flintstone Posted June 21, 2023 Share Posted June 21, 2023 Någon som har en fungerande lösning som inte väger ton men fortfarande får skärmen till att sitta kvar utan att fladdra? Volvo spindlar, 15" hjul... Ser fram mot en hel drös bilder 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted June 21, 2023 Share Posted June 21, 2023 Använder massiv diam 12 stång med lämpliga fästpunkter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flintstone Posted June 21, 2023 Author Share Posted June 21, 2023 2 eller 3 fästpunkter? har du något foto? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted June 21, 2023 Share Posted June 21, 2023 finns i min byggtråd nånstans, Locost old style Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flintstone Posted June 22, 2023 Author Share Posted June 22, 2023 ok,skall leta. Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas m Posted June 26, 2023 Share Posted June 26, 2023 Mina blev väldigt stadiga men skakar rätt bra på tomgång. Tror det är väldigt svårt att få bort det helt. Gör du stagen styvare eller lättare så kommer det skaka högre upp i frekvens/ hastighet. Mjukare eller tyngre så blir det i lägre frekvens/hastighet. Går att testa med att skruva fast olika tyngder för att flytta i vilken frekvens/hastighet det är som värst. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted June 26, 2023 Share Posted June 26, 2023 Hur många fästpunkter har du? På mina var det 2 st från början och det höll några år sen vibrerade ett rör av just vid kanten på skärmen, där det var ihop pressat platt och plastat fast mot skärmen. Efter det så plastade jag fast en till fästpunkt på skärmen. //Nisse 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted June 27, 2023 Share Posted June 27, 2023 Hade inga problem med mina Westfield fästen, finns bilder i tråden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mloisg Posted June 27, 2023 Share Posted June 27, 2023 Jag gjorde egna stag i 20x10x1,5 profilrör. Har funkat väldigt bra bortsett från limningen av skärmen som släppte på Falkenbergsrakan. Fladdrar inget och har suttit där sedan 2015. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flintstone Posted July 4, 2023 Author Share Posted July 4, 2023 On 2023-06-27 at 21:27, mloisg sade: Jag gjorde egna stag i 20x10x1,5 profilrör. Har funkat väldigt bra bortsett från limningen av skärmen som släppte på Falkenbergsrakan. Fladdrar inget och har suttit där sedan 2015. Vettigaste hittills! Tack. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts