-
Posts
350 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
16
Content Type
Profiles
Forums
Events
Everything posted by janne85
-
Säljer ett par 140 spindlar.. 500kr + eventuell frakt Finns utanför Vara..nås via forumet eller på [email protected] //Janne
-
1: hårfärg 2:hylsnyckel 3:Fotsvamp 4: Grendosa.. Skojigt värre :prop:
-
Önskar köpa ett par Volvo 140 spindlar med nav.. Nås via Pm, 070-2388764 eller på mailen: [email protected]
-
Har 4st 2,25" fjädrar av märke Ten Star 2st 10,5" långa 450lbs 2st 9" långa 600lbs Pris: 1600kr för alla fyra Finns utanför Vara men kan skickas ed bussgods över hela landet.. Nås via PM eller på: [email protected] //Jan Ullström
-
Har 1st bromsvåg,1 st bromscylinder 0,625, 3st cylindrar 0,700,3st behållare och 1st bromsreduceringsventil samt lite nipplar..Aldrig använt eller provmonterat ens.. Pris: 2400kr för allt inkl frakt.. Förskottsbetalning till mitt Swedbankkonto e de som gäller.. Nås på pm eller mailen: [email protected] eller 0702388764
-
Super sevenbygge säljes pga tappat intresse Ram byggd enligt eget huvud..inspiration från collins ritningar.. står på hjul.. volvo 740 bakaxel volvo 140 spindlar volvo 240 styrning fästen för b230 och m47 låda 14" dämpare finns mer info och pris ges via mejl eller pm.. Finns utanför Vara Jan ullström
-
Har två stycken Cobra Roadsterstolar som jag inte ska använda till mitt bygge..Stolarna är helt nya,bara upppackade och kontrollerade. Pris: 3600kr för båda stolarna Finns utanför Vara.. Nås bäst via pm eller på [email protected] Mvh Jan Ullström
-
-
-
Har en uppsättning Mim Juventus 8x16" et10..5x108 mm bultcirkel..alla fälgarna behöver ny klarlack samt kanstötningar finns..dåliga däck.. Säljes för 3000kr eller bytes mot bred noskon,Volvo B21ET motor eller Volvo B230FK bottendel.. Fälgarna finns Utanför Vara.. Nås via PM,070-2388764 eller [email protected] //Jan Ullström
-
Nedre främre länkarmar klara
-
Kilkenny: Det är m12 gänga på bulten...
-
Då har man fått gjort lite i helgen då...fått fixat bakaxelupphägningen..ska bara helsvetsas.. Bärarmsstag bak Bakaxelupphängning Panhardstag Justering panhardstag
-
Ramfästet kommer att boxas in..så det är lugnt..
-
Nya motorfästen under konstruktion.. Höger,ska få några trekantiga plåtar för att fördela ut krafterna mot bultarna.. Vänster,ska nog också få några extraplåtar..
-
Har inte hänt så mycke..
-
Gerhard: Har du några bilder på motorfäsyen med bussnig??kan du rekomendera nån bra bssning..
-
Tack för alla ideér..tanken har själv slagit mig att det troligen blir för starka krafter för motorfästet..kommer med stor sannorlikhet göras om och även "lutas"som det är på 240/740 original.. Har även en ide att använda en bussning modell större till motorfäste..
-
Motor och växellåda i.. Den ombyggda sprängkåpan med slavcylinder från en saab 900 En till bild på slavcylindern
-
Hejsan.. Tänkte först presentera mig.. Heter Janne och kommer från Vara i Västra Götaland..Har fått upp ögonen för detta med en egenbyggd bil och när jag hittade detta forum så blev ju inte saken bättre precis,så nu har jag en nästan färdig ram ståendes i garaget. Jag valde att utgå från Collin´s ritningar men har valt alla måtten själv för att det ska bli som jag vill.. Bilen kommer byggas enligt följande recept: Motor: Volvo B230 med lite sugtrim Växellåda:M47 från Volvo 740,modifierad sprängkåpa med Saab slavcylinder Bakvagn: 1031 från Volvo 740 upphängd i fyrlänk och panhardstag Framvagn: 140 spindlar,140 nedre spindelled,kontimaled som övre spindelled. kortad volvo 240 styrväxel,m14 uniballs som yttre styrleder Ram i 25x25x2,5mm fyrkantsrör och diverse 20x20x2mm Bromsar: fram blir det Bromsok och skivor från volvo 760 v6 med egna okadapters,bak blir det 740 original Hjul:AEZ fälgar 7,5x16" et 20 med 195/45 16 Karossen blir blandat med glasfiber och aluminium Bild på ramen, dock ej färdig. MVH Janne
-
Önskar köpa en 5 liters blandgastub omgående i skaraborg.. Svara via pm, [email protected] eller 0702388764
-
Visst skulle det va fint med en v6:a...skulle du kunna mäta det som jag frågade så vore det sjysst...skulle även vilja ha mått på den fyrcylindriga och den femcylindriga audimotorn... //Janne
-
Har 4st 16" fälgar till salu.. 7,5" breda bultcirkel 5x108 ET18 Defekter finns såsom kanstötningar samt även lite skador på ena navet... saknas en centrumkåpa..på två av fälgarna är bulthålen försänkta på baksidan för att passa volvo 140 nav... 2st Semperit Direction Sport i dimension 195/45 -16 med cirka 5-6mm kvar... 2st 205/55 -16 av okänt märke som måste bytas... Pris: 2000:- Bilder på fälgarna: http://www.blocket.se/vi/12858068.htm?ca=13_s Fälgarna finns cirka 1mil utanför Vara mot Grästorp.. Nås helst via mail eller msn som e [email protected] Bilder skickas med mail eller på msn.. //Jan Ullström
-
Hejsan alla glada... Är ny på detta forum och sittet i bilbyggar tankar...eller det är bara planeringstadie än men man måste ju börja nån stans... Tanken är att bygga en mittmotorbil med en Audi motor och låda..vet ej om jag ska använda fem eller fyrcylindrig.. skulle vilja lite mått på dom olika motorerna..dom måtten som är intressanta är: totallängd motor och växellåda,maxbredd på motorn med generator och allt sånt på,längd från bakkant v-låda till centrum drivaxel?? Är tacksam för alla svar..Som sagt så kommer nog inte bilen börja byggas än men framöver så kommer jag starta en projekttråd... //Janne
