Jump to content

På Locostbuilders.co.uk


Jocke E

Recommended Posts

Det där ser inte kul ut!! Hur tänker man då man ställer ut såna svetsar på en mässa? Synnerligen korkat! :angry:

Mitt egen MK-ram är, tack-och-lov, enormt mycket bättre.

Link to comment
Share on other sites

Troligen ett stressjobb för att få den "klar" till mässan. MK kan bättre än så. Tror inte att deras kundchassin ser ut så.

Men otroligt korkat är det.

Link to comment
Share on other sites

:blink: Varför bjuder dom på ett sådant här självmål ????

Är dom så övertygade om sin egen position på marknaden så att de börjar bli så självsäkra

att de visar upp sådant för folk på mässor så är de f*n snart ute ur leken...

hade jag som kund fått hem ett sådant kit med ett sådant svetsjobb då hade jag blivit minst sagt rasande !

Link to comment
Share on other sites

"According to the bod on the MK stand, when asked about the new chassis, and being specifically asked what changes were made to the new chassis, he said EVERYTHING was the same apart from the front suspension, when pushed if the rear geometry had been changed he emphatically said it hadn’t (lookout for the new Mk in next ditch then)"

"The “kown” rear suspension issue not being rectified on the new chassis"

Jag visste inte att det finns något fel i geometrin i MK's bakvagnar, någon som hört det?

Link to comment
Share on other sites

Det har under en lång tid förekommit debatter på t.ex. locostbuilders om att MKs bakvagnsgeometri skulle vara bristfällig på något sätt. att säga att bilarna hamnar i diket tycker jag är en överdrift. Jag har fattat det som att det handlar om finetuning för racing...

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att det här inlägget från locostbuilders är ganska klockrent.

Den fetade texten, är precis min erfarenhet från Stoneleigh (förutom Ken som faktiskt var trevlig om än lite full :prop: ).

Jag vet inte om det var Baz eller Phil jag försökte ha en koversation med och när jag berättade att jag höll i beställningen av 5 kit till Sverige, ryckte han på axlarna och sa "Nice" vände på klacken och gick där ifrån!?!

Inte en undran om vi var nöjda med kitten eller om bygget gick bra. Man skulle kunna tro att de skulle vara mer intresserade hur kunder uppfattar deras produkt, men icke sa nicke.

Fetad text nr 2, tycker jag är också ganska "Spot On". Eftersom jag har två byggen i mitt garage kan jag lätt se skillnaden mellan de delar de levererar, och det skiljer sig rätt rejält framförallt på plasten. Kvalitetskontrollen måste vara totalt obefintlig.

I feel vindicated....

Three years ago when I was looking to buy a kit, MK were at the top of my list.

I went to a lot of shows and spoke to most of the manufacturers at the time.

The only worse "potential customer experience" I had was with Robin Hood.

MK were complacent, Blaze and generally unhelpful. When questioned about their product in a probing way they could only run down other manufacturers and point out faults in their products rather than admit that there were faults in their own that they were adressing.

As has already been said MK have been resting on their laurels for far too long. Allowing their customer "fan club" to do their sales for them. They have done little if any development work and seem happy to sell what is becoming a dated product without making any worthwhile improvements.

Mark has highlighted a problem with their "show chassis," in itself inexcusable but the problems are surely deeper than that.

They have for years been happy to supply bodywork that at best could be described as poorly fitting and have done nothing to address the problem.

In conclusion I would like to say that I am sure that the MK product is a good basic kit.

However I don't think it deserves the adoration it seems to command amongst the kit fraternity and I certainly don't feel that it could in any way be a contender for "the best" as their advert claims. Especially after this indictment.

Link to comment
Share on other sites

När det gäller bakvagnen så är det nog möjligheten till att justera "toe-in" som en del saknar

inte att det skulle vara några andra problem!

Våra chassin och plast från MK har varit helt ok! förutom frakten som varit totalt katastrofal!

Om det inte var för tidigare nöjda kunder så skulle inte Mk sälja nått över huvud taget!

Jag bestälde massor av prylar under mässan i England utan att få något!

Jag trodde att beställa av dom när man är i England var det optimala... Tji fick jag!

