K-son Posted July 4, 2021 Share Posted July 4, 2021 Jag är på jakt efter en alu styrväxel till en Volvo 240(då sellholms kortslagiga drevsats bara passar i alu modellen) Nu till frågan: hur ser jag om det är en alu eller stål styrväxel? Jag har hittat några styrväxlar på bildelsbasen. Eller har ni tips på andra styrväxlar?(som går att få tag i Sverige, utan tull och moms😉) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted July 4, 2021 Share Posted July 4, 2021 Jag kan nog inflika här då jag gjorde samma operation(dock med custom längd) Volvo original nummer 7820955127 Kan säkert rota fram någon bild nånstans också, annars kan du gräva i min tråd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted July 4, 2021 Share Posted July 4, 2021 ZF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-son Posted July 4, 2021 Author Share Posted July 4, 2021 Tackar för snabba svar och bifogar en bild på en av styrväxlarna jag har hittat. Då det inte står om det är en ZF eller inte. Hoppas att ni kan identifiera den åt mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted July 5, 2021 Share Posted July 5, 2021 syns på bild att röret är för smalt för att vara en i alu, den där är en stålvariant, inte den du söker. Kollar du nogrannare så ser du att den har rost också, alu rostar inte 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted July 5, 2021 Share Posted July 5, 2021 Här är en bild på en i aluminium: amazon projektet (BONNEVILLE-67s fotoalbum) - Garaget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted July 5, 2021 Share Posted July 5, 2021 (edited) Jag har en sån hel aluminium ligger som jag inte använt till mitt bygge Edited July 5, 2021 by Kjelland28 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted July 5, 2021 Share Posted July 5, 2021 1 timme sedan, Rikard Larsson sade: Här är en bild på en i aluminium: amazon projektet (BONNEVILLE-67s fotoalbum) - Garaget Kan verifiera att det är denna variant du är ute efter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-son Posted July 5, 2021 Author Share Posted July 5, 2021 Tackar ännu en gång för snabba svar! swedishGT40: jag måste erkänna att jag inte kollade så noga 😊 Rikard Larsson: tackar nu vet jag hur den ska se ut Kjelland28: skulle du kunna tänka dig att sälja den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted July 5, 2021 Share Posted July 5, 2021 skickat PM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted July 8, 2021 Share Posted July 8, 2021 (edited) Hittade bilden Edited July 8, 2021 by swedishGT40 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-son Posted July 8, 2021 Author Share Posted July 8, 2021 Tackar så mycket swedishGT40. Har fått fatt i en styrväxel. Den borde komma nästa vecka någon gång. Men det lär komma frågor om hur jag ska dela den, för att korta den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted July 8, 2021 Share Posted July 8, 2021 Kapa upp den i svarven, du måste ha dubb för o centrera det långa huset innan du svarvar 😁 Finns säkert en bild i min tråd nånstans från 2019 nån gång när den delen gjordes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-son Posted July 8, 2021 Author Share Posted July 8, 2021 Svarv nu snackar vi lyx, har tyvärr inget sånt, har någon gammal på jobbet, men vet inte skicket på den. Annars finns det väl de som tar (bra)betalt för att svarva åt mig 😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts