Jonas Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 2st 4 punktsbälte köpes, gärna svarta 3". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Har blåa 2" om det är intressant //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted January 13, 2016 Author Share Posted January 13, 2016 (edited) Tyvärr passar inte blått med resten av bilen, tack annars. /Jonas Edited January 13, 2016 by Jonas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 (edited) Jag har röda liggande Edited January 13, 2016 by Krolleg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted January 14, 2016 Author Share Posted January 14, 2016 Passar inget vidare det heller, tack annars. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted January 14, 2016 Share Posted January 14, 2016 Jag rekommenderar 6 punkts för din egen säkerhet skull och se till att du köper bälte där du spänner höftremmarna genom att dra i banden mot centralspännet och inte ner mot fästena i ramen. Annars är risken stor att du inte justerar eller drar åt bältet rätt när du väl sitter i stolen. Jag kör med Schroth bälte nu som jag är riktigt nöjd med. Hade Sabelt innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted January 15, 2016 Author Share Posted January 15, 2016 Det blir lite andra priser när det är 5 eller 6 punkts, men det är ju en sak som man kanske inte ska snåla på... Har letat runt både i Sverige, Tyskland, England och USA, och ska man köpa Schroth, Sabelt eller likande så ser det ut att kosta 2-3000:-/bälte! Hittade dock dessa: http://www.summitracing.com/int/parts/rjs-1031701/overview/ Överkomligt pris (ca 1000:-), dock med "pull down" justering. Man kan komma undan lite billigare om man väljer med "latch" lås istället för "camlock", men jag gissar att man vill ha "camlock"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 http://rallyshop.se/produkt/RRS-6p-Balte-33-FIA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted January 19, 2016 Author Share Posted January 19, 2016 Tack för tipsen! Det blev RRS 6-punkt FIA (med "pull-up" åtdragning) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts