Jump to content

super7

Forumdeltagare
  • Content Count

    478
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

super7 last won the day on November 17 2020

super7 had the most liked content!

Community Reputation

29 Excellent

About super7

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 01/24/1972

Contact Methods

  • MSN
    lotus_7@hotmail.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Håkmark
  • Interests
    Motorsport

Profile Fields

  • Namn
    Nils-Erik Holmgren
  • Ort
    Umeå
  • Locost-status
    Locost-intresserad

Recent Profile Visitors

5936 profile views
  1. Sikta på det här... nån mm tillgodo mellan sprängkåpa och ramen. //Nisse
  2. Gissar att du gjort det för att kunna montera motorn så långt bak som möjligt. Jag har en liknade lösning men mycke tunnare. //Nisse
  3. Prova att stryk ut lite av detta på oringen ""Loctite" 577. För tätning av grova rörgängor. Tätar mot lågt tryck direkt efter hopmontering av detaljerna. Ersätter lin, teflonband m.m. 50 ml. Snabbtätande mot låga tryck: 20% styrka efter 8 minuter på ståldetaljer Maximalt tätningstryck: 24 timmar över 350 bar Maximal gängdiameter: 3/"
  4. Den Tps:n hade ju en smart lösning med 2 olika karakteristisker 👍 Sök på abiko eller knipex, jag har en gammal abiko som ser ut att klara dom där stiften. //Nisse
  5. Är du säker att det fungerar så? Låter som det är en Tps givare som har tomgångs samt fullgas läge, inte 0-100% //Nisse
  6. Smart idé det brukar ju vara trångt vid pedalerna på se7en bilar. Innan jag flyttade om mina pedaler lite var jag tvungen att köra med räserskor //Nisse
  7. Det är ju aldrig fel att ha en knacksensor inkopplad för loggning. Men för att våga lite på en aktiv knackreglering så är det många timmars testande i bromsbänk/dyno.
  8. Diffen som sitter där är en Zf-diff👍 och den har tävlings historia. Har suttit på en Sierra Rs500 som kördes i Rallycross Em på 90 talet 🙂 Och anledningen till den längre stubbaxeln på höger sidan är att då gick det att köra med samma drivaxel på bägge sidorna.
  9. Blev en hel del pyssel att få detta att passa....🛠️ då det är stora knutarna på diffen och små knutarna ute vid hjulen.
  10. När jag bytte till 7-1/2 diffen på min se7en så blev det att byta drivaxlar också då längderna inte stämde. Hittade en fin pdf på www.cedex.se med mått på drivaxlar. I mitt fall så blev det Bmw 1602 och 518 som passade måttmässigt 😀 //Nisse
  11. Jag kör med kring 30mm spacers för att kunna köra med dessa Lotus Esprite original fälgar, naven har 4*108 bultdelning men det är 5*108 på fälgarna så det blev lite specialutförande på spacerarna. //Nisse
  12. Hej Lars. Om det blir Protec, prata med Niklas https://www.libell.nu/ //Nisse
  13. 1.6 Zetec har inte så mycket gemensamt med 1.8 och 2.0 Zetec förutom namnet. Insug och avgas sitter inte på samma sida 1.8 och 2.0 är samma men inte 1.6 //Nisse
  14. Är man bara noggrann så funkar detta sätt bra. Jag har förmånen att ha tillgång till en 4-hjulsinställning och det gjordes en inställning där. Och det går lite mot toe in när det fjädras ihop i botten på fjädringen, har haft en del samtal med diverse olika rally,racing förare. //Nisse
×
×
  • Create New...