Jump to content

Byggstart!!!


Recommended Posts

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

grund ska "suga" fast färgen och brukar vara känslig för fukt. hur mångar bilar har man sett med grundfärg och där det rostar igenom den

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Yeah, det är dessutom en jävligt bra show som jag jobbar med nu. Det här är en nybyggd kopia som vi ska skicka till USA medans vi spelar i europa. Vi fick upp den idag och jag var bara tvungen att köra in bilen, ska upp på scenen med bilen nästa vecka och försöka ta ännu ballare bilder. Kolla trailern på cirkor.se

Inside out heter föreställningen

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tror att den börjar lätta nånstans vid drygt 300 kmh, men så fort behöver man ju inte köra bara för att mätaren går dit. ;) Rekordet i en orginalbil är 198 mph! :eclipsee_steering:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

På torsdag smäller det! Reg-besiktning i Librobäck. :thumbsup:

Tack för all hjälp och alla peppande kommentarer. :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Dom har varit till stor hjälp, speciellt när allt jävlats som värst.

Tjo!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Snabbare styrväxel, hårdare fjädrar, nytt pedalställ med bromsvåg, båge, nytt scoop, flyttad handbroms, nya sidepipes, quick-jacks, fuel cell, mm. Lack om jag hinner.

post-65-126072762226_thumb.jpg

post-65-12607278615_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Drake!

Ser riktigt bra ut.

Har du tid för ett nyfiket besök?

Har planer på att ta steget och bygga en cobra, efter alla 7or.

Sen skulle dte vara skönt att slippa farsans gliringar över att mina bilar bara har en halv motor i sig.

/john

Link to comment
Share on other sites

har du skaffat hårdare ventilfjädrar? eller är det Calles nya så han kan komma över 2000 rpm?

Han är ju redan uppe på 3500 och nosar, mer än så blir det nog inte oberoende av fjädrar. Tänkte bjuda honom på en tur i sommar för jag tror helt enkelt att han inte fattat hur sportbilar ska användas. Blev nog ett fel när han tog traktorkort, har hör att några fick ett B-kort istället och det förklarar ju en del.prop.gif

Link to comment
Share on other sites

Men jag ska nog byta själv för jag råkade varva lite över 7000 icon_oops.gif och satan i gatan vad läskigt det lät när fjädrarna släppte, huva! Nåja allt höll och svänghjulet är i ett stycke. Bort med orginalfjädrarna och ett alusvänghjul och ett varvstopp vid 6000 står på att göra-listan.

Edited by Drake
Link to comment
Share on other sites

Du ser Drake man skall vara lite försiktig med materielen. Håll inte på som ungarna och övervarva. Och förresten du tror jag kommer åka med dig? Nixipixi!! Har läst alldeles för mycket om Drakens äventyr på forumet.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Du har inget val!

Ett upprop på forumet och jag lovar att det är mååånga som kommer att hjälpa till att tejpa ihop dej till ett nätt litet paket att stoppa ner i ormen.

Hehe!

Link to comment
Share on other sites

Jojomen det är valår nästa år så visst finns det val.

Och förresten kan det blir motsvarande upprop inom traktorbranschen som snabbt ställer sig ivägen med dubbelmontage och allt så du inte kan köra fortare än 50km/h.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...