PeerO Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 Sitter och filurar lite innan det är dags att sova. Jo då jag vet det är lite sent, men ni har redan sovit den nats sömn som jag nu skall sova. Vad händer? Om idag är idag och i morgon faktiskt är i övermorgon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjobålsta Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 eeeee jahapp :blink: Dååå blir det ingen morgondag, å då ere kört... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 Det är lugnt, det är inte imorgon förrän man sovit... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 ... men imorgon är ju som bekant en annan dag. Men vilken? Hur f#&"n blit detta nu då!?!?!?!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 Om man då är jävligt trött och sover mer än 24h. Då blir morgondagen gårdagen och den aktuella dagen är övermorgon, vad säger man då om dagen efter som egentligen ska vara morgondagen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zyxx Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 Varför ens fundera på detta... ska man inte bara ta dagen som den kommer och låta allt annat vara ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 Allt detta förutsätter att begreppet tid finns och hur vet vi det? Inte står det i VVFS 2003:22 i alla fall det vet jag! Eller har man bara glömt det av rent slarv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerO Posted August 4, 2009 Author Share Posted August 4, 2009 (edited) Kul med lite järngymnastik. :unsure: Om min dag idag är imorgon för er och igår var iförgår för mig. Iförgår gick jag tillsängs när ni steg upp er dag idag och idag blir det läggdags för mig när ni stigerup imorgon bittiga. Hur hänger detta ihop då? Hoppsan såg inte att er dag idag är samma dag då mitt inlägg postades 34 minuter efter midnat midnat. men som sagt jag har redan sovit. So läs er dag som den4/8 Nu avslöjade jag mig nog! Edited August 4, 2009 by Polo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerO Posted August 7, 2009 Author Share Posted August 7, 2009 God Morgon Tid är ett påhitt för att kunna ha kontroll. "bla för att påstå att någon har försovet sig" Jo vist skall man ta dagen som den kommer! Om den kommer och kommer den inte så är det inte alltid kört. Kan inträffa att den inte kommer och vid omvända förhållandet så blir det samma dag två dagar i rad. " både datum och veckodag" VVFS 2003:22 står det ej i men det är nog för att det inte är länkat rätt eller av ringa intresse för dom som skrivit VVFS. Detta händer när man av någon tokig anledning passerar datumlinjen och det blir helt tokigt. På resa väster ut försvinner en dag och således får man en dag extra när man reser öster ut.. Nog om detta trams God natt och ha en bra dag. Peer O PS Soligt ock fint i Aukland idag. Ds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 På Lördag och Söndag är det dagen efter för somliga.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 det får mig att tänka på de härliga infödingarna som gästade en familj i England (det var på TV) De sa " varför oroa sig för att en timme gått när det kommer en ny" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 OT PSSoligt ock fint i Aukland idag. Ds Aukland, nu blev jag fan avundsjuk. Det var några år sedan man var där, men det var alldeles underbart. Semester eller arbete? /OT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Aukland hur länge ligger båten inne?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 inget o vara avundsjuk på. han är långt från sin 7:a :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerO Posted August 7, 2009 Author Share Posted August 7, 2009 Vi ligger normalt bara över dagen. Och även om det är arbete så kan några av oss få en kortare promenad för shoping iland. Jo jag till hör dessa för det mesta. :rolleyes: Aukland är bra för det är gångavstånd till centrum. Jo du har rätt Thomas det är långt till hemm Sjuan. :( Vi lastade en Locost 7:a i Aukland och den skall jag gå ner och sparka lite däck på. Kanske lite bilder också om ljuset räcker till. Det kom en Jagga E-typ också så det blir lite att beskåda. Men inget är väl som att backa ut sin egen för den dagliga 7:a dosen rena medecinen. Hade Peer O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 ja bilder är alltid ql!! ha det bra!! tog en sväng med buggyn i gårkväll ..tänkte på dig :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 körde Dutton igår till holmsjö och tog en pizza. körde på nya emmabodavägen. bred och slät. vände där och lät den gå fullt upp till 4:an 179km/h härligt på en bred slät väg. får jag igång min skrivare så jag kan köra ut ett påställningsintyg så tar jag nog en runda med Sunbeam Alpine:n. (Till verkstad) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerO Posted September 19, 2009 Author Share Posted September 19, 2009 (edited) Lovade bilder från Aukland 7.an. Funkade inte gjorde säkert fel. Försöker senare Peer Edited September 19, 2009 by Polo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerO Posted September 22, 2009 Author Share Posted September 22, 2009 Denna gången tror jag att det lykas. Första är den vi transporterade troligen byggt på Triump. Nästa är en Holden V8 som jag såg på en bilfirma i Fremantle Hurra! tror jag. Jag fick ändra i personliga inställningar för multiple upploading Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts