Jonas Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Börjar bli dags att leta upp lämplig försäkring. Hittat lite info här på forumet ang avtal med Bilsport och MC men tråden är rätt gammal (2009), hittade också lite diskussioner om avtal med LF. Hittar dock inget i klubbrabatt tråden. Har klubben några rabatter på försäkring, isåfall mot vilka bolag? Ringde LF för att få en byggförsäkring, men dom hade inget att erbjuda förrän jag har ett reg nr.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Rabatt på bilsport har vi, hör med dom bara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Glöm inte att också tänka på vad du menar med "lämplig" försäkring. Bilsport & MC är en entusiast försäkring som kräver att du har en bruksbil och nyttjar denna för dagliga göromål (handla mat, åka till jobbet etc). Entusiastbilen åker man i när man bara skall ha roligt...typ så. En del vill ju kunna pendla till jobbet och då är annan försäkring lämpligare.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Man får åka till jobbet för att visa upp bilen för arbetskamrater även med bisportförsäkringen. Det står tom i villkoren. Och det är ett nöje att åka o handla i 7an.. hur det än är med olika försäkringar så jobbar försäljaren och skaderegleraren inte i samma bolag om det händer nåt. Gå på den försäkringen som känns bäst. Jag kör bilsport och den hoppade upp till 2000/år. Ingen prisskillnad om föraren är under 24. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted May 4, 2016 Share Posted May 4, 2016 Jag har en vanlig helförsäkring på Länsförsäkringar. Inga begränsningar (körde till jobbet varje dag första säsongen :) ) och kostar 6000:- per år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fjonkalicious Posted May 5, 2016 Share Posted May 5, 2016 Är inte 6000 kr en dyr premie? Hur är det med bankörningar och försäkring? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fjonkalicious Posted May 5, 2016 Share Posted May 5, 2016 Är inte 6000 kr en dyr premie? Hur är det med bankörningar och försäkring? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted May 7, 2016 Share Posted May 7, 2016 Har inte koll på alla försäkringarna men i de flest fall tror jag man kan glömma gällande försäkring i samband med bankörning. Jag har Bilsport och runt 2000:-/år om jag inte minns fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Jag tror inte 6000 är dyrt för en vanlig helförsäkring. Har inte bilen påställd hela året, så det blir inte så mycket pengar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Min känsla är att Bilsport & MC har en något större förståelse för entusiastbilar och deras behov av försäkring. Det var t.ex. mycket svårare att teckna garageförsäkring under bygget i traditionella f-bolag medan inga problem hos Bilsport & MC. De dokumenterar också bilen med foto och värderar, vilket i min känsla verkar mer seriöst. De hade tidigare(runt 2011) vagnskadeförsäkring vid trackdays (ej tävling eller träning inför tävling) men det tog dom senare bort. Jag hoppas de även har mer förståelse vid en eventuell skada. Min "bebis" NeoZeven har entusiastförsäkring. Länsförsäkringar får hantera mina "vanliga" försäkringar och det gör dom alldeles utmärkt. Använder man sjuan som bruksbil så bör man ha bruksbilsförsäkring a la Länsförsäkringar, TryggHansa, If,....etc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted June 9, 2016 Author Share Posted June 9, 2016 Glömde skriva vad det blev: "byggförsäkring" hos Bilsport & MC 6xx:-/år Vad det blir när bilen är på gatan vet jag inte ännu. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts