heralue Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 Mitt i semestern kör vi Bilsport Superstage på Emmaboda flygfält !!! :racesmile: Se inbjudan !! locost.pdf Följande har betalt t.o.m 070618 1.Tobias Berndtsson 2.Mats Andersson 3.Peter Lager 4.Jim Kindblad 5.Berne Fransson 6.Håkan Book 7.Lars Svensson 8.Jerry Byrskog 9.Micke Lvov 10.Lars Holmqvist 11.Henrik Bergsten 12.Michael Wänström 13.Bo Vinberg 14.Anders Persson 15.Thomas Sandqvist 16.Patrik Rydh 17.Ambe Nash 18.Peeter Pahv 19.Kalle P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 Efter avslutad körning i superstage så ska vi ha grillafton till självkostnadspris. Grillaftonen har vi i Skruv. (karta) På kartan är Skruv markerat och strax öster om syns ett flygplan vilket är den flygbana utanför Emmaboda där träffen arrangeras. Avståndet därimellan är ca:25km Från träffen och till stugan blir det kortege körning i samlad trupp. Vi har hyrt en vackrt belägen stuga invid badplats med övernattningsmöjligheter åt 8 personer. Scrollar ni runt lite så kan ni se omgivningen med stugan på kullen. (kräver java, klicka på bild till vänster och sväng runt för att se...) LÄNK TILL PANORAMA BILD MED JAVA Här har vi en gemytlig grillafton för att prata lite skit och kanske knäppa en öl. Övernattning i stugan bokas via mail till mej och det är först till kvarn som gäller. Självkostnadspriset för övernattning i stugan är 75:- / pers. I direkt anslutning till stugan finns en "naturcamping" för att parkera bil med släp och smälla upp ett tält intill sin sjua för den som vill. (innanför gärsgården, vid anslagstavlan på panoraman). Allt som behövs finns på området t.ex. toa, pentry i stugan, badplats och sådant.... Dagen efter får de som vill och kan följa med en liten runda på smålandsvägar till Korrö (LÄNK). Det är en gammal f.d. industriby med t.ex. ett vattenkraftsdrivet sågverk, kvarn bryggeri, garveri mm.mm. läs på länken ovan.... alltihop är ett enda stort museum kan man säga. Där fikar vi innan vi åker "hemmåt" igen. Bild från Korrö Den totala längden på den utflykten blir ca:7-8 mil totalt innan vi är tillbaka vid startpunkten. Tanken är att vara tillbaka vid stugan för att lasta på trailers mm. i förståndig tid för att dom som har en bit hem ska vara hemma på söndagkvällen, inte söndag natt...... Välkomna till småland i sommar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 17, 2007 Author Share Posted April 17, 2007 Uppar denna tråden. Måste säga att jag är lite förvånad då ingen har kommenterat denna aktivitet. Historiskt har jag för mig att detta tidigare har efterlysts. Det är ju ett kanontillfälle att få testa sin 7:a och även de som ej kör sjua är ju välkomna att kika samt att vara med och ljuga lite på kvällen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 Tycker det låter som ett jättetrevligt arrangemang :thumbsup: Jag räknar med att komma ner :eclipsee_steering: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 Gissar att det för att alla väntar på mer info.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 Jag kommer att vara med på Superstage iaf. Kanske man kan få åka med någon på andra dagen? :hypocrite: Jag antar att vi får se hur många som anmäler sig, och blir det inte för många så kanske även icke medlemmar kan vara med och köra? Banan hittar jag till, men vilket Skruv ska vi till? Det fanns tre stycken på kartan :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 Nu har jag uppdaterat mitt tidigare inlägg med info om "dag 2" :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 Stående ovationer till smålandsavdelningen! :notworthy: :notworthy: :notworthy: Hade jag haft en klar sjua så hade jag garanterat hängt på låset! /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 Där har vi även mitt problem. Jag har ingen bil.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 + mig... är bilen körbar så kommer jag som ett skott.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 Grillaftonen har vi i Skruv. (karta) :lol: "Server is too busy" Är Locosteffekten den nya Slashdoteffekten? :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 19, 2007 Author Share Posted April 19, 2007 Tycker vi gör en lista att fylla på..... :racesmile: (kan ju vara käckt att veta vilka man ska spöa, eller få stryk av ..... ) Avsikten är att vi vill hålla deltagarantalet till ca 20 7:or för att verkligen ge möjligheten att få köra av sig .... 