Jump to content

super7

Forumdeltagare
  • Content Count

    455
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

super7 last won the day on July 21

super7 had the most liked content!

Community Reputation

21 Excellent

About super7

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 01/24/1972

Contact Methods

  • MSN
    lotus_7@hotmail.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Håkmark
  • Interests
    Motorsport

Profile Fields

  • Namn
    Nils-Erik Holmgren
  • Ort
    Umeå
  • Locost-status
    Locost-intresserad

Recent Profile Visitors

5749 profile views
  1. Kronhjul och pinjong är ihop matchat så näe det funkar inte. //Nisse
  2. Det finns en fin exel fil på rejsa som "Fuling " gjort. //Nisse
  3. Ja. Inte en blekaste aning, killen jag köpte dom av hade dom på en Ciroen Xsara. //Nisse
  4. Detta väger 13 kg, 195/55-15 Yoko A048 //Nisse
  5. Hej Janne. Om du inte bryr dig så mycket hur fälgarna ser ut, så är dom lättaste fälgarna jag känt på nån typ av original fälg till Citoen. Den ser ut som en plåtfälg typ. //Nisse
  6. Det är inte alltid hjulvinkarna på köpes bilarna är bra från början. På min Rush så var caster vinkeln olika mellan sidorna och åt fel håll ca 1,5 grader. Fästena var inte bredare än bärarmen så det ju ju inte att shimmsa armarna framåt eller bakåt heller. Tillverkade nya övre bärarmar med rätt caster, sedan fästena mot ramen något kortare så det går att finjustera lite med shimms. Bump steer var inte heller nå bra. Så det fixades till vid bytet till kortare styrväxel, först mäta upp framvagnen som den var och simulera i Casim inte alls bra rörde sig en hel del....
  7. Blev det att rotera däcket? Hur rund är fälgen? //Nisse
  8. Det är en gammal rally låda du söker då 😉 lång 1:a sent tätt mellan stegen. Hur långt har du hunnit med fästet för diffklumpen? passa på att göra det bredare så att du kan köra med 7-1/2" om du vill senare det är bara bredden på 2 av fästpunkterna som skiljer. Distanshylsor om man kör med 7" och utan med 7-1/2" //Nisse
  9. Nu har dom fått det att funka felfritt på jagga motorn och det är den nyaste varianten av Link G4X Fury. //Nisse
  10. Ett lite tips, innan du köper eftermarknads sprut till Jagga motorn kolla upp att det klarar av styra motorn. Det är lite bekymmer med en frän bil här i Umeå för tillfället, problemet är att styra dom variabla kammarna det funkar upp till typ 3000-4000 sen ballar det ur. //Nisse
  11. Hej Alex Det beror ju lite på slutväxeln också. Jag har 2.25 på 1:n och 3.91 i bakaxeln och drar jag till varvstopp så gör den nästan 100Km/h, och rullar jag på tomgången så går det kring 10km/h. Jag tycker inte det är några problem att köra med så lång 1:a för sen är det ju tätt mellan växlarna. Med quick shift menar du en stålspak då?
  12. Rikard är väl inne på att med för kraftig pump så kan det bli högre bränsle tryck på tomgången då allt bränsle skall tillbaka till tank typ... Sen byggs det ju bara en del värme i onödan med för högt flöde på pumpen. //Nisse
  13. Så här ser mitt verktyg ut, lånade ett från Ford för att få måtten 👍 //Nisse
  14. Sen vad man gör och får göra är inte samma alla gånger😀 Jag var och tankade se7en inför en dag i Åmsele och det var redan bytt till slicks då, samtidigt på macken så var en polisbil där och tankade pratade lite med polisen och han tyckte det ser ju ut som en trevlig sportig sommarbil👍
×
×
  • Create New...