Kilkenny Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 ser gött ut, precis lagom till sommarn osså, :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 Du resonerar precis som jag med lack, min ska vänta tills i vinter. Men att det fanns svart slipgrund visste jag inte, det är ju skitbra "sålänge". Var köpte du din? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted April 29, 2009 Author Share Posted April 29, 2009 Tipro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 Förresten, sprayspackel är känsligt för fukt, hur är det med slipgrund? Bara så den inte suger åt sig fukt och sen när det är dags för riktiga lacken blir det pannkaka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 grund ska "suga" fast färgen och brukar vara känslig för fukt. hur mångar bilar har man sett med grundfärg och där det rostar igenom den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted May 8, 2009 Author Share Posted May 8, 2009 Slipgrund suger inte vatten. Sprutspackel däremot är ett jävla skit som man bör passa sig för! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 det låter bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted June 5, 2009 Author Share Posted June 5, 2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted June 5, 2009 Share Posted June 5, 2009 Cool bakgrund Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted June 5, 2009 Author Share Posted June 5, 2009 Yeah, det är dessutom en jävligt bra show som jag jobbar med nu. Det här är en nybyggd kopia som vi ska skicka till USA medans vi spelar i europa. Vi fick upp den idag och jag var bara tvungen att köra in bilen, ska upp på scenen med bilen nästa vecka och försöka ta ännu ballare bilder. Kolla trailern på cirkor.se Inside out heter föreställningen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted July 1, 2009 Author Share Posted July 1, 2009 "Tvåan" avklarad! Med blankt papper!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Grattis !! Otroligt starkt jobbat ända från start, jag är impad !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Grattis! Är det bullerprov nästa eller reg.bes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted July 1, 2009 Author Share Posted July 1, 2009 Tackar! Bullerprovet är klart, gick aldrig över 80dB. Regbes. nästa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Grattis ! Kul - bilen ser skitfin ut. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Drake: Stort (och tyst 80dB) GRATTIS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted July 4, 2009 Share Posted July 4, 2009 Grattis.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted July 4, 2009 Author Share Posted July 4, 2009 Redo för regbesiktning. Finlir :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted July 4, 2009 Share Posted July 4, 2009 Vid vilken hastighet lyfter Cobran?? :unsure: Catapultstol... skulle vilja se besiktningsmannens min vid reg besiktningen om/när han ser det.. :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 4, 2009 Share Posted July 4, 2009 Ha Ha Ha jag skulle vilja se den besiktningsman som vågar testa den brytaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 Drake: och vad händer om man byter läge på den brytare? Film tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 kanke man kan montera ett kompressorhorn under passagerarstolen, kopplat till brytaren.. :toot: :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted July 5, 2009 Author Share Posted July 5, 2009 Nä, ingen bra idé! Är för rädd om stolen. Och ett plastöverdrag ser inte så snyggt ut:P Fast tanken lockar. :toot: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted July 5, 2009 Author Share Posted July 5, 2009 Tror att den börjar lätta nånstans vid drygt 300 kmh, men så fort behöver man ju inte köra bara för att mätaren går dit. ;) Rekordet i en orginalbil är 198 mph! :eclipsee_steering: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted July 28, 2009 Author Share Posted July 28, 2009 På torsdag smäller det! Reg-besiktning i Librobäck. :thumbsup: Tack för all hjälp och alla peppande kommentarer. :notworthy: :notworthy: :notworthy: Dom har varit till stor hjälp, speciellt när allt jävlats som värst. Tjo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted July 28, 2009 Author Share Posted July 28, 2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Men ...va f......n har jag haft något filter på min "visa nya inlägg" har missat denna tråd helt ? :racesmile: hur som helst ser det :thumbsup: ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted July 30, 2009 Author Share Posted July 30, 2009 Färdig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ploogen Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Grattis :racesmile: jag är inte avundsjuk ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Coolt!!! Grattis :banana: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Stort GRATTIS till dig Drake. Du sprängde 4-siffrors vallen med skattevikten. Ett extra GRATTIS till det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 gratulerar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Fantastiskt gjort ! Jag är återigen superimpad !! Scratch-bygge på lite drygt 3 år !!!!! :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Vill gärna stämma in i hyllningskören, kollosalt snyggt jobbat. Hälsningar Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Det är bara att instämma, måste vara en skön känsla :toot: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted October 18, 2009 Author Share Posted October 18, 2009 (edited) http://s608.photobucket.com/albums/tt165/StefanDrake/?action=view¤t=MOV00020.flv Bredbandslambda med EGR, Boost, och varvmätare och loggfuntioner för 1200:-! Det är Locost!!! www.14points7.com Edited October 18, 2009 by Drake Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted December 13, 2009 Author Share Posted December 13, 2009 Händer lite även denna vinter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted December 13, 2009 Author Share Posted December 13, 2009 Snabbare styrväxel, hårdare fjädrar, nytt pedalställ med bromsvåg, båge, nytt scoop, flyttad handbroms, nya sidepipes, quick-jacks, fuel cell, mm. Lack om jag hinner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted December 13, 2009 Author Share Posted December 13, 2009 Lite åka har det också blivit. Fan vad det är långt till sommaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted December 13, 2009 Share Posted December 13, 2009 har du skaffat hårdare ventilfjädrar? eller är det Calles nya så han kan komma över 2000 rpm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted December 13, 2009 Share Posted December 13, 2009 Drake! Ser riktigt bra ut. Har du tid för ett nyfiket besök? Har planer på att ta steget och bygga en cobra, efter alla 7or. Sen skulle dte vara skönt att slippa farsans gliringar över att mina bilar bara har en halv motor i sig. /john Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted December 13, 2009 Author Share Posted December 13, 2009 Har alltid tid för ett garagebesök! Vanta till jag börjar montera ihop grejerna bara så är det lite mer att kika på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Kanon, återkommer lite längre fram. /jb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted December 16, 2009 Author Share Posted December 16, 2009 har du skaffat hårdare ventilfjädrar? eller är det Calles nya så han kan komma över 2000 rpm? Han är ju redan uppe på 3500 och nosar, mer än så blir det nog inte oberoende av fjädrar. Tänkte bjuda honom på en tur i sommar för jag tror helt enkelt att han inte fattat hur sportbilar ska användas. Blev nog ett fel när han tog traktorkort, har hör att några fick ett B-kort istället och det förklarar ju en del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted December 16, 2009 Author Share Posted December 16, 2009 (edited) Men jag ska nog byta själv för jag råkade varva lite över 7000 och satan i gatan vad läskigt det lät när fjädrarna släppte, huva! Nåja allt höll och svänghjulet är i ett stycke. Bort med orginalfjädrarna och ett alusvänghjul och ett varvstopp vid 6000 står på att göra-listan. Edited December 16, 2009 by Drake Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 (edited) Du ser Drake man skall vara lite försiktig med materielen. Håll inte på som ungarna och övervarva. Och förresten du tror jag kommer åka med dig? Nixipixi!! Har läst alldeles för mycket om Drakens äventyr på forumet. Edited December 16, 2009 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted December 16, 2009 Author Share Posted December 16, 2009 Du har inget val! Ett upprop på forumet och jag lovar att det är mååånga som kommer att hjälpa till att tejpa ihop dej till ett nätt litet paket att stoppa ner i ormen. Hehe! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Jojomen det är valår nästa år så visst finns det val. Och förresten kan det blir motsvarande upprop inom traktorbranschen som snabbt ställer sig ivägen med dubbelmontage och allt så du inte kan köra fortare än 50km/h. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Silvertejp är ypperligt till sådana uppbåd :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted December 16, 2009 Author Share Posted December 16, 2009 50 km/h? Vad är det??? Aha, ett mått på hastighet? Tvåsiffrigt dessutom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts