Jump to content

Köpa stötdämpare


Fizz

Recommended Posts

Hej allihopa!

Det börjar bli dags att köpa stötdämpare till bygget, och jag har försökt googla runt lite på coilovers, men här i svedala verkar det vara halvknepigt att hitta nån som säljer online..

Googlar man "gaz coilovers sverige" är det här första träffen... 🙄

Finns det någon återförsäljare i sverige som har vettiga priser och leveranstider, eller är det beställning från UK som gäller?

Kitspares har ett "Locost-kit", är det vettigt kanske?

Kitcardirect har märket "Protech" är det något att hänga i julgranen? 


Eller finns något annat man borde titta på?

Link to comment
Share on other sites

JAg köpte GAZ 1,9" enkel justerbara direkt från GAZshocks i england, med fjädrar gick det lös på 6.600 kr med frakt innan brexit. Fast fjädrarna jag fick med var alldeles för korta, jag förklarade vad jag ville ha men han visste vad det skulle vara till en locost så jag fick beställa egna från MST istället för att få fjädringen som jag vill ha den.mina fjädrar är komprimerade runt 40 mm bak och runt 30 mm fram vid ride height 400 Pounds 9" fram och 150 Pounds 11" bak. Dämparna är 13" med  4,5" slag fram och 16" med 5,5" slag bak detta ger i princip 120mm fjädringsväg både fram och bak. Denna setup ger mig förhoppningsvis en bil som är bekväm på längre sträckor men ändå klarar av en bandag. 🙂

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...