LUPUS Posted November 7, 2021 Posted November 7, 2021 Förlåt för ett nonsens inlägg i fakta delen . Men denna onödiga fakta tycker jag passar in här i balansgången mellan ”add lightness” och vettiga SFRO krav och kanske självbevarelse drift. 370 blås i 42 kilo ram , med gissar jag någon downforce 1 Quote
Göran Nilsson Posted November 7, 2021 Posted November 7, 2021 De har säkert inte bärarmar i 25x3 rör 😂 Quote
rug Posted November 8, 2021 Posted November 8, 2021 Sen dog ju folk som flugor i racingbilar på 60-talet också... Just 69, första året med 917 dog John Woolfe i en 917 på LeMans men det sägs vara för att han inte satte på sig bältet i starten. /Calle Quote
Johan Lekås Posted November 8, 2021 Posted November 8, 2021 Ja, de trycksatte ramen för att detektera sprickor, och föraren hade en mätare för att kunna se om det hände något med trycket under körning... Quote
Allan_Sladd Posted December 17, 2022 Posted December 17, 2022 (edited) Fel fel fel ! Porsches ingenjörer åt Kalles Kaviar till frukost och upptäckte då att det var mycket lättare att skrynkla ihop en tom tub än en full, och valde då att fylla tuberna med tryckluft som är mycket billigare och lättare än med Kalles Kaviar😜🤣🤣 Edited December 17, 2022 by Allan_Sladd Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.