cealm Posted December 16, 2009 Posted December 16, 2009 Jaha Drake och vad är det för fel på tvåsiffrigt nu då? Förut var det himla liv när jag hade fyrsiffrigt så blev du lite gladare när jag fick till det med tresiffrigt. Men nu när jag är ända nere på tvåsiffrigt så skall det gnällas. Ungdomar! Quote
Drake Posted February 4, 2010 Author Posted February 4, 2010 Uppdateringsdax. Att bocka av: Nya sidepipes Cab och sidorutor Quick-jacks Nytt scoop Lack Gjort: Kortare styrväxel Nya bromsledningar Nya soppaledningar Flyttad handbroms och pressade vajrar Ny styraxel Tätad låda. Lättat svänghjul Ny vibrationsdämpare Sprängmatta Nytt pedalställ med bromsvåg Flyttat batteri Båge Lackad ram Och en massa småjox Quote
cealm Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Tjusigt. Jag gillar den där Cobra ramen med getingmidja. ÄR det en 500hk kammad motor på bilden eller är det en kommande 500hk maskin? Quote
Drake Posted February 4, 2010 Author Posted February 4, 2010 Nä, det är ett stall för ca 300 hästar. Tyvär inget bygglov för tillbyggnad. Kan kanske knö in 50 hästar till men ska jag få in 500 där så måste jag nog trycka in dom med våld, så jag ska se mej om efter ett annat stall. Quote
cealm Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Ett 300hk-stall räcker gott för att sudda alla bokstäverna (ABCDE) på ett körkort för rätt lång tid. Quote
Drake Posted February 4, 2010 Author Posted February 4, 2010 Jo, har alla dom där, och dom är kvar ännu. Det är därför jag vill ha 500 hk, INGEN ska komma ifatt mej och ta mina bokstäver!!! Quote
Drake Posted February 8, 2010 Author Posted February 8, 2010 Lättat svänghjul från RAM. 12,1 lb!!! Men fan, nu tar ju fjädrarna i lamellcentrumet i svänghjulsbultarna. Fast det är dom låga bultarna från ARP. Alternativen är en ny lamell för 2950:- eller att försänka bultarna. Jag har redan en ny lamell så jag köper nog försänkta bultar om ingen skriker högt. Räcker 10.9??? Nån som vet var man köper en 82 graders försänkare??? Quote
Morty Posted February 8, 2010 Posted February 8, 2010 Går det inte att planförsänka dina ARP bultar i svänghjulet? Jag har ingen bra erfarenhet av vanliga försänkta bultar. Upplever det som svårt att få rätt förspänning på dem. Quote
Drake Posted February 8, 2010 Author Posted February 8, 2010 Det verkar redan vara en del taget där bultana sitter, ska kolla orginal och se om jag törs plana av den lite till. Quote
cealm Posted February 9, 2010 Posted February 9, 2010 Går det att kombinera dvs fräsa av bultskallen 1mm och försänka 1 mm. Hur många millimeter behövs? 2 kanske nte räcker. Hur hanteras "försliten lamell" måste det också räknas in? ---- INGEN ska komma ifatt mej och ta mina bokstäver!!! ----- De är så ohemula med sin radiokontakt så jag har svårt att tro att ens 5000 hk räcker totalt det bara förlänger tiden lite....... Ett bra och veta sak bara..... Var försiktig med dina bokstäver. Om jag någon gång frivilligt åker med dig då skall jag försöka få tag på en pepitarutig C-G Hammarlund bilkruka och så kör vi max 80 km/h gärna upp mot mittlinjen. Är det ok?? Quote
cealm Posted February 9, 2010 Posted February 9, 2010 (edited) Vad är det för fel på ettans växel? Och en V-åtta går ju i 80 på femman också utan problem. Edited February 9, 2010 by cealm Quote
Thomas Posted February 9, 2010 Posted February 9, 2010 fjädrarna ska du inte ha mot svänghjulet. utan mot växellådan. jag tycker det ser bra ut. jag har på min förra motor tagit av 1mm på ARP bultarna till svhjul. men har nu nya. det höll. men prova med lamellen rättvänt. du kan knappast hitta lägra bultar och hur har det då funkat innan? Quote
Drake Posted February 9, 2010 Author Posted February 9, 2010 Jorå, nog sitter lamellen rätt. Det är alltså ett nytt hjul från RAM som jag försökte få dit min gamla koppling på men eftersom det är så mycket lättat så ligger bultskallarna nästan i nivå med anliggningsytan. Bultarna är ARP:s "low profile" så där finns inget att hämta. På en OEM-lamell så sticker fjädrarna ut några mm även på svänghjulssidan. På performance-kopplingar så brukar det vara slätare på den sidan, men dom kostar som sagt. Tror nog ändå att det blir en ny lamell för det känns inte bra att borra i ett nytt hjul. Quote
Drake Posted July 10, 2010 Author Posted July 10, 2010 Kvikk-jakks och scoop fixade, cab påbörjad. Några som ska till ACS i Norrtälje den 17:e??? Quote
Drake Posted July 10, 2010 Author Posted July 10, 2010 Och, nej!! Det blir inte lakansväv, bara ett test och kanske en mall. Quote
Drake Posted July 11, 2010 Author Posted July 11, 2010 Blommig vaxduk! Nä det blir väl nåt Everflex-liknande typ Bison eller kanske Sonnenland om jag har råd. Quote
Kilkenny Posted July 11, 2010 Posted July 11, 2010 Dvs tyg behandlat med nåt gummiliknande? /en som inte kan ett skvatt om dylika pryttlar Quote
Drake Posted February 6, 2011 Author Posted February 6, 2011 Sådärja, då var årets första tur avklarad. Bidde ett par mil och det kändes jävligt gött! Quote
Drake Posted October 4, 2011 Author Posted October 4, 2011 (edited) Jaha, då var hösthelvetet här igen! Normalt så brukar det kännas skönt att krypa in i garaget efter en massa goa mil på mätaren men i år har det inte blivit så värst många, dessutom så blir det nog inte så mycket meka heller för priot ligger fortfarande på husrenovering. Lite roliga mil har det dock blivit och jag håller ett vakande öga på forumet. Främst för att kolla så Calle inte går överstyr (igen). Hoppas att det blir lite roliga garageträffar i vinter för det ska man väl hinna med. Lite fix med ormen har jag också hunnit med, numera sitter det en 7,5" diff därbak med bultade axlar och nya drivknutar, axlarna är kortade och svetsade och tanken var att byta ut dom mot sviktstålsaxlar, men dom är hela efter en heldag på konbana med så mycket axeltortyr man kan tänka sig så jag kanske kan spara 5-6000:- där. Bromsbeläggen däremot är inte vad dom varit, jag som trodde att Biltema hade dom bästa racebeläggen! Dom ska definitivt bytas i vinter!!! Skickar med ett par bilder på mitt nya intresse som om möjligt är ännu nördigare än det här med bilbyggeriet. Fast ormen går först, alltid! Brumbrum! Edited October 4, 2011 by Drake Quote
Drake Posted October 4, 2011 Author Posted October 4, 2011 (edited) Dessutom så är min bil numera professionell fotomodell! Åsså lite bilder från Barkarby. Edited October 4, 2011 by Drake Quote
cealm Posted October 4, 2011 Posted October 4, 2011 Roligt att ha dig tillbaka Drake. Jag har saknat dig och dina något överdrivna bilviktåsikter. Jag har faktiskt rullat fram Cobra-replikan för att någon gång kanske bygga lite på den. Vet du vad jag skulle vilja få se på kort från dig. DEt är hur du placerat kylaren i chassit. Helst många bilder men speciellt från sidan så jag ser vilken vinkel du har kylaren i. Hopp iväg ut och ta ett kort nu är du snäll..... förresten hur gick det med färdskrivarkortet eller chippet kanske det är nuförtiden. Quote
Drake Posted October 4, 2011 Author Posted October 4, 2011 Kasta inte sten i glashus Calle, är det någon som har överdrivna vikter så är det inte jag i alla fall! Chippet gick det åt helvete med, jag får flyga honom till Finland för att få ett kort. Men tack ändå. Quote
cealm Posted October 5, 2011 Posted October 5, 2011 Tack Drake. Vill du göra en tjänst till? Att mäta från kylarens nuvarande överkant till golvet och samma med kylarens underkant till golvet. Gärna också kylarens verkliga höjd. Vilken sorts kylare är det du har förresten då kan jag ta storleken via tex Biltema. Var det en Volvo kylare eller? 960? Har du mycket luft mellan kylarens överkat och karossnosens underkant? Jag tänkte få så få kaross av- och påtagningar som möjligt. Klä på- och av en Cobra är inte så där jättekul precis. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.