Antas Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Måste skaffa kraftigare fjädrar (+coilovers) bak. Rally Designs (www.rallydesign.co.uk) hemsida förefaller vara bra men hur är det att köpa från företaget? Någon som har erfarenhet och informationer? Säsongen för snöslungor är tillfälligt maximerad jämfört med Locost, men snart........... Antas i ett snötyngt Luleå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Goda erfarenheter härifrån i alla fall. Kolla lagersaldo på fjädrar och stötdämpare, det verkar vara åtgång på dom grejorna. Christer J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Bara goda erfarenheter för mig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Bra erfarenhet för det mesta. Kommunikation är inte deras starka sida om något på ordern gått fel eller inte finns i lager. Har dock alltid fått rätt delar, rätt pris, om än ett par dagar senare än lovat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Merlin motor sport har jag handlat dämpare + fjädrar av och det gick på 3 dagar till sverige + mail från dem när paketet lämna deras hus. ( om nu priserna är någorlunda samma kan ju de vara ett alternativ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2fast4u Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Bara goda erfarenheter av RD från mig. Jag har handlat från dom vid en 7-8 tillfällen och det har funkat klockrent varje gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steff71 Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 (edited) dom va bra för mig fick meijl när det blev sent tog 2 veckor fast dom inte hadde alla grejor hemma .. Edited February 11, 2010 by steff71 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Bara goda erfarenheter, dock så är det Engelsmän.... Men en sak som jag tycker är viktigt är att när det blir problem så tar de sitt ansvar och fixar det utan några problem. // JEK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jay-c Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 eftersom luleå inte ligger i sverige utan i norrland får man enkelt räkna med 2-3 dagar extra jämfört om man bott i göteborg.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted February 11, 2010 Author Share Posted February 11, 2010 Mjaaa...Luleå är nog bra lokaliserat i Konungariket (Norrbotten är ca 24% av riket), det är allt annat som ligger ocentralt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted February 12, 2010 Author Share Posted February 12, 2010 Jag vet inte om jag är temporärt blind men jag kan inte finna Rally Designs mailadress på deras hemsida. Någon som har deras mailadress? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Hade samma problem trots att jag då hade putsade glasögon. Den finns inte men efter ett telefonsamtal så skickade de ett ebrev som svar. Skall bara leta rätt på adressen. Här är den: Sales - Rally Design [sales@rallydesign.co.uk] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 Jag vet inte om jag är temporärt blind men jag kan inte finna Rally Designs mailadress på deras hemsida. Någon som har deras mailadress? Här är en till carl@rallydesign.co.uk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted February 13, 2010 Author Share Posted February 13, 2010 Har nu (lördag 13 feb)beställt 2st coilovers och 2st fjädrar från Rally Design. Meddelar senare hur det går med leveransen. Grannen ska försöka kona nedre spindelhålet. Han är mekaniker på Gripen så det borde han klara annars är det ju inte oväntat att Gripen har fått flygförbud för tillfället! Svetsa på Antas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 vad brukar frakten hamna på ungefär? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 (edited) Jag köpte en del tunga saker som: 6 stycken dämpare inkl fjäder 1 styrväxel 2 framspindlar Sierra plus en bunt med annat. Frakten gick på 61.50£ plus VAT som det tydligen är på frakten också troligen 15 procent eller möjligen 17%. totalt blev det två paket Edited February 21, 2010 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted February 24, 2010 Author Share Posted February 24, 2010 (edited) Idag anlände mina coilovers och fjädrar från Rally Design. Allt var väl emballerat, innehållet var enligt order. Annars är min erfarenhet att det alltför ofta levereras fel artiklar. Beställningen gjordes den 13 feb och lev idag, 24 feb, helt acceptabel leveranstid. Allt fungerade, inget krångel. 2 st coilovers 100,24 GBP 2 st fjädrar 29,8 GBP Kreditkortsavg 2,0 GBP Frakt 35,1 GBP Moms 28,9 GBP Summa 196,04 GBP Återstår nu bara att se om de passar. Bekanta undrar hur man kan bli glad som ett barn på julafton över några sketna bildelar. Ack, dom har inte upplevt bilbyggeri och skapandets glädje!!! Antas i ett kyligt Luleå där flyget går i rätt tid men inte tågen (märkligt!) Edited December 20, 2010 by Antas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Hur lång tid brukar de ta innan dom skickar grejerna? Jag beställde lite i lördags men än har inget hänt. Är lite orolig att de blivit nå problem eftersom jag använder sånt här elektroniskt visa kort för första gången :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Har gått relativt snabbt de 2 ggr jag har beställt...ca. 8-14 dagar. Beror om de saknar nåt på lager. Ring eller Faxa dom...mail funkar tyvärr inget vidare med dom. På den långa leveransen så var det faktiskt det svenska fraktbolaget som f*ckade upp det närmare bestämt JAB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts