Marboda Posted January 4, 2021 Share Posted January 4, 2021 (edited) Hej, Är nybliven Super 7 ägare sedan några dagar tillbaka. Bilen är köpt av Matz här på forumet. Ramen är byggd med Caterham S3 mått, fram och bakvagn samt drivlina kommer från en Fiat. Motorn är en 2L TwinCam som är hämtad från Fiat 131 Mirafiori med dubbla weber 45:or. Alla glasfiberdetaljer är Caterham original, även fram och bakljus, båge samt vindavvisare inkl. speglar. Bilen är väl genomgången men diverse små förbättringar finns på önskelistan. Med vänlig hälsning, Marcus Edited January 4, 2021 by Marboda 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 Välkommen i 7:a träsket ! :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 Välkommen, det finns inga färdiga utan alla kan förbättras🤣., är bara en fråga om hur långt man vill gå. Jag är ett dåligt exempel på att förändra mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 Välkommen! Fin bil! Kul med leksaker! Måste bruka allvar i letandet också..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marboda Posted January 9, 2021 Author Share Posted January 9, 2021 Tack @Frena, @Kjelland28 och @vedde ! Får se hur mycket som ska förbättras 😆Det första jag tänkte mig mig på är att snygga till inredningen som är ganska obefintlig idag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 9, 2021 Share Posted January 9, 2021 Fin bil å Fiats TC är trevlig! Jag hade en 130TC Abarth in min 7:a! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marboda Posted February 14, 2021 Author Share Posted February 14, 2021 Kunde inte hålla mig härom helgen så det blev att ploga upp en liten bana och busa lite i snön. Tyvärr varade inte det roliga så länge, jag körde in i en snövall som gjorde att kamremmen rappade och jag lyckades kröka alla 8 ventiler. Så det blev att riva toppen och nu väntar jag på nya delar. Kanske borde inse att det är en sommarbil jag köpt 😆 Bifogar ett litet klipp. FullSizeRender.mov 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marboda Posted March 26, 2021 Author Share Posted March 26, 2021 Nya ventilerna är på plats i toppen men tyvärr lyckades jag inte få de täta så nu är toppen inlämnad för en genomgång. I väntan på att toppen blir klar fick det bli att klä inredningen med svart bilmatta, blev lite mysigare och mer hemtrevligt 😀 Före Efter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örnie Posted March 27, 2021 Share Posted March 27, 2021 Snyggt! 👍 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marboda Posted April 21, 2021 Author Share Posted April 21, 2021 I förra veckan fick jag äntligen ihop motorn igen och den startade utan problem, kändes skönt med tanke på att det var första gången jag rev isär en topp. IMG_1900.MOV Har varit ute på ett par rundor i det fina vädret, riktigt härlig känsla att åka i en sjua 🤩 Här kommer en bild från gårdagens kvällsrunda. Passade även på att vägen bilen då jag har tillgång till våg på hemmaplan. Resultatet med lite mer än halv tank blev 266kg på framaxeln och 292kg på bakaxeln. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts