Jump to content

Recommended Posts

Posted

Förlåt för ett nonsens inlägg i fakta delen . 

Men denna onödiga fakta tycker jag passar in här i balansgången mellan ”add lightness” och vettiga SFRO krav och kanske självbevarelse drift. 

370 blås i 42 kilo ram , med gissar jag någon  downforce 

279B3969-4AE5-4A12-8F35-738E3B6C4814.thumb.jpeg.0ea51b40889c3c26137e433dbd1d2dd2.jpeg

  • Like 1
Posted

Sen dog ju folk som flugor i racingbilar på 60-talet också...

Just 69, första året med 917 dog John Woolfe i en 917 på LeMans men det sägs vara för att han inte satte på sig bältet i starten.

/Calle 

Posted

Ja, de trycksatte ramen för att detektera sprickor, och föraren hade en mätare för att kunna se om det hände något med trycket under körning... 

  • 1 year later...
Posted (edited)

Fel fel fel ! Porsches ingenjörer åt Kalles Kaviar till frukost och upptäckte då att det var mycket lättare att skrynkla ihop en tom tub än en full, och valde då att fylla tuberna med tryckluft som är mycket billigare och lättare än med Kalles Kaviar😜🤣🤣

Kalles Kaviar.jpg

Edited by Allan_Sladd

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...