Jump to content

Arto

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    262
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

Arto last won the day on July 5

Arto had the most liked content!

Community Reputation

114 Excellent

About Arto

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 03/01/1961

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Gottröra

Profile Fields

  • Namn
    Arto Rajakangas
  • Ort
    Gottröra
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

857 profile views
  1. Menar goe herrn med GT40? För egen del kommer jag inte hinna vaxa och putsa min före 19/9
  2. Är underredsmassan du menar är det jag tänker på, den där lite kletiga sorten så är inte det vad jag är ute efter. Om vanlig underredsmassa funkar då borde ju kanske vanlig body duga också? Typ den här http://www.hagmans.se/sv/rostskydd/carosol-rostskydd/e/11331/body-elastic-1l/
  3. Låter ju rimligt, hoppas på någon som har lyckats med något bra som vill dela med sig. Det måste ju vara många som skyddat sina hjulhus kan man tycka.
  4. @Mats Karlsson Tack, det där ser intressant ut. Enligt databladet ger ett lager 0,25-0,4 mm torrt lager. Hur tjockt behöver det vara för att få önskat resultat, d.v.s. att man slipper skador på plasten, någon som har testat IRL?
  5. Det går ju att limma saker men känns spontant lite knöligt och att man kan få några småfickor som kan samla fukt, skulle föredra någon produkt som kommer på burk. Kom på att även rolla kan ju kanske vara ett alternativ utöver pensla eller spruta? Edit: Aluplåtar poppnitade på stålram och instängd fukt känns inte för mig som en bra kombination om det går att undvika.
  6. Hur skydda mot rosor i glasfibern orsakade av stenskott från undersidan? Det är även några aluminiumplåtar som vill ha något skyddande på sig. Har letat här på forumet och inte hittat.någon bra läsning. Jag tänker mig något slags gummi/plast-massa eller annat lämpligt, helst som man kan pensla på men spruta är ok det med. Hur har ni gjort?
  7. Arto

    Artos SGT40

    Raka rörändar och lite pasta + hålla tummarna förstås
  8. Arto

    Artos SGT40

    Har slöjdat avgassystem och vill tacka @Hansol /Peter för inlägget med "dummy-ramen" att bygga motorn i. Otroligt behagligt med rätt arbetshöjd och åtkomlighet från alla håll när man planerar och meckar med det som ska sitta på motorn. Att lägga 3-4 timmar på en sådan ram rekommenderas Nedan lite bilder på rykrören. Lösningen för säkring av kollektorerna är lånad från en röd GT40 med vit striping Resten tänkte jag göra på plats i bilen så rören kommer ut på rätt ställe.
  9. Ertappad under en byggpaus.....dreaming....
  10. Förutom drivaxlarna: Det är så mycket mer som ser mycket fint ut på bilen, inte så långt till första provtur?
  11. Grattis Christer, så jäkla kul och inspirerande att se
  12. Pricken över i:et, vilken känsla det måste vara! Stort Grattis på alla möjliga vis Magnus!
  13. Största problemet jag ser är att det är svårt att bygga någonting stabilt som är någotsånär triangulerat och inte viker sig om man rullar, även om man använder rätt material efter SBF reglemente. Karossen är i plast och går i flisor vid en normalhygglig smäll.
  14. Tyvärr i princip omöjligt att få till i en GT40 om man vill ha instrumentpanelen lik orginal samt fortfarande ta sig in och ur bilen, har i.a.f. inte sett något som är bra. Dessutom får man ett rör att slå pannan i vid krockar även i relativt låg fart. Bur är (kanske?) ok om man kör mycket bana, är ordentligt inspänd i bra stol och har rätt hjälm/skydd. Den jag känner till som kommit närmast fungerande bur är nog @Csgt40 men även den skulle må bra av några rörstumpar till. Bara båge tycker jag är bättre om man mest åker och handlar glass. Min tanke är att köra en hel del bana men är själv mycket ambivalent vad gäller min egen bur.
×
×
  • Create New...