cealm Posted November 15, 2009 Author Share Posted November 15, 2009 (edited) Kilkenny: I vertikal led ja. Nej då är horisontellt bättre. Edited November 15, 2009 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 17, 2009 Author Share Posted November 17, 2009 Idag kom artikeln i Nerikes Allehanda om CealmSeven fabrikens V8a. Det som finns på nätet nu är en del av artikeln som totalt är en "helsida". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Kul. du måste vara en kändis nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 17, 2009 Author Share Posted November 17, 2009 (edited) Jag har hittat ett nytt miljöriktigt motoralternativ till Cheva 305 V8an. Skall monteras på bilen. En sorts parallellkoppling på V8an. Drivkällorna kan samexistera. Observera att jag skriver miljöriktigt inte miljövänligt. För ordet miljövänlig är ett konstigt uttryck Finns inga utsläpp ur ett avgasrör (inte normalt sett) som är miljövänliga möjligen att utsläppen är mindre men forfarande är det som släpps ut är inte bra. Miljöriktig det är ett bättre uttryck. I alla fall tycker jag det. Om man nu skall tycka något om olika uttryck. Lite plock innan jag är klar men då kommer bilder på "verket". Kan nämna att det både går att installera antingen som fram / bredvid / mitt eller svans drivkälla. Handlar mest om egen kreativitet snarare än teknisk begränsning. Edited November 17, 2009 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 17, 2009 Author Share Posted November 17, 2009 Monterat in en avluftning på kylarslangen från termostaten till överdelen på kylaren. Har också "ställt på" tändningen lite för att inte direkt kunna säga vilket som var den direkta orsaken till kokningstendenserna. Tyckte det var bästa modellen. Kommer byta från en fungerande vattenpump till en fungerande vattenpump. Fördelen med nya pumpen är alla bra hål som jag kan använda till generatorfästet. Kommer prova bilen på vägarna direkt runt omkring hemma för att se om vattnet blir kvar eller om vattnet går på bilen. Är det det sistnämna av alternativen vet jag precis hur det kommer att se ut runt bilen samt var någonstans vattnet hamnar. Är van! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 17, 2009 Author Share Posted November 17, 2009 Miljöriktig komplettering av CealmSeven V8. Fyra vrid per mil. Rätta användningsområdet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 He He ingen dum ide att vrida upp fjädern he he. istället för ventilen så kan du ha en slang till expansionskärl så avluftar den automatiskt medans du kör Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 18, 2009 Author Share Posted November 18, 2009 (edited) Thomas: Japp så kommer det att bli men det fanns inga tryckluftsanslutningar med 10x1 gänga i Arboga. Då tog jag en elementavluftare med nyckel för 26 kr istället plus att den "driver bilen också". 2 i 1 så att säga. Swedol vet jag har rätt sorts anslutning för vedde har köpt av dem. Nästa gång jag är i Örebro eller Västerås får jag tag på rätt grej. Bild i veddes tråd med Biltema rörkott och Swedol anslutning Edited November 18, 2009 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 M10x1? är det inte 1/8 27nptf? lite konisk Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 18, 2009 Author Share Posted November 18, 2009 (edited) Thomas: --- 1/8 27nptf? lite konisk --- Jo det är det på tempgivaren men vi borrade ett 10x1 som passar på en elementavluftning som snart skall bytas när jag kan köpa rätt luftnippel för slang. 1/8 27nptf i 10x1 så passar "rätt bra" om man vill och lite gänglåsning så tätar det. När vi provade gängorna med 26 och 28 så var det "nära" men inte riktigt och det förklarar saken med att det var 27. Det var det sista lilla som inte stämde. Men det skall finnas luftnippel som standard i M10x1 annars tillverkar kompisen en åt mig. Hur det är blir så kan jag ansluta övre röret till expansionskärlet. Edited November 18, 2009 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 19, 2009 Author Share Posted November 19, 2009 Kromade luftburken monterad med nya anslutningar till vevhusventilationen från ventilkåporna. Synd att regnet hela tiden taktar in runt 4 på eftermiddagen och sedan fortsätter hela kvällen. Regnväder borde inte stoppa Sevenkörning men tydligen är det hinder nuförtiden för mig. Bekväm? Ja så är det nog. En annan kul sak om nu regn var den första "kul saken", stöldskydd. Igår landade första stöldskyddserbjudandet. Rutmärkning heter det visst nuförtiden. Citat: "En kvart sen sitter märkningen på dina bilrutor". Jag säger väl bara "lycka till och hitta en ruta att etsa på". Det var samma med förra bilen, stöldskydd på ruto först sedan kommer erbjudande om underredsbehandling och lackkonservering. Lite garagelackkonservering kanske skulle passa bra på V8 bilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jay-c Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 inte funderat på ett uppfälbart plåttak? då kan man åka utan att bli blöt ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 19, 2009 Author Share Posted November 19, 2009 Jo eller kanske kapellmodellen. Pareli har en variant av tak och sidor på sin V8a kärra. En förutsättning är vindruta. Det får vara en tanke (och) eller dröm ett tag till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 20, 2009 Author Share Posted November 20, 2009 Köpt en tryckluftnippel idag med nästan 10x1 gänga, nej det var den här andra med 27 taggar. Nu behöver jag ett T-rör för 6 mm slang sedan kan jag koppla in översta punkten på utloppet från termostaten till den lilla slang som kommer från översta delen av kylaren och går till övre inloppet i expansionskärlet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 jag rekommenderar dig att använda dig av T-rör av metall. jag har själv haft i plast på min Dutton i begynnelsen och givetvit så sprack det när jag var en bra bit hemifrån=inte att lita på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 (edited) Du kan löda ihop kopparrör ifall du inte hittar nåt i butik. Edited November 20, 2009 by Thomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 20, 2009 Author Share Posted November 20, 2009 Det är en klok ide med Cu eller liknande. Plast kan duga för att prova med. Tror till och med att en spolar-T-kors kan duga som försökskanin. Eventuellt har jag ett kors i Cu eller om det var någon annan metall. Att nu komma på var jag har det är en liten grannlaga uppgift. Ser faktiskt T-korset framför mig men inte en greppbar "syn". Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 21, 2009 Author Share Posted November 21, 2009 Hela artikel i Nerikes Allehanda 2009-11-17 som avslutar V8a-bygget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne E Posted November 21, 2009 Share Posted November 21, 2009 Jaså har du blivit kändis nu oxå :) Får du gå på gatorna ifred eller måste du skriva autografer... Kul med publicitet för oss alla. Janne Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 21, 2009 Author Share Posted November 21, 2009 Nja, det är kanske att ta i men möjligen att jag skulle kunna få skriva autografer för den enastående prestationen att köra 0 till 100 på 9,95 sekunder alltså tresiffrigt. Fast det var inte med V8an så det kanske inte räknas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 21, 2009 Author Share Posted November 21, 2009 Det blev så fint väder och varmt idag så jag var tvungen att köra en del Sevenbil. Både med V8a och med Rad 4a. V8an beter sig bättre nu med en luftnippel för ett vattenelement högst upp vid termostatens utlopp. Jag hittade inte, mest beroende på att jag inte letat än, det T-kors i metall jag tror jag har. En förbättring som måste göras är lameller som vinklar in luften i kylaren eller kanske ta upp ett stort hål under det andra stora hålet som redan finns i bilnosen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 21, 2009 Author Share Posted November 21, 2009 Hittade detta av en tillfällighet. Kan det bli ett bevingat ord eller snarare mening. Postat 04 06 2006 - 08:43 En 7:a handlar inte om att köra fort, toppfarten är usel, det handlar om att inte köra långsamt. Hög medelhastighet alltså och då är låg vikt minst lika viktigt som effekt I alla fall så låter som ett klokt uttalande för min lilla bil som är stor och tung. Jag satsar på medelhastighet istället. Jag kan som sämst komma tvåa i den tävlingen om nu den som skrev ovanstående råkar vara med på samma bana. Annars blir jag Etta varje gång. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 22, 2009 Author Share Posted November 22, 2009 (edited) Gjort en långfilm tilsammans med CealmSeven V8. Den är ungefär 1 kilometer lång det borde kunna kallas en "Digital långfilm" eftersom den är inspelad digitalt. Jag höll fingret för det lilla "ljudhålet" på kameran så vindbrus mm blev lägre men inte är ljudet bra. Långt därifrån. Filmen handlar om en V8 som startar i Assartorp, road movie alltså, så heter det ju. Skall få heta Route 512 för det är vad vägen heter som går hemmavid. Efter att ha startat kameran och halvt ramlat in i bilen, kan höras delvis i ljudupptagningen som en DUNS, så får kameran så stå på scuttlen en stund medan jag ansluter ratt och säkerhetsbälte samt släpper upp handbromsen. Sedan går färden ut mot Route 512 och söderut. Sånt j-kla väder här i nord så söderut det är det som gäller. I sakta mak tar vi oss, jag och min V8a, meter för meter utan kokande motor till sydligare breddgrader. Efter cirka 500 meter tröttnar vi på vädret som även söderut är lika uselt och vad var det för fel på stället vi var på. Nä, VÄND OM, ÅK HEM!! Noskonen vänds och med det hela bilen. Även om Route 512 kan ta dig ut i världen så jag lovar den kan ta dig hem igen när du upptäckt att borta bra men hemma BÄST. 500 meter norrut och vi sväger in igen i depån. Efter lite trasslande kommer jag ur bilen och ett 360 graders V8 perspektiv börjar. Det syns att resdammet fastnat här och var på min kamrat V8an. Till våren blir det tvätt och ny olja fast redan till kvällen blir det nytt kylarvatten. Det skall bli spännade att se vad recensenterna säger om filmen, kan det bli --> dålig beläggning på Route 512 alltså hoppig film, bra klippta vägrenar, fin skog runt omkring, för mycket ventilrassel, ingen kam i bilen, för stor bil för Route 512, ställ upp i Cannes-festivalen. Wikipedia säger så här: Recensent, en person vars arbete är att recensera, d.v.s. göra en grundlig analys och bedömning av ofta ett konstnärligt verk i ett djupare perspektiv och därefter vanligen göra en betygsättning. , Saker som vanligen recenseras är till exempel film, litteratur, teaterföreställning eller musikalbum. Filmen kommer i ett inlägg lite senare. Hav tålamod till premiären. Edited November 22, 2009 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 22, 2009 Author Share Posted November 22, 2009 (edited) Här kommer filmen. Beskrivning i föregående inlägg. Edited November 22, 2009 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 22, 2009 Author Share Posted November 22, 2009 Regnet har öst ner större delen av dagen och kvällen. Jag passade på att justera en del saker på V8an istället för att köra 0 till 100 km/h. Tex flyttat expansionskärlet till höger sida av bilen samt flyttat kärlet uppåt cirka 50 mm. Nu ligger botten på kärlet minst 50mm över översta punkten vid termostaten. Förberett för avluftning från toppen på utloppet vid termostaten. Pluggat just nu tills jag hittar ett T-kors i metall. Hoppas detta förbättrar kylsystemet på bilen. I vilket fall tror jag det förbättrar förarmiljön. Dvs om kylsystemet vill slänga ur sig vatten vid locket till expansionskärlet bör jag inte få speciellt mycket vatten på mig. Det är en stor förbättring. Passageraren, som jag normalt aldrig har, ligger lite sämre till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 Duns! det hördes tydligt :) kul, nu vet man hur man hittar hem till dig, den dagen lusten faller på. När kommer det en film med dålig friktion och alldeles för höga varvtal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 22, 2009 Author Share Posted November 22, 2009 Du är välkommen. --- När kommer det en film med dålig friktion och alldeles för höga varvtal? --- När det gäller mig så lär det nog aldrig hända men lagon friktion, vettigt varvtal och fyrsiffrigt, sånt kan ske plötsligt. Hur jag nu skall kunna filma och köra samtidigt med en krävande G-Tech samt växla styra och gasa. Vän av ordning kanske sett att road movien bytt namn, skrev fel det är Väg 512 och inget annat. Så du inte kör fel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 Trist att du fick fel på gasen precis när det skulle filmas. Ska bli kul att se en film när allt funkar. :515: Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 22, 2009 Author Share Posted November 22, 2009 Hmm fick jag fel på gasen? Den funkar så bra så. Skall till och med installera en extra returfjäder (obs inget skämt helt sant fjädrar köpta) så jag kan tygla effekten från V8an lite......... Du vet ju hur det är med tung gasfot ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 Hehe, du är rolig du! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 22, 2009 Author Share Posted November 22, 2009 1 december är jag inbjuden hos Aros motorveteraner att prata om hur det är att vara bilfabrikör i dessa tider. Som ni ser i ingressen på Veteranernas sida så kommer jag också ta upp det finurliga i tow-bar systemet. Standard på en sportbil= tow-bar draganslutning fram och dragkrok bak. (CealmSeven fabrikens önskestandard) Kommer säkert också prata om -- Hur kroppen reagerar vid 0 - 100 körningar -- , är det skadligt eller bara njutbart? Måste intervjua "Draken under 4 sek" himself för att få senaste nytt hur förberedelserna går efter hans "garageexplosion" som snart blir en "garageimplosion" och ur puppan kommer en 3,9 sekunders pigg 2010 års Cobra. Rekommenderar