Jump to content

Locost Mk På Anderstorp


pacman

Recommended Posts

Tjenis.

Se här: http://www.flatout.info/index.php

Det här verkar bli en av sommarens höjdpunkter för racing-intresserade. :racesmile:

Anderstorp ligger hyfsat centralt för oss i mellansverige så det kanske kan bli bra uppslutning av locost-bilar.

Vi får en uppställningsplats inne på området, plats för tält etc. Och i början på Juni brukar det vara bra väder.

I alla fall förra året...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tiden går fort och det är 4 veckor kvar till Ronnie Pettersson Historic GP på Anderstorp.

Kolla hemsidan - vilket startfält!!

Lill-lövis kommer att köra Ronnies segerbil från Monza -76, tillsammans med 18 (!) andra klassiska F1-or. Vidare är 24 Lemans-bilar (GT40, Lola T70, Chevron B8, B16, B19, Porsche 917 etc.) anmälda! Porsche firar 60-årsjubileum med 34 bilar anmälda, Ferrari Challenge med 24 bilar.... Se hemsidan!!!

LSMK kommer att vara representerat på området med tält, vimplar, flyers, etc. Arrangören håller med monter/tältplats och parkeringsyta för bilar (sjuor!!). Entré-biljetter, depå och läktar-biljetter får var och en betala själv.

Klubben kommer att få 5 st helgentré-biljetter för "monterfunktionär". 3 st är redan annmäla som funktionärer så vi har 2 st kvar. Först till kvarn gäller, men kom ihåg att funktionärsbiljett betyder att vi förväntar oss att innehavaren skall finnas vid montern en del av dagen/dagarna. För övriga kan biljetter bokas och betalas i förväg eller köpas på plats.

Boende får var och en fixa själv. Vi kan tyvärr inte sova över inne på området. Camping finns här: http://www.hsjonscamping.se/

Om vi blir några stycken så kan vi väl fixa ett gemensamt litet tältområde på campingen, men skall vi få plats så måste vi nog boka snarast.

Vilka kommer? Fyll gärna på i listan nedan med namn och boende.

1. Peter "Pacman" Carlsson, tält.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej.

Fick idag följande information från Anderstorp:

Välkommen till Ronnie Peterson Historisk Grand Prix i Anderstorp 6-8 juni

Tiden går fort och sommaren är snart här. Nu är det snart dags för den största Racing händelsen i Anderstorp sen slutet av sjuttiotalet. Härmed vill vi välkomna er till denna tävling.

Lite praktiska saker inför tävlingen:

• Ni kommer att bli tilldelade en plats inne på publikområdet och vi börjar fylla på innanför grindarna på höger sida och fortsätter så långt bort som det behövs mot den gamla huvudläktaren.

• 5 st helgentré biljetter kan hämtas ut för klubbfunktionärer i Welcome center. Där får ni också en ritning som visar var just er klubb ska parkera. OBS! glöm inte att skicka in namnen på dem som ska ha biljetterna till rolf.nielsen@anderstorp.nu. De är nämligen personliga.

• Funktionärerna måste vara på plats i god tid för att själva kunna visa in övriga klubbmedlemmar till rätt plats.

• Det kommer att vara skyltat på vägen in. Följ skyltning: P Förbokade sportvagn och märkesklubbar.

• De klubbmedlemmar som köpt förköpsbiljett skall köra till welcome center vid huvudentrén för att hämta ut dessa och sedan köra in och parkera. Har man inte förköpsbilljett så löser man biljett vid entrén innan man får köra in. Parkeringsavgiften bjuder vi på i båda fallen.

• Ni får givetvis slå upp era stånd för er försäljning av klubb på er parkeringsyta.

• Vi vill be er att löpande informera om antalet bilar så att vi får ett så exakt antal som möjligt.

• Just din Klubb_____________________ har förbokat ___st parkeringsplatser.

I skrivande stund är det 21 klubbar anmälda och ca. 250 bilar så vi måste alla hjälpas åt så att vi får in så många bilar som möjligt.

Väl mött!

Med vänliga hälsningar

Rolf Nielsen

_______________________

Än så länge är det bara 4 som anmält att de kommer!!

Det blir i alla fall inget slagsmål om helgentre´biljetterna....

//Peter

info_klubbar_senaste.doc

Link to comment
Share on other sites

1. Peter "Pacman" Carlsson, tält

2. Berne Fransson, endast lördag

3. Fredrik Pousard, endast lördag

4. Micke "heralue", lördag (kanske även söndag)

5. Bengt "BeLo" Löwenhamn, troligen tält och förhoppningsvis med egen sjua!

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Fick följande mejl idag:

_______________________

Hej på Er

Nu börjar racinghelgen den 6-8 juni att närma sig med stormsteg. För

att alla som visat intresse att ställa ut sina bilar ska få plats måste

jag få reda på exakt hur många bilar som kommer att finnas fredagen den

6 , lördagen den 7 respektive söndagen den 8 juni

Om ni ska ha något tält eller annan utställningsyta måste ni ange hur

stor yta ni behöver till detta

Detta måste mailas till mig senast onsdagen den 27e juni kl 12. 00

Mvh

Jonas Ericson

____________________

Det är bara jag och Belo (förhoppningsvis) som anmält att vi kommer med sjua. Inte mycket att visa upp på ett så här stort evenemang. :unsure:

Onsdag 27 (28?), dvs i morgon måste jag lämna besked ifall vi skall ha en uppställningsplats. Blir vi inte fler än två bilar?

