Marboda Posted January 4, 2021 Posted January 4, 2021 (edited) Hej, Ăr nybliven Super 7 Àgare sedan nĂ„gra dagar tillbaka. Bilen Àr köpt av Matz hĂ€r pĂ„ forumet. Ramen Ă€r byggd med Caterham S3 mĂ„tt, fram och bakvagn samt drivlina kommer frĂ„n en Fiat. Motorn Ă€r en 2L TwinCam som Ă€r hĂ€mtad frĂ„n Fiat 131 Mirafiori med dubbla weber 45:or. Alla glasfiberdetaljer Ă€r Caterham original, Ă€ven fram och bakljus, bĂ„ge samt vindavvisare inkl. speglar. Bilen Ă€r vĂ€l genomgĂ„ngen men diverse smĂ„ förbĂ€ttringar finns pĂ„ önskelistan. Med vĂ€nlig hĂ€lsning, Marcus  Edited January 4, 2021 by Marboda 11 Quote
vedde Posted January 5, 2021 Posted January 5, 2021 VĂ€lkommen, det finns inga fĂ€rdiga utan alla kan förbĂ€ttrasđ€Ł., Ă€r bara en frĂ„ga om hur lĂ„ngt man vill gĂ„. Jag Ă€r ett dĂ„ligt exempel pĂ„ att förĂ€ndra mycket. Quote
Frena Posted January 5, 2021 Posted January 5, 2021 VÀlkommen! Fin bil! Kul med leksaker! MÄste bruka allvar i letandet ocksÄ..... Quote
Marboda Posted January 9, 2021 Author Posted January 9, 2021 Tack @Frena, @Kjelland28 och @vedde ! FĂ„r se hur mycket som ska förbĂ€ttras đDet första jag tĂ€nkte mig mig pĂ„ Ă€r att snygga till inredningen som Ă€r ganska obefintlig idag. Quote
heralue Posted January 9, 2021 Posted January 9, 2021 Fin bil Ä Fiats TC Àr trevlig! Jag hade en 130TC Abarth in min 7:a! Quote
Marboda Posted February 14, 2021 Author Posted February 14, 2021 Kunde inte hĂ„lla mig hĂ€rom helgen sĂ„ det blev att ploga upp en liten bana och busa lite i snön. TyvĂ€rr varade inte det roliga sĂ„ lĂ€nge, jag körde in i en snövall som gjorde att kamremmen rappade och jag lyckades kröka alla 8 ventiler. SĂ„ det blev att riva toppen och nu vĂ€ntar jag pĂ„ nya delar. Kanske borde inse att det Ă€r en sommarbil jag köpt đ Bifogar ett litet klipp. FullSizeRender.mov 1 Quote
Marboda Posted March 26, 2021 Author Posted March 26, 2021 Nya ventilerna Ă€r pĂ„ plats i toppen men tyvĂ€rr lyckades jag inte fĂ„ de tĂ€ta sĂ„ nu Ă€r toppen inlĂ€mnad för en genomgĂ„ng. I vĂ€ntan pĂ„ att toppen blir klar fick det bli att klĂ€ inredningen med svart bilmatta, blev lite mysigare och mer hemtrevligt đ Före   Efter Quote
Marboda Posted April 21, 2021 Author Posted April 21, 2021 I förra veckan fick jag Ă€ntligen ihop motorn igen och den startade utan problem, kĂ€ndes skönt med tanke pĂ„ att det var första gĂ„ngen jag rev isĂ€r en topp. IMG_1900.MOV Har varit ute pĂ„ ett par rundor i det fina vĂ€dret, riktigt hĂ€rlig kĂ€nsla att Ă„ka i en sjua đ€©Â HĂ€r kommer en bild frĂ„n gĂ„rdagens kvĂ€llsrunda. Passade Ă€ven pĂ„ att vĂ€gen bilen dĂ„ jag har tillgĂ„ng till vĂ„g pĂ„ hemmaplan. Resultatet med lite mer Ă€n halv tank blev 266kg pĂ„ framaxeln och 292kg pĂ„ bakaxeln.  2 Quote
Recommended Posts