Jump to content

Recommended Posts

Posted

är dom bakljusen E märkta eller host host ..blir det andra till reg besiktningen?? :rolleyes:

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Tror jag ska pröva att besikta med dom. Verkar som en del besiktningsmän inte kollar efter E-märkning, dom vet ju att man åker direkt hem och byter ändå! Frågade min besiktningsman om man helt enkelt inte kunde rista ett E i glaset men han gillade inte mitt förslag :prop:

Posted

När jag besiktigade frågade besiktningsmanen om det fans reflex i baklamporna, sedan tog han en ficklampa och kollade, det var den enda kollen. E-märkning frågade han ej om

Lars H

  • 4 weeks later...
Posted (edited)

man kan göra så och det är inte fel!!!

men annars om man vänt på karossen skulle man kunnar tejpa fast rf skålen i karossen från utsidan och plasta direkt på plats från insidan..

det blir lite starkare om man inte plastar för många enheter separat...

Risk finns alltid att det spricker i skarvarna..

Men resultatet ser helt klart trevligt ut.. :thumbup: :thumbup:

lycka till med fortsättningen!

Edited by Michael Th
Posted

fördelen med att gjuta i form är att man får en len fin yta utåt.

Posted

jo...men om man gjuter mot den rostfria bägaren blir det ju just det..slätt..

Posted

Orkade inte vända på karossen. Kommer att lägga epoxi och en tunn glasfiberremsa på ovankanten så det ska nog hålla för ett tanklock!

Posted

Det är ju bara att plasta underifrån!

Lägg en glasfiberremsa i plast och pennsla epoxy på den. Lägg plast både på under och översidan och pressa bort överflödig plast.

Pensla epoxy runt kanten på insidan,

Lägg dit glasfiberremsan och dutta med penseln där du ser det finns luft under.

Så slipper du spackla å ha dig på utsidan sen.

Posted

Jo, tack. Det där med att plasta upp och ner har man ju gjort några gånger, men jag måste bygga rätt tjockt för att få lite stadga runt locket och då blir din metod för bökig. Enklare att slabba på sen när jag vänder på hela paketet. Det blir ju ändå en spackelskarv på ovansidan så där bör man nog lägga en remsa för att det inte ska spricka i framtiden.

Posted (edited)

post-65-1210620515_thumb.jpg

Det var ju enklare än jag trodde att linda rören!

Edited by Drake
  • 2 weeks later...
Posted

Nu börjar poletten trilla ner. Fan vad gött det ska bli att ta en tur.

post-65-1211750671_thumb.jpg

  • 1 month later...
  • 2 months later...
Posted (edited)

Äntligen grundad!

post-65-1221429563_thumb.jpg

post-65-1221429569_thumb.jpg

Beware!

post-65-1221429596_thumb.jpg

post-65-1221429689_thumb.jpg

Nedersta läget.

post-65-1221429782_thumb.jpg

Edited by Drake
Posted

Snyggt!! :thumbsup:

Är det ett tillfälligt skydd för at kunna lackera eller du bygger ute i det fria?

/Magnus

Posted (edited)

Tackar!

Bygger ute men nu ska jag in i värmen!

Edited by Drake
  • 2 weeks later...
Posted

härligt. nu kan du ha det trevligare när du jobbar. fin verkstad gott om utrymme.

  • 4 weeks later...
Posted

härligt. är det varvstopp du ligger på när mätaren visar 300?

Posted

Nardi ratt ?? vill minnas att jag såg en liknande i en gammal saab 850 monte carlo.. snygg hur som..

Posted (edited)

Moto-Lita MK3 15" och ja, jag är rätt nöjd med den! :wub:

Och nej det är inte varvtalsstopp, det ligger på 12000 som du ser på mätaren till vänster.

300 är hastigheten, i miles per hour, varvet är ca 9000. Lagom vid cruising. ;)

Edited by Drake
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Nu händer det saker igen!

post-65-1226778021_thumb.jpg

post-65-1226778038_thumb.jpg

post-65-1226778053_thumb.jpg

post-65-1226778069_thumb.jpg

post-65-1226778085_thumb.jpg

post-65-1226778105_thumb.jpg

post-65-1226778123_thumb.jpg

post-65-1226778134_thumb.jpg

post-65-1226778148_thumb.jpg

post-65-1226778164_thumb.jpg

post-65-1226778214_thumb.jpg

Edited by Drake
  • 1 month later...
Posted (edited)

Nu händer det saker! :racesmile:

post-65-1229628135_thumb.jpg

post-65-1229628148_thumb.jpg

post-65-1229628157_thumb.jpg

post-65-1229628170_thumb.jpg

post-65-1229628178_thumb.jpg

post-65-1229628185_thumb.jpg

post-65-1229628193_thumb.jpg

Edited by Drake
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Fick lite inspiration när jag kollade på en film om hur man knackar motorcykel-tankar. Covell,s filmer finns på piratebay för dom som skiter i upphovsrätter. Var bara tvungen att testa och här är resultatet.

post-65-1230931802_thumb.jpg

post-65-1230931856_thumb.jpg

post-65-1230931879_thumb.jpg

post-65-1230931926_thumb.jpg

post-65-1230931970_thumb.jpg

Verktyg som behövs: kulhammare, liggunderlag, en träkloss, ett mothåll, (jag tog baksidan på en tryckluftsslip) slippapper och autosol. Sisalskiva och lumpskiva underlättar, en krymp-sträck och ett engelskt hjul hade varit guld men ändå tog det bara en dryg timme per sida!!!

Edited by Drake
Posted (edited)

Äntligen ser man slutet, eller kanske början på resan!

post-65-1231619632_thumb.jpg

Dörrhelvetena är klara!

post-65-1231619642_thumb.jpg

Edited by Drake
Posted

Grymt bra jobbat! Gissar att det är svårt att släcka lampan och lämna garaget nu... :thumbsup:

Posted

Tackar! Visst blir det lite för många timmar i garaget nu. Jag är helt slut efter den här "semestern".

Posted

Nog ska det bli dämpare på rören, dessutom ansluter jag sidepipesen underifrån så jag kan sätta ett par burkar till under.

Posted

Den är fin den bilen och bilderna ljuger inte för jag har sett bilen i verkligheten också.

  • 2 months later...
Posted

post-65-1238536133_thumb.jpg

post-65-1238536322_thumb.jpg

Gjorde första motorstarten idag. Gick som en klocka! :racesmile:

  • 4 weeks later...
Posted

Ser jäkligt fin ut. Hur mycket har bygget kostat hitills?

Ska du ha lacken matt eller kommer det på klarlack sen?

Personligen har jag inte sett många snygga matta bilar men smaken är som baken :)

Posted

Hej Drake

Ser skit fin ut, lite annat än det jag såg i vebon i sommarstugan. Grattis och bra jobbat, dags för SFRO 2 och besiktning snart?

/Fredrik

Posted

Tackar!

Det är bara en slipgrund just nu., tanken är att den ska bli blank. Men det blev så ballt tycker jag så den får gå så här i ett eller två år tills alla barnsjukdomar gått över. Misstänker att det kommer att bli en del mek och småskador på den i början. Dessutom så är det roligare att busa med den än att polera. Det som är kvar till besiktning är att göra klart elsystemet och dra dit en gasvajer, får köra på tomgången nu, fast med det vridet så var det förvånandsvärt enkelt. Fick t.o.m. i fyran innan parkeringen tog slut. Och just ja, glömde det, detaljer och finish-jobb att göra finns det i parti och minut! :(

Skitsamma, nu ska gasas!

http://s608.photobucket.com/albums/tt165/S...nt=MVI_0023.flv

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

    • Medlemsrabatt hos våra partners, läs mer
    • Betala medlemsavgiften innan nyår och var med i utlottningen av 500kr hos Speeding. Gäller även nya medlemmar, läs mer. swish


×
×
  • Create New...