//Peter

Link to comment
Share on other sites

Jag har också tänkt köra 7:a dit men eftersom ombyggnaden inte är riktigt klar ännu kan jag inte ge definitivt besked förrän på torsdag.

Det hänger på om vi lyckas få till EDIS-tändningen och megasquirt men Arrowsmith har lovat att hjälpa mej så hoppet finns.

Det kan väl inte vara hela världen om vi anmäler några fler bilar än de som verkligen kommer...

Om vi anmäler 5 st på lördagen kanske vi blir 3 eller 4 och det får väl duga.

Link to comment
Share on other sites

Om det inte är för knöligt att ta med och sätta upp så är väl 3x9 att föredra.

Big is beautiful....

Några flaggor på spö är alltid bra. Ta med det åxå, om det finns.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag kommer att åka Triumph Spitfire till Anderstorp och försöka hålla i Triumph Club of Swedens "utställning'" av Triumph sportbilar.

Givetvis så kommer jag förbi "min andra" klubb och hälsar på!

Med de väderprognoser som nu finns så ser det ut som om det finns alla möjligheter att det blir en kanonhelg!!

JEK

Link to comment
Share on other sites

Jag fattar inte detta... Varför just jag jämt och ständigt!

The story:

Jag har haft bilen avställd över vintern. Egentligen vet jag inte varför men jag ställde av den i mitten av November (snålhet?), och veckan efter så läser jag att det efter årsskifter kommer att kosta 50 spänn att ställa på bilen igen. Där rök en del av vinsten....

Och nu, efter att diverse planer på motor- och växellådsbyte måst skjutas till nästa vinter, har jag satt tillbaka samma maskin igen. Toppen har visserligen fått sig en grundlig omgång men annars är det samma maskin. Alltså har jag lyft låda och motor till ingen nytta...

Har stressat som en tok för att få bilen klar för Anderstorp. Tänkte ställa på bilen i måndags, men kunde inte hitta registreringsbeviset! Det måste jag ha för att kunna ställa på bilen. Letade genom hela huset och garaget utan resultat. Beställde ett nytt från Vägverket i tisdags.

Fick brev från Vv igår men det visade sig vara info om trängselskatt...

Besiktningstid (första riktiga besiktningen!) idag torsdag kl. 12:40. Bilen behövde ju inte vara påställd för besiktningen men jag behövde regbeviset senast idag om det skulle gå att köra till Anderstorp.

Jobbade i garaget till sent i går kväll, och allt verkade ok. Parkeringsljuset funkade íofs inte men nå´t skall de väl ha att anmärka på... Testkörde en kort sväng i går kväll innan jag ställde in bilen i garaget.

Åkte hem från jobbet vid 11 (6,5 mil). Sen som vanligt så satte jag mig 12:30 i sjuan för att köra de fem kilometrarna till besiktningen.

Efter 200 meter börjar bilen hacka och sedan dör den! PANIK!! Gick inte att få igång. Stendöd!

Sprang hem för att ringa till SBP för att avboka tiden, men fastnade i deras förbannade självservicetelefon. När jag väl fick prata med en telefonist var klockan 12:45, alltså över tiden. "Det kommer en avi på halva kostnaden" sa hon. "Skall vi boka en ny tid?" Ja tack, sade jag fick tid på Onsdag nästa vecka...

Genom fönstret såg jag postbilen fara förbi, och gick till postlådan. Och där låg det nya reg-beviset! Inte mycket nytta av det nu, så jag tänkte sätta in det i fordons-pärmen. Ordning och reda, tänkte jag och drog i pärmen. Ovanpå pärmarna låg våra mappar med deklarationspapperna. En mapp ramlade ner på skrivbordet samtidigt som en liten bunt papper hamnade på golvet. Gissa vilket papper som låg överst? Det "gamla" reg-beviset!!

Nu går bilen igen. Det visade sig vara ström-matningen till EDIS-spolen som av någon anledning hade glidit ur säkringsdosan. Troligen hade jag petat till den när jag bytte signalkabel till Megasquirt-dosan.

Jag kommer till Anderstorp men det blir till att åka Citroen C1 (30 mil enkel resa.) Den har i alla fall A/C. :racesmile:

Nu siktar jag på att ta sjuan till Velodromloppet nästa helg i stället. Men då blir det väl regn....

//Peter

Link to comment
Share on other sites

Vilket strul! Men det blir nog inte regn nästa helg. Se bara till att packa sjöstövlar, sydväst och gummiraka så ska du se ;)

Link to comment
Share on other sites

3 bilar synliga som sagt... men inga ägare! :P

Kan kanske bero på den ganska pressande hettan på gräset?

:D

post-361-1212929809_thumb.jpg

Edited by ezroller
Link to comment
Share on other sites

Var det någon som missade Caterham montern där Gunnar skruvade ihop en Roadsport B bil.

Värt att notera efter allt snack om styrradie är att de Cateham bilar som fanns på plats

inte hade en styrradie som hade klarat SFRO. CSR ca85mm rufft mätt. ET24 med 195 däck.

Skoj skoj.

Lägger in lite bilder på styrradie tråden.

För övrigt var det en hel del GÖTT LJUD på mossen. :)

Det fanns ju en del annat att se på....

Men var var era bilar??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...