Jump to content

Indy Z7 *reggad*


Recommended Posts

  • Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 7 months later...

Just nu ångrar jag att jag tog bort mer än kylarslangarna... :unsure: :unsure:

5 minuter gammal bild...

post-696-126911474178_thumb.jpg

Hur i helv....lyckas man ha ett så rent och tomt byggutrymme???

Står bilen i vardagsrummet?

Link to comment
Share on other sites

Antas: Vid en första anblick: --- Hur i helv....lyckas man ha ett så rent och tomt byggutrymme??? ---

men en nogrann kontroll med bra förstoring av bilden så ser man fläckar, just det fläckar eller är det dammansamlingar på golvet (se markering i bilden). Svårt att avgöra exakt...... Det finns också lite damm på vänsterframskärm plus några små grusansamlingar inne i den del av vänster framskärm på grundbilden ..........

Hur förklarar du detta Morty? Bästa hälsningar från en som tänkte köra Sevenbil på en folkracebana idag men turligt nog valde att avstå. Jag hade inte "lerkedjorna" med mig.

Mortysvardagsrum.jpg

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Snygga bilder Jonte!

I övrigt var det väl inte mina byggbilder som skulle in under luppen :unsure:

Cealm det är inte fläckar eller dammansamlingar utan brännmärke från att jag svetsade in några förstärkningar i framvagnen. Får väl måla om golvet....

Det som ser ut som grus i skärmen är grov glasfiber från tillverkningen av skärmen. Däremot så är dammet på skärmarna äkta :) :)

Link to comment
Share on other sites

Snygga bilder! Gult & svart riktigt snyggt, hade jag inte valt electric orange så... :notworthy:

Jag plågas just nu med en körklar bil med ny trimtopp på och avsaknad buller, sfro 2 samt regbesiktningen. Jag vill åka !!!

Grannarna hatar mig sen jag fick bilen att gå ordentligt :racesmile:

Behöver någonstans att provköra ostört...

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

En uppdatering från ett garage utan action. I oktober så plockade jag ner bilen lite och imorse så såg det likadant ut.

Det är nog dags att ta tag i detta nu :unsure:

IMAG0177.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Här är det långt mellan uppdateringarna :icon_oops:

Men idag fick jag besiktningspapper för bilen. Jag har inte tänkt så mycket på det där, så det blev en överaskning.

Min inställesetid är augusti till december och fick papperet idag med en tid den 3 december :banghead:

Hade man haft vinterdäck till bilen skulle man fan åka dit. Undrar hur dom skulle reagera :lol:

Link to comment
Share on other sites

ja det är bara att beställa ny tid. kolla på datorn kvällstid.

Jag har en nolla = första bes.mån Oktober. kollade förra måndagen på dagen,då fanns 1 tid först 18 oktober. Jag gick in på datorn igen senare på kvällen och då fanns 5 tider dagen efter varav en 17:20 o en 17:40

Link to comment
Share on other sites

Det bästa är att ställa sig i kö så får man sms när en tid blir ledig. Har också nolla och tänkte få det överstökat på hösten denna gången, eftersom det nästan alltid brukar bli något strul för mig så fort jag ska dit. Kollade i söndags kväll, och det var fullt till den 31:e. Ställde mig i kö och fick en tid till tisdagen redan nästa morgon. Sen blandade jag ihop dagarna och åkte in redan samma dag, men det är en annan sak... Det var iallafall ok väder för en tur. :)

Link to comment
Share on other sites

Tänk att de gör allt för att få "gulla" med våra Sevenbilar......och betalt skall de ha också.

Jag har SBP tid 1 december i år. Får väl nedslag på att jag inte har vinterdäcken på eller?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Grymt bygge :thumbsup:

Undrar hur varm bensinen blir med den besiktningsdämparen:)

/Janne

Jag fick ta till samma lösning för att få ner ljudnivån men med två ljuddämpare eftersom jag har V6-motor. Dock valde jag en mera LOCOSTliknande anordning med rör istället för snygg (och förmodligen dyr!) flexslang. Min ljuddämpare är av dubbelströmningstyp och GRATIS (fick dom av yngste sonens kompis).

Ang värmen under tanken. Där röret går ner under chassit vid bakskärmen har jag för säkerhets skull lindat röret med avgasbandage.

Ljuddämparna blir inte varmare än att det går att lägga handen på dom. Tänkte göra ett värmeskydd mellan dämparna och chassit men det visar sej vara obehövligt. Inget större problem med "ljuderiet" eftersom de följer Formel-1 filosofin dvs ska bara hålla över mållinjen=besiktningen. Märkligt att jag har konstruerat så dåliga fästen att de ramlar av efter sååå kort tid ????

Bilderna är från tiden före karosspåklädning.

Antas

"Silence kills"

Ser att jag har svarat på ett gammalt inlägg! Sorry for that - slarvig läsning av mej!!!!

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...