Jump to content

Erfarenheter av Rally Design i England


Antas

Recommended Posts

Måste skaffa kraftigare fjädrar (+coilovers) bak.

Rally Designs (www.rallydesign.co.uk) hemsida förefaller vara bra men hur är det att köpa från företaget?

Någon som har erfarenhet och informationer?

Säsongen för snöslungor är tillfälligt maximerad jämfört med Locost, men snart...........

Antas i ett snötyngt Luleå

Link to comment
Share on other sites

Bra erfarenhet för det mesta. Kommunikation är inte deras starka sida om något på ordern gått fel eller inte finns i lager. Har dock alltid fått rätt delar, rätt pris, om än ett par dagar senare än lovat.

Link to comment
Share on other sites

Merlin motor sport har jag handlat dämpare + fjädrar av och det gick på 3 dagar till sverige + mail från dem när paketet lämna deras hus.

( om nu priserna är någorlunda samma kan ju de vara ett alternativ)

Link to comment
Share on other sites

Bara goda erfarenheter, dock så är det Engelsmän.... Men en sak som jag tycker är viktigt är att när det blir problem så tar de sitt ansvar och fixar det utan några problem.

//

JEK

Link to comment
Share on other sites

Hade samma problem trots att jag då hade putsade glasögon. Den finns inte men efter ett telefonsamtal så skickade de ett ebrev som svar. Skall bara leta rätt på adressen.

Här är den: Sales - Rally Design [sales@rallydesign.co.uk]

Link to comment
Share on other sites

Har nu (lördag 13 feb)beställt 2st coilovers och 2st fjädrar från Rally Design.

Meddelar senare hur det går med leveransen.

Grannen ska försöka kona nedre spindelhålet. Han är mekaniker på Gripen så det borde han klara annars är det ju inte oväntat att Gripen har fått flygförbud för tillfället!

Svetsa på

Antas

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag köpte en del tunga saker som:

6 stycken dämpare inkl fjäder

1 styrväxel

2 framspindlar Sierra

plus en bunt med annat.

Frakten gick på 61.50£ plus VAT som det tydligen är på frakten också troligen 15 procent eller möjligen 17%.

totalt blev det två paket

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Idag anlände mina coilovers och fjädrar från Rally Design.

Allt var väl emballerat, innehållet var enligt order. Annars är min erfarenhet att det alltför ofta levereras fel artiklar.

Beställningen gjordes den 13 feb och lev idag, 24 feb, helt acceptabel leveranstid. Allt fungerade, inget krångel.

2 st coilovers 100,24 GBP

2 st fjädrar 29,8 GBP

Kreditkortsavg 2,0 GBP

Frakt 35,1 GBP

Moms 28,9 GBP

Summa 196,04 GBP

Återstår nu bara att se om de passar.

Bekanta undrar hur man kan bli glad som ett barn på julafton över några sketna bildelar. Ack, dom har inte upplevt bilbyggeri och skapandets glädje!!!

Antas i ett kyligt Luleå där flyget går i rätt tid men inte tågen (märkligt!)

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hur lång tid brukar de ta innan dom skickar grejerna?

Jag beställde lite i lördags men än har inget hänt. Är lite orolig att de blivit nå problem eftersom jag använder sånt här elektroniskt visa kort för första gången :)

Link to comment
Share on other sites

Har gått relativt snabbt de 2 ggr jag har beställt...ca. 8-14 dagar. Beror om de saknar nåt på lager. Ring eller Faxa dom...mail funkar tyvärr inget vidare med dom. På den långa leveransen så var det faktiskt det svenska fraktbolaget som f*ckade upp det närmare bestämt JAB

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...