1. Berne - Esther 7 2. Arrowsmith - HMB 7 3. heralue - Mikey 7 4. Henrik - Blackbirdseven 5. Jerry Byrskog - Esther 7 6. Lars Svensson - Esther 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted April 19, 2007 Share Posted April 19, 2007 (edited) Jag fyller på med mitt namn! Edited April 21, 2007 by Tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted April 19, 2007 Share Posted April 19, 2007 Kan jag bubbla utan för 20 listan med en Åjpel :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted April 19, 2007 Share Posted April 19, 2007 Vi ska försöka erbjuda alla medlemmar, som vill, plats att vara med och köra. Dock kommer vi att prioritera i följande ordning: 1. Klubbmedlemmar med 7:a 2. Klubbmedlemmar med annan bil än 7:a (dock en sportbil) 3. Icke medlemmar med 7:a. Obs att betalning skall ske till klubbens konto för att anmälan skall vara giltig (se inbjudan). Vidare kommer ett fåtal av våra sponsorer att deltaga i körningen. (det är tack vare sponsring vi kan hålla så låg anmälningsavgift för medlemmar). Locostswedens sommarträff är i första hand avsedd för betalande medlemmar med 7:or, men i mån av plats kan även andra bilar få tillgång till banan, om de kan anses vara sportbilar. Det är ju intresset för sportbilar som förenar oss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted April 19, 2007 Share Posted April 19, 2007 Dock kommer vi att prioritera i följande ordning: 1. Klubbmedlemmar med 7:a 2. Klubbmedlemmar med annan bil än 7:a (dock en sportbil) 3. Icke medlemmar med 7:a. Obs att betalning skall ske till klubbens konto för att anmälan skall vara giltig (se inbjudan). ######## Fint ! då är man en två:a ........ men jag lugnar mig med anmälning och ser till så att ni får in bara 7:or först. Skulle jag sedan kunna bättra på ekonomin på tillställningen :racesmile: eller........oxå går jag ut och bygger klart ! :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 19, 2007 Share Posted April 19, 2007 (edited) 2. Klubbmedlemmar med annan bil än 7:a (dock en sportbil) Jaha, där rök det roliga ja... Det skulle vara intressant att höra definitionen av sportbil? Edited April 19, 2007 by gka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Lupus: Det är väl givet att du ska komma med din speedster, den vill vi gärna se. Jag tror inte att det kommer 20 st 7:or från klubben så du får säkert plats. gka: att definiera begreppet sportbil är väl ett ämne som kan hålla en statlig utredning i gång ett sekel ungefär så det får väl var och en ha sin egen uppfattning om, men vår andemening är att vi ska ha bilar som är roliga att se, hellre än tröttkörda standardbilar. Om bilen sen har både fram- och baksäte kanske inte är det viktigaste. Huvudsaken är att de medlemmar som kommer dit, får en rolig helg. Hoppas att du också kommer. mvh Berne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 hmm buggy... sportbil...nja... väghållning nja... kul JODÅ...kanske skulle satsa på att få öket reggat bland alla andra aktiviteter man bara måste..suck.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Räkna med två 7 or till min och bosses. :racesmile: :racesmile: Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 bra, ni är välkomna till småland det är bra om alla betalar så fort som möjligt, och även anger i anmälan, eller på forumet, om ni stannar båda dagarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Är tidningen Bilsport inblandad på nått sett? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziddhartha Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Om två Skåne-Beamer S7-Räggers vill komma och hälsa på med eventuellt oreggade Rides, Är det OK? Är ju rätt sugna på vad ni e för knoppar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 gka: att definiera begreppet sportbil är väl ett ämne som kan hålla en statlig utredning i gång ett sekel ungefär sådet får väl var och en ha sin egen uppfattning om Det var just det jag tänkte också. , men vår andemening är att vi ska ha bilar som är roliga att se, hellre än tröttkörda standardbilar. .... Hoppas att du också kommer. Ok, jag förstår precis... och inte alls. Jag är helt med på att sjuor har högsta prioritet, det är den sorts fordon som klubben ägnar sig åt. Att klubben skulle syssla med sportbilar i mer generell mening är iaf en nyhet för mig. Men jag har inte hängt med så mycket på sistone så jag kanske missat något? Iallafall står texten på hemsidan "Om Locost" kvar likadan som den en gång skrevs, jag vet inte hur det är med stadgar och liknande. Om det visar sig att det finns utrymme för mer än sjuor i kön till banan, så tycker jag det spelar det mindre roll vad man kör med. Körtiden är väl mest till för medlemmar som vill köra, inte för de som vill titta på. Eller har ni tänkt ta inträde för att komma och titta? Jag kommer nog dit oavsett hur det är, jag vill ju ändå mest kolla in olika sjuor och slänga lite käft. Jag tycker bara att prioriteringarna här inte riktigt låter som de kommer från den klubb jag betalat medlemsavgift till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted April 21, 2007 Share Posted April 21, 2007 jag är oxå en typisk ``hang around´´som gärna kommer, tittar och frågar närsynt och ev fotar lite... men det e jag det... och hinns det med,(SFRO regning Bes.) kanske jag kommer med min buggy (för transporten) inte superstage.. känns som den inte är så optimal.. dvs om jag är välkommen... jag klarar ju kriteriet betalande medlem.. och fragmenten till en 7:a i garaget. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted April 21, 2007 Share Posted April 21, 2007 --KLIPP-- Om bilen sen har både fram- och baksäte kanske inte är det viktigaste. Huvudsaken är att de medlemmar som kommer dit, får en rolig helg. --klipp-- mvh Berne Tydligare än så här kan det inte bli! Vill passa på att tacka Smålandsgänget för ett av de största arrangemangen i klubbens regi. Sedan är det kanske så att ju fler "intressanta" bilar som kommer destå större chanser till att Bilsport utnyttjar sina rättigheter till att följa upp vårt arrangemang med ett reportage. Vi har ju trotts allt i år bytt Elmia mot egna arrangemang. Så om Bilsport ger oss lite PR vore fint. När det gäller körtid så vore det sorgligt om Medlemmarna med 7:or och "Sportigare bilar" skulle få mindre körtid pga att det kommer ett gäng med tex, Volvo 745:or el, liknande.. Dessutom är de inge roliga att titta på ;-) Jag förstår mycket väl att detta kan skapa lite problem.... Men som Berne säger: Om bilen sen har både fram- och baksäte kanske inte är det viktigaste. Huvudsaken är att de medlemmar som kommer dit, får en rolig helg. När det Gäller inträde: (avgift för medlemmar som vill komma att titta existerar ej!) Alla beslut om hur denna dag / dagar arrangeras är väl förankrade i Ledningen för klubben Locost Sweden Information om detta arrangemang presenterades även under årsmötet innan det publicerades på hemsida och forum. Försök att planera in denna träff, Jag är helt övertygad om att vi kommer att få en underbar sammankomst! Keep up the good work, Småland :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted April 23, 2007 Share Posted April 23, 2007 För att delta i vår Superstagekörning krävs ej att bilen är inregistrerad men av säkerhetsskäl har vi enats om att följande krav skall gälla: Bil ska ha klarat första SFRO och vara i princip klar för SFRO 2. Bilen skall vara försedd med bilbälten, och kaross runt förarutrymmet skall finnas. De bilar som ej är besiktigade kommer att kollas på plats, och arrangören förbehåller sej rätten att utesluta bil som ej uppfyller grundläggande säkerhetskrav. Dessa åtgärder är endast för att göra körningen så säker som möjligt, och vi hoppas naturligtvis att det inte uppstår några diskussioner om bilarnas skick. Om ni som tänker åka med obesktigade bilar, är tveksamma om något, så kontakta oss snarast så kan vi klara ut ev. frågor direkt, så att vi kan ägna den 21 juli åt bilkörning och inte en massa snack om bilarna. Förare skall ha heltäckande klädsel och hjälm. All körning sker på egen risk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 1. Berne - Esther 7 2. Arrowsmith - HMB 7 3. heralue - Mikey 7 4. Henrik - Blackbirdseven 5. Jerry Byrskog - Esther 7 6. Lars Svensson - Esther 7 7. Tobias Berndtson - Speedster ( tyvärr :( ) Betalt ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lager Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 1. Berne - Esther 7 2. Arrowsmith - HMB 7 3. heralue - Mikey 7 4. Henrik - Blackbirdseven 5. Jerry Byrskog - Esther 7 6. Lars Svensson - Esther 7 7. Tobias Berndtson - Speedster ( tyvärr :( ) Betalt ! 8. Peter Lager Lager 7 R1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Kul att det börjar droppa in lite anmälningar. Verkar som att vi blir ganska många 7:or och det är ju vår målsättning att detta ska bli den största träffen hittills i vår klubb. Det är bra om ni som skrivit längre upp i tråden att ni tänker komma, betalar in anmälningsavgiften så er anmälan blir komplett. Vi tänker ta med max 20 bilar för att alla ska få mycket körtid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimsan Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 1. Berne - Esther 7 2. Arrowsmith - HMB 7 3. heralue - Mikey 7 4. Henrik - Blackbirdseven 5. Jerry Byrskog - Esther 7 6. Lars Svensson - Esther 7 7. Tobias Berndtson - Speedster ( tyvärr :( ) Betalt ! 8. Peter Lager Lager 7 R1 9. Jim Kindblad - Speedster Jag kanske inte är med på kvällsaktiviterna men jag åker gärna en tur dagen efter om vädret är fint. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XTR Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Tjena! Vad gäller ang. besiktigade vs obesiktigade sjuor?? Det finns en liiiiiiiiiiiiten mikroskopisk chans att jag åtminstone skulle kunna bli såpass färdig att jag kan komma ner med sjuan på släp med antagligen inte färdig sfro 2. Tänkte mest på att kunna få fisa runt lite och sparka på lite däck även om det inte blir på själva superstagen. Är det bara sjuor som skall åka superstagen som är tillåtna inne på området? // Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Hej Mattias Om du läser lite längre upp i tråden finns beskrivet hur bilen ska vara för att få delta i superstagen. Vill du komma även om din bil inte är körklar går det givetvis bra. Området är stort så det blir inga problem att få plats med din bil. Välkommen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XTR Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 GÖTT!!! Då blir det till att lägga på en rem om man skall fixa detta. Annars så kommer jag utan sjuan bara för att kolla läget // Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars H Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 Om mina planer med bygget går som planerat kommer jag med. Lars H. :racesmile: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 21, 2007 Author Share Posted May 21, 2007 Kassören har lagt in vilka som betalat i första inlägget !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 30, 2007 Author Share Posted May 30, 2007 Jag uppar denna tråd !!! Anmälningstiden (inbetalningsdax) börjar närma sig Kassören.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted May 30, 2007 Share Posted May 30, 2007 I dagsläget 160 nerladdningar av info bladet och bara 10 anmälda till evenemanget...... 150:- för en heldag i superstage banan..... Det är locost ! Kom igen och anmäl er nu ni som har intresse, tiden rinner ut..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted May 30, 2007 Share Posted May 30, 2007 Oops! vad tiden går :icon_oops: Ska skicka in anmälningsavgiften imorgon! 150kr för en heldag är som sagt riktigt Locost! :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Jag planerar att komma upp och sparka däck och snacka skit. Min sjua är inte körbar så det enda jag kan bidra med är ett glatt humör och kanske ett flak öl... Får se om jag stannar över natten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Är det så att du (eller någon annan för den delen) vill ha plats i stugan över natten går det ordna för 75:-/pers. Annars finns det som sagt plats för att smälla upp ett tält i omedelbar anslutning till grill platsen och stugan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Trodde platserna i stugan redan var upptagna. Var inte så sugen på tält, men nu är det klart jag stannar över natten! Så boka in mig på en plats i stugan tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Kanon! Det är bara att sätta pengar med namn och markera med "plats i stugan" på ett PG till kassören så är det löst.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 Ska oxå försöka komma om jag får ledigt från jobbet! Hoppas att jag får med mig min Se7en(dock ej någon körning) annars blir det däcksparkning samt få ett Ansikte på alla er! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 jag kommer den 21 om det inte är försent? med anmälan ska jag sätta in pengarna nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Rydh Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Jag har satt in pengar nu ikväll. Enligt Berne skulle det gå bra :lol: Bättre sent än aldrig? :icon_sorry: Vet inte om jag kan komma än men hoppas verkligen det :racesmile: // Patrik som är lika röd som denna gubben :angry: efter en heldag på Anderstorp utan tröja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 10, 2007 Author Share Posted June 10, 2007 OK, Nu är det fullt i körbanan !!!! Men som tidigare skrivits så går det bra att komma och sparka lite däck också !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 pengarna insatta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Glöm nu inte att ni dokumenterar detta tillfälle med film & bild :racesmile: Kommer själv att försöka vara flitig med kameran för LocostSweden på Hjulhälja :heyjoe67_ferrari: samma dag ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Trevligt startfält med 14 st. 7:or, 2 Opel Speedster, en Ferrari 430 och en Dutton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts