Jump to content

Sfro 1 I Borlänge 28 Jan 2007


Sören

Recommended Posts

I söndags var det stor besiktning i Borlänge, 5 st MK Indy! En Ginetta anslöt också. Bengt Sjöberg gjorde den 1:a byggbesiktningen på samtliga bilar. Det blev mycket bilsnack, skrönor blandat med värdefull information.

Bengts kommentar på mitt protokoll: "Bygget OK! Fortsätt så här!" Kul! :racesmile:

post-270-1170222084_thumb.jpg

post-270-1170222102_thumb.jpg

post-270-1170222114_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det som SFRO nu kollar lite extra noga är Bumpsteer!

Problemet ses över pga, att vissa Cobra byggen här i sverige som ställer till det för alla inblandade...

Ingen av våra byggen fick några anmärkningar!

Ett stort tack till Jocke & Sören för garagevärme & Fika! :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Hej Tommy!

Jag mätte upp min "Bumpsteer" med en mätklocka i helgen. Efter rejäl justering(innebar att ta fram vinkelkapen) så slår hjulen ca 0,5-0,7 mm mätt på 40 cm avstånd med navet i centrum, för hela fjädringsrörelsen. Jag förutsätter att det skall räcka. Tror inte att man känner det i ratten eller att det skall påverka väghållningen. Någon kommentar.

m :D h

Janne

Edited by Jocke E
Link to comment
Share on other sites

jag får gratulera till er framgång :notworthy:

efter denna digra sammankomst borde det ju finnas bilder :w00t2: sade den numera tokig-förklarade blekingen/gotläningen..

många MK.. men ginettan låter oxå intressant..

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Enligt vad jag hört så hade samtliga MK:s den av MK levererade styrstångsförlängningen som min besiktningsman aldrig i livet skulle godkänna. Här krävs det både kollapsbart och specialsvetsat enligt strikt anvisning.

Realpinto, har man diskuterat det här på möten i SFRO? Det irriterar mig lite att inte kunna använda den närmaste besiktningsmannen utan att få specialregler. Vad godkänner du?

Men jag knyter väl näven fickan och kämpar vidare med min speciallösning.

Link to comment
Share on other sites

MK säljer en styrstångsförlängningen som egentligen bara är en stång med led i ena änden. Enligt vår lokale SFRO-inspektör är detta inte godkänt i sverige utan här behöver vi någon form av kollapsbar stång som då får hämtas från någon bil alternativt göras själv. Vi får inte heller svetsa i någon del vi köpt på skroten eftersom vi då inte känner materialet och dess svetsegenskaper.

Link to comment
Share on other sites

Jag pratade med Andreas Wilson som kommer bli min SFRO besiktningsman i Malmö. Han sa att jag skulle sätta ihop styrningen med MK:s stång. Dock kommer han inte att godkänna den, utan han ska vid 1:a besiktningen visa och ge mig en ritning på hur jag ska göra för att få det godkännt.

Mvh

Magnus

Link to comment
Share on other sites

Vet ej! Jag får återkomma efter 1: besiktningen om du har tid att vänta......

Alternativt skickar jag Andreas ett mail och kollar om jag kan få ritningen på det sättet.

Mvh

Magnus

Link to comment
Share on other sites

Vi är i alla fall minst 15-20 st som byggt MK med denna rattstång utan problem över Sverige med olika SFRO besiktningar!

Så det vore konstigt om detta problem skulle uppstå nu.

Jag säger inte att det är så, men det kan vara så att Uno är den enda som inte godkännt rattstången på MK..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...