Jonte Posted March 20, 2010 Author Share Posted March 20, 2010 ja jag har ju inte gjort något än utom att ta bort kylarslangarna ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 Just nu ångrar jag att jag tog bort mer än kylarslangarna... :unsure: :unsure: 5 minuter gammal bild... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 20, 2010 Author Share Posted March 20, 2010 Det var fan onaturligt rent i det garaget :D å andra sidan så ser man inte resten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 Försöker hålla det hyffsat rent. Även resten av garaget... Får jag delar över brukar jag ge bort dem :) Passade bromskivorna :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 Photoshoppat helt klart, såna där garage finns inte, punkt. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 Dessutom vet jag att bilen anses vara smutsig. Undrar var någonstans? Den smutsen är nog också Photoshoppad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 20, 2010 Author Share Posted March 20, 2010 Passade bromskivorna :D Tack än en gång för dom... dom finns med på listan att bytas ut :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 30, 2010 Author Share Posted October 30, 2010 Länge sedan man la till något i denna tråd Har varit ute och tagit några kort + behandlat dom en aning :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Snygg vagn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Vackert! :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Just nu ångrar jag att jag tog bort mer än kylarslangarna... :unsure: :unsure: 5 minuter gammal bild... Hur i helv....lyckas man ha ett så rent och tomt byggutrymme??? Står bilen i vardagsrummet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 (edited) Antas: Vid en första anblick: --- Hur i helv....lyckas man ha ett så rent och tomt byggutrymme??? --- men en nogrann kontroll med bra förstoring av bilden så ser man fläckar, just det fläckar eller är det dammansamlingar på golvet (se markering i bilden). Svårt att avgöra exakt...... Det finns också lite damm på vänsterframskärm plus några små grusansamlingar inne i den del av vänster framskärm på grundbilden .......... Hur förklarar du detta Morty? Bästa hälsningar från en som tänkte köra Sevenbil på en folkracebana idag men turligt nog valde att avstå. Jag hade inte "lerkedjorna" med mig. Edited October 30, 2010 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Snygga bilder Jonte! I övrigt var det väl inte mina byggbilder som skulle in under luppen :unsure: Cealm det är inte fläckar eller dammansamlingar utan brännmärke från att jag svetsade in några förstärkningar i framvagnen. Får väl måla om golvet.... Det som ser ut som grus i skärmen är grov glasfiber från tillverkningen av skärmen. Däremot så är dammet på skärmarna äkta :) :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Shyssta bilder Jonte, nu blev jag inspirerad att ta en tur jag oxo. Ser ut att bli skapligt väder i morgon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 vilket djup i bilderna. verkligen fräcka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jay-c Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 snygga bilder, men kör du med positiv camber på framvagnen?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted November 1, 2010 Author Share Posted November 1, 2010 Jag tror bilden luras lite då framskärmen fått sig en smäll sist vi var på Gröndal och körde. Den sitter inte vågrätt över däcket :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XTR Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Snygga bilder! Gult & svart riktigt snyggt, hade jag inte valt electric orange så... :notworthy: Jag plågas just nu med en körklar bil med ny trimtopp på och avsaknad buller, sfro 2 samt regbesiktningen. Jag vill åka !!! Grannarna hatar mig sen jag fick bilen att gå ordentligt :racesmile: Behöver någonstans att provköra ostört... //Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 8, 2011 Author Share Posted May 8, 2011 En uppdatering från ett garage utan action. I oktober så plockade jag ner bilen lite och imorse så såg det likadant ut. Det är nog dags att ta tag i detta nu :unsure: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 8, 2011 Share Posted May 8, 2011 Slå på lite Depeche så går det lättare. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 10, 2011 Author Share Posted May 10, 2011 Observant av dig :-) Ska se om man får lite garagetid ikväll Skickat från min HTC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 12, 2011 Author Share Posted October 12, 2011 Här är det långt mellan uppdateringarna :icon_oops: Men idag fick jag besiktningspapper för bilen. Jag har inte tänkt så mycket på det där, så det blev en överaskning. Min inställesetid är augusti till december och fick papperet idag med en tid den 3 december :banghead: Hade man haft vinterdäck till bilen skulle man fan åka dit. Undrar hur dom skulle reagera :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeÅ Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Vinterdäck ? skall endast användas vid vinterväglag enligt lagen, ingen snö ännu .............. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 ja det är bara att beställa ny tid. kolla på datorn kvällstid. Jag har en nolla = första bes.mån Oktober. kollade förra måndagen på dagen,då fanns 1 tid först 18 oktober. Jag gick in på datorn igen senare på kvällen och då fanns 5 tider dagen efter varav en 17:20 o en 17:40 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Det bästa är att ställa sig i kö så får man sms när en tid blir ledig. Har också nolla och tänkte få det överstökat på hösten denna gången, eftersom det nästan alltid brukar bli något strul för mig så fort jag ska dit. Kollade i söndags kväll, och det var fullt till den 31:e. Ställde mig i kö och fick en tid till tisdagen redan nästa morgon. Sen blandade jag ihop dagarna och åkte in redan samma dag, men det är en annan sak... Det var iallafall ok väder för en tur. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Då har man varit där och det gick som det gick. Skickat från min HTC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Jonte: Blev SBP kär din bilen och ville se den igen eller ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Jepp Han ville titta en extra gång på placeringen av skylten fram, det var allt :banghead: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Tänk att de gör allt för att få "gulla" med våra Sevenbilar......och betalt skall de ha också. Jag har SBP tid 1 december i år. Får väl nedslag på att jag inte har vinterdäcken på eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Nej. de tittar bara på mönsterdjupen. Du kan ju ha tagit den på kärra eller Towbar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 (edited) Grymt bygge :thumbsup: Undrar hur varm bensinen blir med den besiktningsdämparen:) /Janne Jag fick ta till samma lösning för att få ner ljudnivån men med två ljuddämpare eftersom jag har V6-motor. Dock valde jag en mera LOCOSTliknande anordning med rör istället för snygg (och förmodligen dyr!) flexslang. Min ljuddämpare är av dubbelströmningstyp och GRATIS (fick dom av yngste sonens kompis). Ang värmen under tanken. Där röret går ner under chassit vid bakskärmen har jag för säkerhets skull lindat röret med avgasbandage. Ljuddämparna blir inte varmare än att det går att lägga handen på dom. Tänkte göra ett värmeskydd mellan dämparna och chassit men det visar sej vara obehövligt. Inget större problem med "ljuderiet" eftersom de följer Formel-1 filosofin dvs ska bara hålla över mållinjen=besiktningen. Märkligt att jag har konstruerat så dåliga fästen att de ramlar av efter sååå kort tid ???? Bilderna är från tiden före karosspåklädning. Antas "Silence kills" Ser att jag har svarat på ett gammalt inlägg! Sorry for that - slarvig läsning av mej!!!! Edited November 8, 2011 by Antas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts