Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

Hög Ohm eller låg Ohm? vad är skillnaden? är någon bättre än den andra? Vad skiljer EV1, EV6 och EV14 injektorer? :image018:

Var får man tag i typ 500-650 cc spridare till bra pris? Sitter de på bilar man kan hitta på skroten?

Skall vara till min Duratec med VEMS.

Får snurren :blink: av detta, har ni någon rekommendation?

/Fredrik

Posted

Högohm är lättare att driva. Vet inte hur vems klarar av lågohms (utan resistorer emellan).

Lågohms ska väl öppna lite snabbare, men "alla" produktionsbilar har högohm.

EVx är olika fysiska (inkl kontakter) utörande.

http://lib.americanmuscle.com/files/techguides/Is-Your-Mustang-Starving-for-Fuel-(79-13)/ford-mustang-fuel-injector-body-styles-guide-01.jpg

Stora vanliga original är volvos "grönisar" från V70R t.ex.

Volvo nr: 92 02 100
Bosch nr: 0280 155 968
420-427cc @3 bar
465,2cc @3,8 bar

Dodge srt-4 steg 1 brukar gå för 1500:- för fyra. De är på 577cc.

http://www.ebay.com/itm/Siemens-Deka-577cc-min-fuel-injectors-Neon-SRT-4-mopar-stage1-55lb-hr-ev6-used-/231190728359?hash=item35d40a8ea7&vxp=mtr

Men många säljer 630cc siemens för ungefär samma pengar.

Posted

Var får man tag i typ 500-650 cc spridare till bra pris

Hur mycket har du tänkt trimma?

//Nisse

Posted

Och vilket bränsle?

Om du tänker E85 och riktig framtidssäkring så är Siemens 875cc ett bra val. Sådana har jag och de ska räcka med god marginal till 400 hk på E85. Ska ha bättre tomgångsegenskaper än 630cc.

Inte jättedyra heller.

Posted

Jag började köra med lågohms utan resistor då VEMS ska klara det. Men det var skitsvårt att mappa med det.

Min mappkille sa att jag skulle koppla in resistorer innan spridarna och då svarade sprutet på mappningen.

Så tipset är att gå på högohm från början.

Posted

OK tack

HögOhm blir det och klart att E85 kan vara aktuellt efter ett tag men 400 kommer jag aldrig att nå men strax under 300 med kompressor kan väl vara drömmålet. då borde Siemens 875cc vara bra. Rickard var hittar man såna till vettiga pengar?

Eller, då jag kommer ha dubbla spridar rader kan man gå på 8 spridare med lägre cc men nå samma mål? eller blir det ineffektivt att köra så? tex 8 volvo grönisar?

/Fredrik

Posted

BJP race säljer Deka 875cc till bra pris!med 875cc är inga problem med tomgången, däremot bottnar jag mina på 4bar tryck e85 o 370hp , ligger på ca 90-95 duty på spridarna

Posted

Det går ju också att ha fler spridare och köra staged injection. men det blir kanske lite mekigt

  • 2 weeks later...
Posted

Tror att min btr spökar lite, kör en 044 pump som bör leverera tillräckligt med bränsle o ja, 875 borde räcka till över 400 på e85 ?

Posted (edited)

Ok så en 044 pump är det man skall ha till då? Och tips på bra BTR? Gissar att de båda går att hitta som Kina kopior.

Ebay?

/Fredrik

Edited by vedde
Posted

Ok så en 044 pump är det man skall ha till då? Och tips på bra BTR? Gissar att de båda går att hitta som Kina kopior.

Ebay?

/Fredrik

Vad skall du köra med för fuelrail, original Duratec?

Ett tips på en fin ställbar bränsle regulator är den som sitter på DOHC motorn typ Sierra, jag

kör med den på Zetec motorn passa rakt av :thumbsup: Det sitter ett lite täcklock över insexskruven

som man justerar bränsle trycket.

//Nisse

Posted

Ok, jag kör egen fuelrail med in och utgång då orginal bara är enkel.

Får leta på skroten efter den då, gissar att en manometer är bra att ha till så man ser trycket?

  • 3 months later...
Posted

Vad är en "injektor borr"?

I fuel rail och på insugssidan är de flesta injektorer anpassade för ett 14 mm hål.

Posted

Den har 2 steg där nedre är 14mm och ävre öppnar till där bensinen är.

Posted

Hade du tänkt köra dem på frihand? Jag har kört i två steg, dels borr för lilla diametern och sedan med pinnfräs för 14mm.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...