Rockhound Posted October 20 Share Posted October 20 Hej. Jag håller på och bygger en Super Seven och har letat efter stolar ett tag. Nu hittade jag ett par stolar billigt via en kompis. Men stolarna är lite för breda framtill. Kan man kapa det som "sticker ut" framtill på sidorna? Alltså inte "väggen" utan bara den rundade delen framtill. På bilderna syns ett streck där jag tänkt kapa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted October 20 Share Posted October 20 Det är lite svårt att se var du tänkt kapa, men generellt, för gatbruk, så kan absolut anpassa stolen så den passar bättre i bilen. Det gäller förstås att tänka till om man riskerar att göra konstruktionen svagare men i framkant ser jag få risker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rockhound Posted October 20 Author Share Posted October 20 Det är detta jag tänka såga bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted October 20 Share Posted October 20 Jag ser inga problem med att kapa undan lite där fram. De Tillet-stolar jag hade som var i den smala varianten var helt enkelt den vanliga varianten nedkapad på just detta sätt. Så kör på! 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rockhound Posted October 20 Author Share Posted October 20 Strålande. 👍👍 Tack för snabba svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted October 21 Share Posted October 21 Jag har samma som Fege, ser inte att det skulle vara problem.Skickat från min SM-S908B via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rockhound Posted October 21 Author Share Posted October 21 Jag kapade friskt. Hur jag än försökte bryta och bända kände jag ingen skillnad i styvhet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts