Jump to content

Frena

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    1,040
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    29

Frena last won the day on August 20 2023

Frena had the most liked content!

Reputation

159 Excellent

About Frena

  • Birthday 07/18/1981

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Fredrik Renå
  • Ort
    Höllviken
  • Locost-status
    Har köpt färdig locost

Recent Profile Visitors

8,804 profile views
  1. @HeikkiJag hade aldrig meckat bil innan jag byggde min förra, men med hjälp av forumet och youtube löser man mycket. Detta forum är ett av få som aldrig idiotförklarar någon eller har otrevlig ton. Fråga på, så löser du det!
  2. Tiden springer iväg. Dags att byta olja och filter inför säsongen. Har en del olja i slangen som går från vevhusvent på blocket till luftfiltret. Vad kan anledningen vara till att det blir mkt olja där? Det hänger väl ihopa med ovanstående antar jag. Ventilerar vi ventilkåpan också, så för högt tryck vetifan om det är.
  3. Jag är rätt säker på att den ägdes av Caterham Nordic innan och var reggad i Sverige. Vill minnas att det var krockades och hände nått med framvagnen, ser dock rätt hel ut.
  4. Välkommen till forumet! Kul med en Seven till i Malmöregionen!
  5. Kul med en single-seater till! Skall bli spännande att följa. Du har väl inte missat @Göran Nilsson fina F1-bygge? Finns kanske lite idéer där?
  6. Inte för sent 😉 Fortfarande planerings/funderingsstadiet
  7. Tyskland? Har sett rätt många vrak där...
  8. Satan vad tiden går. Över ett halvår sedan förra inlägget. Har inte varit superväder så inte blivit jättemycket kört. Igår blev det dock en rejäl tur. Jag och @Rikard Larssonkörde Lergökarallyt som avslutades på Vallåkraträffen där vi mötte @Göran Nilsson. Rolig dag! Det blev väldigt inspirerande körning under dagen, framför allt på hemvägen. När jag i morse kom ut i garaget upptäckte jag en rätt stor pöl med olja. Långt fram på bilen dessutom. Fanken var oljefilterförflyttaren, men den var snustorr. Det visar sig att det verkar komma från dumpventilen, sedan droppat ner på luftfiltret, ner på batteriet och vidare neråt. Att det är lite oljedimma i rören borde inte vara så konstigt, men att det skulle bli de här mängderna. Efter 25-30 mil. Motorn går fint, ingen konstig rök från den. Kan det vara så att jag satt O-ringen på dumpventilen fel? Kan det var så enkelt att jag har för mycket olja i motorn? (Bilen står på pallbockar nu, så kan inte kolla). För den som minns så gjorde @Rikard Larsson en nippel i ventilkåpan, så det ventileras där med. Där ventilerar jag till en catchtank som verkar vara tom. Kan det vara så att jag "förstörde" mer än jag gjorde nytta med ventilering via ventilkåpan? Det är helt öppen ventilation.... Någon med några teorier? Skall tilläggas att jag inte haft läckage där tidigare säsonger. Varit snustorrt kring dumpventilen. Bilden på motorn är innan ventilkåpan ventileras.
  9. Roligt! Välkommen i gänget! Jag bor i Höllviken, tar gärna en runda tillsammans en dag 🙂
  10. Nog aldrig varit så många sjuor på blocket som nu! Anta du kollat där?
  11. Tack tipset, men lite långt att åka för att bocka rör...
  12. Hej, Skall kanske påbörja ett litet projekt och då behöver jag böja fyrkantsrör, 16x16 eller 20x20. Det finns alternativet att snitta upp och böja rören, med det är rätt tidskrävande och det behöver inte bli 100% bra. Sandfylla och värma känner jag också till. Har kikat lite på böjare på Vevor och andra sajter. Någon som testat liknande? https://www.vevor.com/pipe-tube-bender-c_10843/manual-bench-bender-7-dies-1-3-pipe-bender-telescoping-slip-roll-mountable-p_010915431526 Vet att röret blir lite deformerat, men det gör inget. Andra tips som är enkla?
×
×
  • Create New...