Jump to content

Generator Fråga Ii


auditsq

Recommended Posts

Hej

går alla generatorer åt samma håll ? .. :icon_oops: min nuvarande kassa Lucas generator sitter

på höger sida i färdriktningen.. kan jag köpa vilken generator som helst..?eller måste jag köpa en som suttit på samma sida

t.ex Biltema's Universal generator

tack på förhand för svaren

Link to comment
Share on other sites

De flesta motorer går på samma håll, förutom en del japs motorer (bla Honda som går "baklänges"). Dvs de flesta generatorer passar våra bilar.

Jag har en Nippondenso från en Toyota.

Link to comment
Share on other sites

De flesta motorer går på samma håll, förutom en del japs motorer (bla Honda som går "baklänges"). Dvs de flesta generatorer passar våra bilar.

Jag har en Nippondenso från en Toyota.

tusen tack... har hittat ett gäng Toyota Denso hos närmaste skrot, finns även Bosch på Corolla... dom har dock vett att ta betalt.. 1000 spänn för en beg generator...799:-för en ny hos Feltema.. nån som testat?

Link to comment
Share on other sites

tusen tack... har hittat ett gäng Toyota Denso hos närmaste skrot, finns även Bosch på Corolla... dom har dock vett att ta betalt.. 1000 spänn för en beg generator...799:-för en ny hos Feltema.. nån som testat?

De har ju garanti så varför inte?

Link to comment
Share on other sites

Som Thomas skriver du har garanti, så får du bara plats med i motorutrymmet så kör på det. Enda anledningen till att jag valde den jag har är att jag får inte plats med något större + att den är lättare.

Link to comment
Share on other sites

Jag har ett gäng lite äldre japs (1980-90 tal) generatorer som jag gärna blir av med billigt, + en hel del europa och lite usa.. Även startmotorer. Samtliga renoverade och provkörda. Om det är något speciellt ni behöver, tex remskivor och reservdelar till start och gen, skicka ett PM, jag kan ordna fram det mesta till rätt pris.

Christer J.

Link to comment
Share on other sites

vilket flyt man kan ha, :notworthy: var i Kungsbacka hos en bilelektriker

för att kolla om det gick att laga min Lucas generator.. det var inte lönt sa han ..

på väg därifrån kör jag förbi en skylt som säger "MG Center" .. ja vad tusan

jag kan ju se om han har nåt kul.. visar min generator och

då säger han : jag har en ny sån på hyllan.. den får du för 985:- :wub:

hehe..skroten skulle ha 1000:- för en Denzo som gått 3000mil..

life is good.. o nästa helg e det 2 dagars körning på Kinnekulle med Alfa klubben :racesmile:

Edited by auditsq
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...