Inte ett mail, Telefon eller på något sätt annat besked om och när vi kan få våra produkter!

Dom svarar överhuvudtaget ej längre på mail!

Vilket är synd för oss "utlänningar" som ibland gärna hellre skriver än pratar.

Sedan finns allt dokumenterat och det blir mindre misstag!

Dom kanske bara läser och säger" Nice" och fortsätter med ölen de höll på med! ;) ;)

Jag tror inte MK kommer att överleva länge till med denna service och attityd !

Något har hänt med MK och sorgligt nog inte till det bättre, Synd för det är ett fint kit!

Link to comment
Share on other sites

När jag diskuterade mitt kit med MK så fick jag bra respons från Ken som jag aldrig upplevde några problem med. Tvärt om svarade han snabbt på mail och när en av Transitlederna hade gängpaj rätt ur kartongen kom det en ny på posten två dagar efter jag ringt. I.o.f.s. tror jag inte han hade druckit när jag pratade med honom.... :prop: .

Dom ändra killarna verkade lite osociala i montern på Newark. Det var bara Ken och killen som gör elen (vad heter han?) som var kul att prata med. Jag fick kompressorkitet redovisat för mig...

Link to comment
Share on other sites

Tommy du har rätt, det är i grunden ett väldigt bra kitt till rätt pengar... Men

Man förvånas över den totala avsaknaden av produktutveckling.

Ta MK´s plast för baken (rumpan) på bilen. Jag hörde av tidigare byggare att den är alldeles för bred för ramen, men att det skulle dom åtgärdat på senare år.

I helvete heller. :angry:

Den skulle lätt kunna tas in 1-2 cm på varje sida. Sen har vi den berömda övergången mellan rumpan och sidoplasten. Rumpan är rundad i sin övre kant, sidoplasten har en 90-graders övre kant. Det skulle ju inte direkt vara rocket science att låta avslutningen på rumpan plana ut i en fin 90-gradare.

Nu kommer visserligen jag att hamra till en täckplåt för att snygga till övergången, men man blir lite fundersam varför MK inte fixat till övergången? Det var ju inte igår dom började tillverka kitt.

Ta sedan pedalstället.

Smidigt och bra, men... Varför i helvete kan dom inte ens sälja en färdig lösning för att fästa koppling och gas vajer? Att bara borra ett 8mm hål i pedalerna håller ju visserligen nere kostnader, men det hjälper ju inte byggaren att hitta en smidig och hållbar lösning. Jag drog iväg ett mail till MK för att höra hur dom gör på deras bilar dom bygger åt kunder. Inte ett svar kom tillbaka. :P Förvånande?!?!?

Visst, nu kommer säkert många att tycka "Vilken djävla gnällspik", men jag hävdar att skall man som kit-tillverkare överleva i långa loppet, måste produktutveckling ske, misstag rättas till och framför allt så måste kundvården lyftas upp från det sumphål MK har förpassat den till.

Link to comment
Share on other sites

Jag försöker inte försvara MK på något vis, men produktutveckling resulterar ofta i dyrare delar.

Om man vill ha perfekt passform och slippa egna innovativa lösningar köper man Caterham eller Westfield, prislappen blir också därefter....

Däremot det som tråden började med var undermålig svetskvalitet och det är slarv och okunskap.

Mvh

Magnus

Edited by Morty
Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte riktigt hur du menar Morty?

Vad är det som talar emot att man utvecklar sitt konsept och försöker att rätta till klara brister?

MK säljer enl utsago runt 200 - 250 kitt per år. Att rätta till en skarv på karossen eller ordna en vettig lösning på pedalstället skulle det då medföra en prishöjning alá Westfield / Caterham??? Knappast.

Link to comment
Share on other sites

:thumbup: Och nu fick jag telefon frångn England!

Ken Ringde och allt ordnade sig :notworthy: Trevlig kille och lätt att förstå!

Han beklagade sig över allt problem som dom har med mailen...

De blir nämligen "mailbombade" och vet inte hur dom skall lösa problemet med allt spam!

Link to comment
Share on other sites

Jag såg honom svetsa i förgår med mycket gott resultat när han pyslade med sin goldvwng trike :515: Men det går nog inte så fort som när de andra gör det..

Lev väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...