Jump to content

Lager

Forumdeltagare
  • Posts

    60
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Halmstad

Profile Fields

  • Namn
    Peter Lager
  • Ort
    Halmstad
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

4,809 profile views
  1. Min r1 motor sitter stumt, kört så sedan 2004. Det funkar bra, inga större vibrationer.
  2. Jag har använt 740 spindeln i 14 år nu, både till bankörning och glassätarkörning, har nog kört ca 4000 mil. Har aldrig sett någon tendens till problem med denna spindeln. Bytte den första förra året och den andra detta året då det var aningen glapp i dom. Om man sätter den ovanpå bärarmen så blir det samma belastningar som Volvon har.
  3. Funkade bmw spindlarna? Jag har använt spindlar från honda s2000. 300 mm skivor. 10mm i skrub. Gjort egna bärarmar, blir stor skillnad från att använda gamla fordgrejer. Går fantastiskt stadigt. kolla mina byggbilder på instagram, sök på lagergt7
  4. Jag har använt westfields plastbussningar till båda mina seven bilar, i framvagnen, den första har jag kört med sedan 2004 och fortfarande inget glapp inga missljud, framförallt inga ljud som fortplantas i ramen. Har nog kört ca 4000 mil med den bilen. På den nya bilen har jag delad bakvagn, där har jag använt gummibussningar då det är lättare att få ljud från diffen som fortplantas i ramen annars. Men samtidigt så beror det på hur man skall använda bilen. Mycket bankörning=hårda bussningar överallt.
  5. Dynor till skalstol helt nya, fästes med kordborre. Ca 15-20mm tjocka, köpta här: http://www.jkcomposites.com/seats/ har legat inklämda därav någon inbuktning se bild, tror det rätter till sig när man suttit på dom. finns i halmstad men kan skickas. Kostar 75 pund nya, ge ett vettigt bud så är dom dina! tel 0708830097 /Peter
  6. Dynor till skalstol helt nya, fästes med kordborre. Ca 15-20mm tjocka, köpta här: http://www.jkcomposites.com/seats/ har legat inklämda därav någon inbuktning se bild, tror det rätter till sig när man suttit på dom. finns i halmstad men kan skickas. Kostar 75 pund nya, ge ett vettigt bud så är dom dina! tel 0708830097 /Peter
  7. Har också r1 motor, om man växlar mellan 4-5000 varv på motorn så blir det i stort sett inget klok. Men det tar ett tag att vänja sig, det bästa är att växla så fort som möjligt så inte varvet hinner sjunka då blir det mindre klonkigt.
  8. Tackar för info, bokade av tiden, konstigt att en utav dom olika besiktningsfirmorna kostar dubbelt så mycket som dom andra. Nu gäller det att hitta en ny tid...
  9. Fick pris för bes amatörbygge av besikta på 2200kr/tim minst två timmar och 500kr för vägning, låter mycket tycker jag, har försökt få pris på vad bilprovningen vill ha men har inte lyckats än... Vet någon vad bilprovningen tar? Lite bråttom då jag har bokat tid på besikta som jag får avboka annars. Mvh Oeter
  10. Bakdel som passar engelsk eller tyska Rush Kan såklart byggas om för att passa andra ramar med. Lite enklare än att bygga med alu då det är färdigt med snygga rundningar. Jag gav 2200:-för den , ge ett vettigt bud. Mail: peter.lager11@gmail.com
  11. Hej Jag letar efter någon i närheten av Halmstad som har ett engelskt hjul, behöver köra mitt bakstycke lite då det vill bukta inåt. Mvh Peter L Tel 0708 830097
  12. Ok Då är det upp till Patrick, hur vill du göra?
  13. Hej Lite mått: Cc i fästbrickor 58mm Diameter på flängs som går in i toppen 44mm Rördimension på första rören 36mm samma som orginal på r1 Rördimension på sista 64mm Det är lite svårt att mäta cc mellan rören, svårt att få ett exakt mått då rören inte sitter fast, någon som har en r1 motor som kan mäta detta? Jag har kört med detta på min seven med r1 a och det fungerade kanon, körde nog ca 2500 mil med den motorn. Primär rören sitter fast med fjädrar mot collektorn för att inte få sprickor i materialet. Mvh Peter
  14. Jag kan mäta det till Helgen, återkommer med mått. Mvh Peter
×
×
  • Create New...