Drake Posted December 22, 2009 Posted December 22, 2009 Var in till Ford idag och försökte köpa att par schims till mellandreven i diffen men dom hade tydligen utgått ur lagret. Nån som vet var man kan få tag ett par nya? Vet att jag sett det på nån engelsk sida. Mina nuvarande är 1,25 mm. Hade ca 0,35 mm spel nu och max är 0,15 enligt manualen, nån som vet hur tight spel man kan ha??? Quote
Christer J Posted December 22, 2009 Posted December 22, 2009 Var in till Ford idag och försökte köpa att par schims till mellandreven i diffen men dom hade tydligen utgått ur lagret. Nån som vet var man kan få tag ett par nya? Vet att jag sett det på nån engelsk sida. Mina nuvarande är 1,25 mm. Hade ca 0,35 mm spel nu och max är 0,15 enligt manualen, nån som vet hur tight spel man kan ha??? Har du inner och ytterdia på schimsen? Jag har en del brickor i sortimentlådorna. Christer J Quote
Drake Posted December 22, 2009 Author Posted December 22, 2009 Hej Christer. Brickorna är 39x56. Vore guld om du har nåt som passar! Quote
Morty Posted December 22, 2009 Posted December 22, 2009 Har du bytt de små dreven och de skålade brickorna ovanför? Jag hade stort spel innan jag bytte dreven och brickorna, sedan behövde jag "bara" shimsa 0,10mm och hade tur med att ha en särplockad diff med en tjockare shimsbricka i som jag använde. Quote
Drake Posted December 22, 2009 Author Posted December 22, 2009 Var köpte du dreven och skålarna? Kollade aldrig om Ford hade, för jag trodde att det skulle räcka att schimsa. Pris? Quote
Morty Posted December 23, 2009 Posted December 23, 2009 Var köpte du dreven och skålarna? Kollade aldrig om Ford hade, för jag trodde att det skulle räcka att schimsa. Pris? Ford har. Kostade ca 400kr totalt. Quote
Drake Posted December 23, 2009 Author Posted December 23, 2009 Hm, jag behöver 2. Kanske får bli ett drevbyte istället. Quote
Drake Posted December 23, 2009 Author Posted December 23, 2009 Hat tappat bort adressen till en engelsk? shop som säljer en massa diffdelar. Ingen som vet? Quote
Jonas Posted March 6, 2010 Posted March 6, 2010 Hittade du någon bra sida med diff delar? Jag har köpt packboxarna hos www.bearingkits.co.uk men dom hade inte dreven. Dom säljs som sagt inte av Ford längre, någon som vet var man kan köpa dom? (Enl diff manualen så ser det ut som att man ska mäta spelet utan medbringarna, men monterar man medbringarna och clipsen så påverkar det spelet!?) Quote
Thomas Posted March 6, 2010 Posted March 6, 2010 http://www.pjed.co.uk/engine_development_differentials.htm http://stores.shop.ebay.co.uk/Transmission-Rebuild-Kits__W0QQ_armrsZ1QQ_fsubZ17 du kan meila dessa och höra om de kan anskaffa Quote
Jonas Posted March 6, 2010 Posted March 6, 2010 Jag har mailat företaget i den första länken. Den andra är bearingkits.co.uk som jag redan kollat med. Quote
Jonas Posted March 6, 2010 Posted March 6, 2010 Dom har inte det på hemsidan men jag har mailat dom. Quote
Jonas Posted March 10, 2010 Posted March 10, 2010 Phil Jones hade inte. Burtons svara inte på mina mail. Verkar vara kört att få tag på. Jaja, dom som satt i duger gott, tänkte bara byta när man ändå hade diffen öppen. Quote
Thomas Posted March 10, 2010 Posted March 10, 2010 Har du kollar om Vide vet något? Vide bilservice. http://www.videbilservice.se/ Quote
Recommended Posts