Jump to content

Schims till diffen?


Drake

Recommended Posts

Var in till Ford idag och försökte köpa att par schims till mellandreven i diffen men dom hade tydligen utgått ur lagret. Nån som vet var man kan få tag ett par nya? unsure.gif Vet att jag sett det på nån engelsk sida. Mina nuvarande är 1,25 mm. Hade ca 0,35 mm spel nu och max är 0,15 enligt manualen, nån som vet hur tight spel man kan ha???

Link to comment
Share on other sites

Var in till Ford idag och försökte köpa att par schims till mellandreven i diffen men dom hade tydligen utgått ur lagret. Nån som vet var man kan få tag ett par nya? unsure.gif Vet att jag sett det på nån engelsk sida. Mina nuvarande är 1,25 mm. Hade ca 0,35 mm spel nu och max är 0,15 enligt manualen, nån som vet hur tight spel man kan ha???

Har du inner och ytterdia på schimsen? Jag har en del brickor i sortimentlådorna. Christer J

Link to comment
Share on other sites

Har du bytt de små dreven och de skålade brickorna ovanför? Jag hade stort spel innan jag bytte dreven och brickorna, sedan behövde jag "bara" shimsa 0,10mm och hade tur med att ha en särplockad diff med en tjockare shimsbricka i som jag använde.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hittade du någon bra sida med diff delar?

Jag har köpt packboxarna hos www.bearingkits.co.uk men dom hade inte dreven.

Dom säljs som sagt inte av Ford längre, någon som vet var man kan köpa dom?

(Enl diff manualen så ser det ut som att man ska mäta spelet utan medbringarna, men monterar man medbringarna och clipsen så påverkar det spelet!?)

Link to comment
Share on other sites

Phil Jones hade inte.

Burtons svara inte på mina mail.

Verkar vara kört att få tag på. Jaja, dom som satt i duger gott, tänkte bara byta när man ändå hade diffen öppen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...