert byta när jag blir frånåkt på banan :515:
  4. Jag kunde se att trycplattan släppte från lamellen men nått måste ju ha legat emot.. Funderar på att köpa nya 8,5" bakfälgar och använda nuvarande 7,5 fram istället. Isåfall blir mina 7,0 över..
  5. Har krängt på däck, vad tror ni om bakdäcken 235/40-17 på 7,5 fälgar? Borde ha varit 8,0, hur påverkar det egenskaperna?
  6. Har haft problem med kopplingen, Hade orginal st170 svänghjul och det har inbyggd ryckutjämnare, har nu bytt till 1.8 svänghjul och nu funkar det. Förstår ändå inte varför det inte funkade men det är ju inte viktigt längre...
  7. Ser jäkligt snyggt ut, häftigt att följa bygget :thumbsup:
  8. Den kopplar fortfarande inte ur. har beställt ett 1.8 svänghjul från en Eskort -97, vad ska det vara för tryckplatta och lamell? Vilken Mondeo, på bildelsbasen hittar jag bara Mondeo 1.8 TD, Passar det? / Jonas
  9. det ska jag prova innan jag river allt! Tackar för era svar/ Jonas
  10. Jag ser att tryckplattan släpper och det verkar so lamellen ligger fri/ Jonas
  11. Har problem med kopplingen, den kopplar inte ur. Har zetec st170 med orginal 2.0 svänghjul och tryckplatt, typ9 med bytt urtrampningslager. Kopplingen känns ok i pedalen och jag kan se att lamellen ligger fritt. Lamellen är lite mindre i diameter men jag tänkte att det inte spelade nån roll till att börja med. Vad behöver jag ha om jag byter till 1.8? Tryckplatta, tändgivarfäste men passar startmotorn? /Jonas
  12. Tack! Vill fortfarande plugga anslutningen till värmen?
  13. Hittade följande på locostbuilders: The single one on the back of the stat housing is the heater outlet, block that one. Small outlet under the main (bigger) one is the warm up bypass, this needs to be run to the bottom hose close to the water pump. This allows water to circulate round the engine when cold. Top outlet goes to the top of the rad. Plumb a header tank into the bottom hose but not combined with the bypass hose, it needs to be independant. Bleed on top of stat housing goes to the top of the header, and a bleed from the rad if you have one.
  14. Intressant och krångligt, är det någon mer som har erfarenhet? / Jonas
  15. Det är plattan längst ut som var klen där rundrören börjar, skulle tigsvetsa på en extra platta under/ Jonas
  16. Handlade rubbet (nav,snap-off, ratt) av dom. Riktigt trevliga och hjälpsamma, fick desutom väldigt bra mängdrabatt!
  17. Är det någon som har tips om hur man pluggar oanvända anslutningar från termostathuset på ett snyggt sätt? Har två anslutningar på 19mm som inte behövs, är väl till värme och oljekyl antar jag.
  18. Tackar!
  19. Tackar :notworthy:
  20. Kan någon tipsa om hur jag ska få bilderna att ta mindre minne :unsure:
  21. Idag har jag klarat bygg1. Fick nedslag på främre undre A-armar som måste förstärkas och det räckte inte med kollapsbart rattnav resp nedre rattstång. Även den övre rattsången skulle vara kollapsbar. Men jag fick bra beskrivningar på hur det skulle göras så det är inga problem. I övrigt fick bygget välgodkänt :)
  22. Fälgarna är Team Dynamics 7-7,5/17. Bak sitter Golf ok och fram 4-kolvs Hi-Spec Stötdämpare fick bli AVO till att börja med.. Säten är Kirkey, ljuddämparen är hembyggd och grenröret är modifierat st170 Jenvey insug
  23. Hittade en hyfsat fräsch typ9 låda men hade problem med att få dit den innan jag förstod att det behövde kapas lite i den
×
×
  • Create New...