er att klicka på Veteransidans Hem-knapp och botanisera runt vad föreningen har att bjuda på. En minst sagt imponerande förening. Jag uppskattar verkligen att jag fått inbjudan av dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 23, 2009 Author Share Posted November 23, 2009 (edited) Har klappat "lilla bilen" godnatt nu och tackat för en bra dag med 9,28. Kollade samtidigt kylsystemet och det verkar som den omplacerade och höjda expansionskärlet har blivit mer harmoniskt. Får jag bara till den lilla knorren med ett T-kors i metall för en extra luftning då kan det bli väldigt bra. Egentligen borde jag ansluta ett värmeelement också. Inte bara för komforten men för att öka kylväskevolymen i systemet plus att få en till möjlighet att bli av med överskottsvärme. Den nya vattenpumpen jag köpte har inlopp för värmepaketsvatten. Edited November 23, 2009 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Jag höll ett 3 timmars föredrag i samma ämne så sent som i torsdags. powerpoint och projektor och bra munläder och några dricka och en pizza paus (ej inräknad i tiden)så sover man gott när man kommer hem sedan....Jag lovar.... Stiga upp 5.40 dagen efter var en plåga utan dess like..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 23, 2009 Author Share Posted November 23, 2009 Vad gör vi inte för att få ut budskapet om Sevenbilens förträfflighet. Sovmorgon borde vara obligatorisk "dagen efter". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 min arbetsgivare håller inte med dej.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 27, 2009 Author Share Posted November 27, 2009 (edited) Några bilder från kvällens Sevenbilskörning. Tog ut båda bilarna och lät dem lufta mig. Nu kommer CealmSeven ställas in för vintern. Vill jag köra mera innan det riktiga kallvädret kommer om det nu hinner komma så får V8an tjänstgöra de tre kvarvarande dagarna innan vinterdäckskravet slår till. Spelade in lite mörkerkörningsfilm som jag skall lägga upp på Youtube. Då kan jag ha de filmerna istället att titta på om det egna Sevenåkandet känns avlägset. Kvalitén är inte speciellt bra på filmerna men jag kan njuta och känna som var med och kommer ihåg körningen i detalj med motorljud live, vind, lite kyla samt en och annan stjärna på himlen. Förresten körde jag en hk test med G-techen. Då var det avklarat också. Nu behöver inte jag gasa något mer med V8an. 93 hk ner i backen enligt G-techen och mätt sedan tidigare 0 - 100 km/h på 9,28 sek. Skönt att kunna lägga sånt bakom sig och bara tänka på vanlig körning med eller utan mål. Edited November 27, 2009 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 28, 2009 Author Share Posted November 28, 2009 Prognosen från Accuweather för Sista dagarna innan vinterdäck år 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted November 28, 2009 Share Posted November 28, 2009 vadå sista dagen ... om det inte är vinterväglag behövs väl inte vinterhjul... här i blekinge är det bara grått och blött.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 28, 2009 Author Share Posted November 28, 2009 (edited) Michael Th: Du har helt rätt! Jag ser nu att jag i alla år som vinterdäckskravet funnits varit fundamentalist. Jag har alltid läst det som "kalenderbundet" men så är det inte. Där fick jag fler kördagar (kanske). Tackar Michael Th. Nu har jag läst på hos min favoritmyndighet Transportstyrelsen. Ett litet urklipp. Vinterväglag Det anses vara vinterväglag om det finns snö, is, snömodd eller frost på någon del av vägbanan. Krav på vinterdäck 1 december–31 mars När du kör personbil (klass I*), personbil klass II (husbilar) med en totalvikt av högst 3,5 ton, lätt lastbil samt lätt buss är det krav på vinterdäck eller likvärdig utrustning under perioden 1 december – 31 mars, om det är vinterväglag. Om du drar släpvagn efter, gäller kravet även denna. *) Till personbil klass I hör samtliga fordon som är registrerade som personbil och som inte tillhör personbil klass II. Det är en slamkrypare med texten --- >> finns snö, is, snömodd eller frost på någon del av vägbanan. Efter 1 dec är det alltså inget problem såvida inte någon tillsynsmyndighet hittar det minsta lilla frostkorn. Då och vips så slår vinterdäckskravsråttfällan igen. Edited November 28, 2009 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 28, 2009 Author Share Posted November 28, 2009 Olika reklamerbjudanden som kommer till oss nybilsägare. Den senaste i raden av försäkringar. För endast 269 kr kan jag under ett helt år känna mig säker på att jag kan byta rutan på min nya bil utan att det drabbar plånboken. Känns lite som det där "endast 269 kr" var det reella som drabbade plånboken. Kul med tokiga reklamerbjudanden. Jag trodde faktiskt att lackkonservering och underredsbehandling skulle komma först men här klämde en glasförsäkring in sig på "pallplats" Vad säger man? Inget tror jag. Förresten fick jag också ett stenskottsplåster fast det kan jag ha nytta av om jag får ett stenskott på mig själv och behöver lappas ihop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted November 28, 2009 Share Posted November 28, 2009 93hk måste vara fel... kanske någon med tyngre gasfot och vältrimmad växlingsarm kan göra om testet i vår?? :hypocrite: :515: :prop: Har motsvarighet till G-tech i iPhön:en som stämmer rätt bra. Visade på 223hk (mot MapTuns 225hk) på Snaabeln. Det var dock svårt att få fäste.. hjulspinn och vips 120hk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted November 28, 2009 Share Posted November 28, 2009 Anmäler mej som frivillig! Det är ju synd och skam att en sån bil ska behandlas som en traktor. (även om den väger lika mycket) Calle, jag har en deal som du inte kan säga nej till: Vi byter bilar i vår och testar vad dom gör, tror inte att att jag kan få din under 4 sekunder men är rätt övertygad om att du kan köra en 9:a med min. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 28, 2009 Share Posted November 28, 2009 Den mäter effekten som går i backen och brukar alltid bli mindre än motorn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted November 28, 2009 Share Posted November 28, 2009 Jo, men inte så lite! Det går ju att knappa in vad man har för uppskattad förlust i låda och diff och få beräknad motoreffekt. 93 hästar på bakhjulen är ju löjligt lite, beror nog mer på att Calle släpper av vid 3500 varv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 28, 2009 Author Share Posted November 28, 2009 Drake: -- Calle, jag har en deal som du inte kan säga nej till: --- Jo jag klarar det faktiskt. Förmodligen för jag jobbat med reservmateriel sedan 1981 och det är väl just därför jag klarar ett nej. Reservmateriel är till för när den vanliga materielen gett upp. Referenstråd när materielen överbelastas. V8-an är en cruisingbil och inte racerbil och den är tresiffrig i 0 till 100 med runt 93 hk av tillgänliga cirka 200hk . Även 4,10 eller 3,95 är tresiffrigt så det är i princip ingen skillnad. Ingen större i alla fall hos mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted November 28, 2009 Share Posted November 28, 2009 Du tolkar ju G-techen som fan läser bibeln! 64,7 är ju också tresiffrigt, 2,974 är fyrsiffrigt. Sluta slinga dig människa och använd bilen så som den är avsedd, det är en sportbil! Tow-bar är en sak, men du har väl inte byggt in ett krafftuttag och plogfäste? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 28, 2009 Share Posted November 28, 2009 Jo, men inte så lite! Det går ju att knappa in vad man har för uppskattad förlust i låda och diff och få beräknad motoreffekt. 93 hästar på bakhjulen är ju löjligt lite, beror nog mer på att Calle släpper av vid 3500 varv. Det kanske är så att kammen är så "vass" och börjar ge effekten efter 3500rpm? och Calle släpper innan det brutala börjat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 28, 2009 Author Share Posted November 28, 2009 Här slingras inget här är det fakta och inte ens ett litet däckspinn slingring. G-Techen ger 2 decimaler vare sig jag vill eller ej. 64,7 blir 64,70 alltså fyrsiffrigt. Och 2,974 blir 2,97 alltså tresiffrigt. Visst är det jobbigt med folk som gärna skulle ha ett --- kraftuttag och plogfäste? --- monterat. Och förresten tow-bar fästet skulle väl kunna hålla en plog. Snöplog. När du säger det så............ Det är inte så mycket som behövs ...... Thomas: Du kanske är svaret på spåren. Jag har nog varit runt 4000 varv (någon gång) eller var det 4500 r/m? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted November 28, 2009 Share Posted November 28, 2009 Du kan ju kanske skryta med forumets fräschaste bakdäck! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 28, 2009 Author Share Posted November 28, 2009 (edited) Jajajmen alldeles fräscha. Bakdäcken har nästan inte slirat något alls. Undrar förresten om gummipiggarna kan klassas som dubb. Nej jag vet det är en textklassing som gäller. Var ut i verkstaden och kollade samt mätte och provade. En var för stor och en var för liten. Men visst är det fullt genomförbart. Praktiskt? Nej! Du vill nog inte veta Drake. Du får bara mardrömmar för till viss del är det du som triggade igång tankarna igen. Edited November 28, 2009 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts