Jump to content

super7

Forumdeltagare
  • Posts

    543
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

super7 last won the day on November 17 2020

super7 had the most liked content!

Reputation

38 Excellent

About super7

  • Birthday 01/24/1972

Contact Methods

  • MSN
    lotus_7@hotmail.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Håkmark
  • Interests
    Motorsport

Profile Fields

  • Namn
    Nils-Erik Holmgren
  • Ort
    Umeå
  • Locost-status
    Locost-intresserad

Recent Profile Visitors

6819 profile views
  1. Prova att skifta utgångarna på huvudcylindern fram/bak //Nisse
  2. Man dimensionerar så klart kabel arean efter vad förbrukaren drar och lägger till lite för säkerhet. Och då jag har tänkt att köra med en PDM så börjar jag med att beskriva vad det är då alla kanske inte har koll på vad det är. PDM är förkortningen av Power Distribution Modules, och i den finns det x-antal in och utgångar beroende på modell allt är mjukvarustyrt med andra ord inga relän eller säkringar allt är inbyggt i boxen. När man programmerar den och testar utgången så ser man i realtid strömförbrukningen och ställer då in vid vilket A utgången skall trippa, på min är det 1A steg så betydligt mycket mer exakt än bilsäkringarna som har 5A mellan varje storlek. Har bara testat halv/helljuset än och en sån lampa drar kring 5,5A och det är på 60w. //Nisse
  3. När jag får tummen ur och drar om delar av elsystemet och samtidigt installerar PDM:n så siktar jag på att använda mycket 0,5 kvadrat, blir att byta ut dom flesta lamporna till Led. //Nisse
  4. En liten rättelse PUR har inget med hur kardelerna är i en kabel "tjocklek samt hur många koppartrådar" PUR är en benämning på ytterhöljets material. //Nisse
  5. Jag har gjort nått liknande med min se7en, missade att spänna fast huv och noskon vid en provkörning första rejäla bromsningen så viker sig noskonen framåt mot asfalten och släpas mot backen tills jag stannat🤬 //Nisse
  6. Sen kan man ju göra så här om man vill minska cc måttet lite Styrarmarna är från om jag inte minns helt fel Volvo 240, styrväxeln kapad i änderna och gjort nya gängor. //Nisse
  7. Det som brukar fara först är väl nån frostplugg. Tips på billigt medel att rengöra kylsystemet är citronsyra från närmaste mataffär. //Nisse
  8. Hej Kjell. Du är observant👍 Min se7en är en köpes ram Rush så jag är oskyldig till det svaga skärmfästet i mina ögon sätt. Och det är precis som du säger rör som är pressat platt ut mot skärmen för att sedan är fast plastat i skärmen. Där fästet vibrerade sönder var där röret var pressat platt några cm ut från skärmkanten.
  9. Har tyvärr ingen bättre bild, men det som hänt för mig är att fästet gick rätt av ca 3-4 cm ut från skärmen. Efter det plastades det fast ett till längt ned på skärmen, där eltejpen är. //Nisse
  10. Hej Kjell. Du har inte funderat nått på att göra en till fästpunkt på skärmen? //Nisse
  11. Har det blivit kört nått än i sommar? //Nisse
  12. Tror att du klarar dig bra med 3.92. Jag har en rally låda med lång 1:a..... drar jag till varvstopp nå jag nästan 100km/h sen med O.85 i överväxel så är det ändå lämplig fart på 5:n //Nisse
  13. Jag har en liten formel/gocart ratt köpt här på forumet för många år sen. Användes vid bankörning 😊 //Nisse
  14. Från loggen till insprutning, har både hjulgivare och GPS och det syns ju rätt väl när jag nyss åkt iväg tar ett lite tag innan GPS visar nån hastighet, sen visar dom samma hastighet. //Nisse
  15. Enda kravet är väl att det inte tar farten från en GPS //Nisse
×
×
  • Create New...