Jump to content

Kjelland28

Ledningen
  • Content Count

    432
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    35

Kjelland28 last won the day on December 24 2019

Kjelland28 had the most liked content!

Community Reputation

125 Excellent

About Kjelland28

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 06/03/1965

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Mariestad
  • Interests
    Det mesta inom teknik samt lite blandat annat

Profile Fields

  • Namn
    Kjell Andersson
  • Ort
    Mariestad
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

2561 profile views
  1. Jag kan vara med, bara jag slipper stå 4 timmar i depå utsläppet som sist 🙂
  2. Ska fundera på det ! Vad är det dom säger tredje gången .... 🙂
  3. som svar på en fråga lite tidigare, 20 x 20 x2 använde jag till alla snedsträvor och 25 x 25 x 2 till allt annat i själva fackverket, sen finns det diverse storlekar av plattjärn ( PL-stång om man är petig 🙂 ) till allt möjligt som rattstångsinfästning med mera. om du skrollar igenom min byggtråd så finns det rätt mycket bilder att snegla på. "Locost old style"
  4. Halloj och välkommen ! Jag har använt vanliga svetsade formrör 25x25x2 och 20x20x2 till chassiet finns inget krav på nåt annat där . Till dina A-armar och andra hjulupphängningskomponenter så rekommenderas sömlösa rör diam 25x3 helst E355 klass E 235 kan gå om stötdämparfästet sitter max 1/3 del av bärarmens längd från spindelleden ! (enligt Ludde på SFRO )
  5. LIte blandade bilder till ! Mina infästningar för broms och bränslerör, kommer att använda en tjock armerad gummiduk med ett hål (med grepp-passning) igenom för varje rör gummiduken bultas fast med en M8 med låsmutter i fästet på bilden. Blir samma på bakaxeln. - Bild under produktion av stolsinsfästning, 2 st 20x20x2 med spår för en 10mm pinne och längst bak så har jag 2 st 6mm plattjärn på stolen en som glider ovanpå rören och ett som styr emellan rören samt en pinne som går ner i inställningsplåten ( den har U-spår istället för hål nu), ska lägga upp en bild på den färdiga så småningom. Har inte vägt det men det känns lättare än köpegrejerna jag hade till de första stolarna Flyttade ratten 30 mm bakåt vilket tvingade fram en liten låda för rattaxeltätning Till sist en bild på mig och min byggkonsult Emma. Nu senast så har hon hjälpt oss starta en uppdatering av badrummet genom att slänga ett glas i handfatet så att det sprack.
  6. Updaterat ! 🙂 Rapportera inlägg (IP: 78.82.94.112) Postad 13 Februari (redigerade) Liten Uppdatering ! 😊 Nu bara en brotschning bort från färdig framvagn minus kapad kuggstång. Jag drog i ihop min spårvidd fram lite jämfört med hur jag tänkte ha det så nu ser det ut att bli fram 1370 mm och bak 1424 mm, vilket jag har för mig ligger i linje med tidiga sevens, smalare fram alltså. Total fjädringsväg fram blir ca 103 mm och bak 114 mm. Har fått ett bra pris på renovering och trimning av toppen så när skattepengarna dyker upp blir det iväg med toppen byte till B20 ventiler, planing, portning och konvertering till blyfritt. hoppas på ca130 hkr med D-kam, dubbla SU och kanske ett extraktor grenrör. framvagnsbilder Blev lite arbete på kardantunneln och golv igår. Saknas dom tre sista rören i tunneln på bilderna glömde fota det. Missade också fota ombygget i skuff delen.
  7. Ok, då är dom lite för korta för att passa i mitt bygge, synd
  8. Vad är det för fabrikat och längder på dom ?
  9. Volvo låg i botten i nån amerikansk kvalitetsundersökning! Dacia verkar vara ett märke på uppgång ! 🙂
  10. Du kan ha dom till vinterdäcken sen ! Du hade väl Passat ? :-)
  11. Fan måste man köpa tankar ??? är det därför jag tänker så illa ! 😂😂😂
  12. Liten Uppdatering ! 😊 Nu bara en brotschning bort från färdig framvagn minus kapad kuggstång. Jag drog i ihop min spårvidd fram lite jämfört med hur jag tänkte ha det så nu ser det ut att bli fram 1370 mm och bak 1424 mm, vilket jag har för mig ligger i linje med tidiga sevens, smalare fram alltså. Total fjädringsväg fram blir ca 103 mm och bak 114 mm. Har fått ett bra pris på renovering och trimning av toppen så när skattepengarna dyker upp blir det iväg med toppen byte till B20 ventiler, planing, portning och konvertering till blyfritt. hoppas på ca130 hkr med D-kam, dubbla SU och kanske ett extraktor grenrör. framvagnsbilder Blev lite arbete på kardantunneln och golv igår. Saknas dom tre sista rören i tunneln på bilderna glömde fota det. Missade också fota ombygget i skuff delen. LIte blandade bilder till ! Mina infästningar för broms och bränslerör, kommer att använda en tjock armerad gummiduk med ett hål (med grepp passning) igenom för varje rör gummiduken bultas fast med en M8 med låsmutter i fästet på bilden. Blir samma på bakaxeln. Bild under produktion av stolsinsfästning, 2 st 20x20x2 med spår för en 10mm pinne och längst bak så har jag 2 st 6mm plattjärn på stolen en som glider ovanpå rören och ett som styr emellan rören samt en pinne som går ner i inställningsplåten ( den har U-spår istället för hål nu), ska lägga upp en bild på den färdiga så småningom. Har inte vägt det men det känns lättare än köpegrejerna jag hade till de första stolarna Flyttade ratten 30 mm bakåt vilket tvingade fram en liten låda för rattaxeltätning Till sist en bild på mig och min byggkonsult Emma. Nu senast så har hon hjälpt oss starta en uppdatering av badrummet genom att slänga ett glas i handfatet så att det sprack.
  13. sen vill dom få en uppfattning om hur bra man svetsat så att det inte bara ligger som fågelskitar utanpå. är det lackat så är det svårt att se om det är en bra svets eller en dålig som slipats eller i värsta fall spacklats snygg ! :-)
  14. Inte så att jag har kört min än men det jag hört är 1 grad för väg och 2 grader för bana, finns säker nån som kan rätta mig om jag har fel !
  15. Pro Bend i veddige kanske ? tillverkade mina four link stag och har rörbockning som huvudsyssla.
×
×
  • Create New...