Göran Nilsson Posted March 14, 2023 Share Posted March 14, 2023 Hej Jag behöver 10st ankarmuttrar enligt bilden, var köper man det i Sverige? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted March 14, 2023 Share Posted March 14, 2023 Måste dom se ut just så? Finns andra svetsmuttrar att köpa med flänsöron t.ex. https://www.wurth.se/produkter/fastmaterial/muttrar/svetsbult/svetsmutter/svetsmutter-smrp/#/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Nilsson Posted March 14, 2023 Author Share Posted March 14, 2023 Jag hade tänkt nita fast muttern pga av att det är i 0,8mm rostfriplåt som jag ska fästa muttern i. Verkar som man bara kan köpa 100st där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted March 14, 2023 Share Posted March 14, 2023 39 minuter sedan, Göran Nilsson sade: Jag hade tänkt nita fast muttern pga av att det är i 0,8mm rostfriplåt som jag ska fästa muttern i. Verkar som man bara kan köpa 100st där. Köp den varianten jag länkade (finns i lösplock på flertalet ställen, och vissa av Wurth's butiker) och borra egna hål för nitarna. Är ju redan stansade punkter för dig så du borrar lika varje ggn 😉 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted March 14, 2023 Share Posted March 14, 2023 (edited) Jag kan nog få med mig från jobbet . Alternativt finns de att köpa här. Anchor nut metric (fixed) | Nordic Aviation Edited March 14, 2023 by Hansol 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Nilsson Posted March 14, 2023 Author Share Posted March 14, 2023 6 timmar sedan, swedishGT40 sade: (finns i lösplock på flertalet ställen Det ska jag kolla efter när jag kommer till bebyggda trakter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts