Jump to content

SNAP OFF


Recommended Posts

Har köpt snap off rattnav(tvåhandsgrepp)- att montera var inga problem men hur skall man lösa det med signalen. Har en signalknapp från en äldre ratt, på den finns två flatstiftskontakter.Är det någon speciell signalknapp till snap off naven - tycker att det borde vara någon form av fjädrande "läppar" som ordnar kontakten mellan nav och signalknappen - hur har ni löst det

kenneth

Link to comment
Share on other sites

sätt tutknapp på instrumentpanelen.

ja thomas - det känns som det enklaste alternativet - men det måste ju finnas någon baktanke hos de som har gjort detta rattnav - det känns som ett fjasko - kan inte låta bli att fundera på hur de har tänkt...

kenneth

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ja thomas - det känns som det enklaste alternativet - men det måste ju finnas någon baktanke hos de som har gjort detta rattnav - det känns som ett fjasko - kan inte låta bli att fundera på hur de har tänkt...

kenneth

Var ute på nätet i går kväll och hittade stylingwebben.se - de säljer signalknapp till snap off naven - kunde inte låta bli att beställa signalknappen, den kostar visserligen 175 kr inklusive frakt - få se om det fungerar. Återkommer med rapport om resultatet

kenneth

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Var hittad du navet och ratten? Letar själv efter något sådant. Vet inte hur universal sånt är men jag har övre delan av rattstången från en ford focus.

Edited by FilipD
Link to comment
Share on other sites

Var hittad du navet och ratten? Letar själv efter något sådant. Vet inte hur universal sånt är men jag har övre delan av rattstången från en ford focus.

Navet (snap off) beställde jag på nätet från tillbilen.se (mölndal, navet har jag för mig att jag köpte på mekonomen och ratten har jag fått av en kamrat, vet ej något mer om ratten

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Hej

Är det ingen som känner han i Vallentuna som uppfunnit Snap-Off som kan ordna en klubbrabatt?

Är väl bara att skicka i väg ett mail till kontakten på denna sidan http://snapoff.com

Köpte mitt direkt av Johan :thumbsup: , trevlig farbror med en riktigt fin Se7en :racesmile:

//Nisse

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jo så kan man ju i o f s göra men har någon i trakten en personlig koppling brukar det ge ett bättre resultat i förhandlingar.

Han var med i Bilsport för ett par nummer sedan med sin Sjua och sina snap-off konstruktioner.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...