Jump to content

Frena

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    952
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

Frena last won the day on October 9

Frena had the most liked content!

Reputation

93 Excellent

About Frena

  • Birthday 07/18/1981

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Fredrik Renå
  • Ort
    Höllviken
  • Locost-status
    Har köpt färdig locost

Recent Profile Visitors

7729 profile views
  1. Spridarna ivägskickade till BJP Race för fullständig service och test! Man hoppas nästan att det är dessa det är fel på....
  2. Japp, @Rikard Larssontipsade om det också 🙂
  3. Så, tar en sak i taget och det går inte så fort. Gett upp hoppet att köra mer i år. Man kunde som sagt manuellt aktivera respektive utgång i ecun. Först ut idag blev därför att testa alla spolarna. När man kör test så agerar alla spolarna likadant. Spolarna borde kunna uteslutas. Mätte motstånd på alla spridare och de höll samma. Nästa steg blir att testa dessa med @Mats Karlssons tips. Skall bara klura ut hur jag skall få bränslepumpen att gå hela tiden.
  4. Tack Mats - mkt värdefull info!
  5. Det fanns - en fråga bara, hur rent praktiskt gör man med spridarna när man testar?
  6. Bra tips, skall kolla om det finns!
  7. Testat med nya stift, bilen gick bra 5-7 min ungefär, sedan samma fenomen igen. Tog ut de nya stiften på att kolla på dem och tycker att ettan ser annorlunda ut efter bara denna korta rundan, så felet borde kunna isoleras till ettan. Började testa med en tändningsprovare. Testade först på ettan och fyran sedan gav batteriet upp. Det är ju inte stendött från ettans spole iaf, sedan om det är tillräckligt, det är svårt att avgöra.
  8. Ja det låter lite så.... Skall kolla det, tror faktiskt jag har en sådan liggandes hemma. Beställt helt nya fräscha stift som kommer imorgon.
  9. Faktiskt inte prövat byta plats på spridarna, får testa det. Kompprov har jag inte gjort, då borde bilen gå dåligt hela tiden och inte få sina ”ryck” att gå bra mellan varven. Eller hur? Skickat från min iPhone med Tapatalk
  10. Verkar vara stendött här, men försöker väl ändå. Tömt tanken på bensin, fyllt upp med etanol. Körde en runda, precis samma problem som med bensinblandningen. När jag kollade stiften förra gången tyckte jag att ettans cylinder var lite blöt, checkade även det idag och det verkar vara samma fenomen fortf. Bilden visar ettan och trean. Testade att byta plats på spolen på ettan och trean, men kändes som att det fortfarande ettan var blöt. Därmed borde det inte vara spolen. Se på filmerna så får ni en uppfattning om hur den går.
  11. Var ute en sväng i helgen. Innan jag började labba med att tömma tanken och hälla ren soppa eller ren etanol så ville jag logga körningen. Startade och drog iväg en runda för att få upp tempen på bilen. Bilen gick som ett skållat troll, men säg den glädje som varar. Efter 10-15 min började den gå lika dåligt igen. Startade loggen (kanske skulle gjort det från början) och körde en runda. Gick dåligt hela tiden. Bytte mapp till den jag fått av GZ Racing för att vara helt säker på att säljaren inte ändrat något i mappen som låg i bilen. Problemet kvarstod. Körde hem, stod på uppfarten och gasade lite. Då började den gå jämnt igen. Körde en kort runda, då gick den jämnt och fint men turbon laddade inte på fullt. Nu har jag iaf skickat loggarna till GZ Racing för att se om han kan hitta något fel. Om någon vänlig själ vill titta på den finns de nedan. 20210926_1007 davids mapp.emulog 20210926_1013 GZ mapp.emulog
  12. Sensorfel kan det vara, skall bara komma fram till vilken det skulle kunna vara. Skall köra en runda i helgen och logga. Försöka välja ut rätt parametrar att logga bara, finns många att välja på 🙂
  13. Nu har jag fått reda på vilken ECU det var, EMU Classic. Även fått tag på filen som GZ Racing mappade bilen med. Skall koppla in datorn och se så att det verkligen är den som ligger i bilen. Vad fasen skulle det annars kunna vara?
  14. I dokumentation jag fick med bilen finns det bromspapper på både bensin och etanol, samt några tabeller med inställningar för olika mix. Dock är det ju osäkert om dessa verkligen är inlagda i ECUn nu. Jag har ECU master, men vet inte vilken modell det är. Skall först ta reda på det, sedan får jag testa plugga in datorn och läsa ut inställningarna. Även hört av mig till GZ Racing som mappade bilen för att få lite mer info. Det låter som att felsökningen stannar vid mjukvara, vilket känns skönt 🙂
×
×
  • Create New...