vedde Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Hej Hög Ohm eller låg Ohm? vad är skillnaden? är någon bättre än den andra? Vad skiljer EV1, EV6 och EV14 injektorer? :image018: Var får man tag i typ 500-650 cc spridare till bra pris? Sitter de på bilar man kan hitta på skroten? Skall vara till min Duratec med VEMS. Får snurren :blink: av detta, har ni någon rekommendation? /Fredrik Quote
Rikard Larsson Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Högohm är lättare att driva. Vet inte hur vems klarar av lågohms (utan resistorer emellan). Lågohms ska väl öppna lite snabbare, men "alla" produktionsbilar har högohm. EVx är olika fysiska (inkl kontakter) utörande. http://lib.americanmuscle.com/files/techguides/Is-Your-Mustang-Starving-for-Fuel-(79-13)/ford-mustang-fuel-injector-body-styles-guide-01.jpg Stora vanliga original är volvos "grönisar" från V70R t.ex. Volvo nr: 92 02 100Bosch nr: 0280 155 968420-427cc @3 bar465,2cc @3,8 bar Dodge srt-4 steg 1 brukar gå för 1500:- för fyra. De är på 577cc. http://www.ebay.com/itm/Siemens-Deka-577cc-min-fuel-injectors-Neon-SRT-4-mopar-stage1-55lb-hr-ev6-used-/231190728359?hash=item35d40a8ea7&vxp=mtr Men många säljer 630cc siemens för ungefär samma pengar. Quote
super7 Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Var får man tag i typ 500-650 cc spridare till bra pris Hur mycket har du tänkt trimma? //Nisse Quote
Rikard Larsson Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Och vilket bränsle? Om du tänker E85 och riktig framtidssäkring så är Siemens 875cc ett bra val. Sådana har jag och de ska räcka med god marginal till 400 hk på E85. Ska ha bättre tomgångsegenskaper än 630cc. Inte jättedyra heller. Quote
r Anders Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Jag började köra med lågohms utan resistor då VEMS ska klara det. Men det var skitsvårt att mappa med det. Min mappkille sa att jag skulle koppla in resistorer innan spridarna och då svarade sprutet på mappningen. Så tipset är att gå på högohm från början. Quote
vedde Posted August 25, 2015 Author Posted August 25, 2015 OK tack HögOhm blir det och klart att E85 kan vara aktuellt efter ett tag men 400 kommer jag aldrig att nå men strax under 300 med kompressor kan väl vara drömmålet. då borde Siemens 875cc vara bra. Rickard var hittar man såna till vettiga pengar? Eller, då jag kommer ha dubbla spridar rader kan man gå på 8 spridare med lägre cc men nå samma mål? eller blir det ineffektivt att köra så? tex 8 volvo grönisar? /Fredrik Quote
Rikard Larsson Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 Jag köpte från denna säljaren: http://www.ebay.com/itm/Siemens-Deka-80lb-EV1-High-Impedance-Fuel-Injector-4-/261312191519?hash=item3cd76b9c1f Står 835 cc (80 lb/h) i annonsen, men det är vid 2,7 bars bränsletryck. Längre ner står 84.32 lb/hr @ 43.5psi Jag köpte 8 och sålde 4 :) Quote
Pe3r Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 BJP race säljer Deka 875cc till bra pris!med 875cc är inga problem med tomgången, däremot bottnar jag mina på 4bar tryck e85 o 370hp , ligger på ca 90-95 duty på spridarna Quote
Micael Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 Det går ju också att ha fler spridare och köra staged injection. men det blir kanske lite mekigt Quote
Rikard Larsson Posted August 27, 2015 Posted August 27, 2015 däremot bottnar jag mina på 4bar tryck e85 o 370hp , ligger på ca 90-95 duty på spridarna :blink: Jag trodde 875:or med lätthet räckte till 400 på E85. Quote
Noshest Posted August 27, 2015 Posted August 27, 2015 Har 550cc Bosch EV14 spridare, ger 628cc vid 4 Bar, E85 251whp 85-90 duty cycle Quote
Rikard Larsson Posted August 28, 2015 Posted August 28, 2015 Jag får väl köra 110 % duty cycle om jag ska upp på 400 hk :p Quote
Pe3r Posted September 6, 2015 Posted September 6, 2015 Tror att min btr spökar lite, kör en 044 pump som bör leverera tillräckligt med bränsle o ja, 875 borde räcka till över 400 på e85 ? Quote
vedde Posted September 7, 2015 Author Posted September 7, 2015 (edited) Ok så en 044 pump är det man skall ha till då? Och tips på bra BTR? Gissar att de båda går att hitta som Kina kopior. Ebay? /Fredrik Edited September 7, 2015 by vedde Quote
Rikard Larsson Posted September 7, 2015 Posted September 7, 2015 Jag kör Biltemas 044-kopia. Har gått en säsong på E85 utan problem. BTR kör jag original Bosch. 1 Quote
super7 Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Ok så en 044 pump är det man skall ha till då? Och tips på bra BTR? Gissar att de båda går att hitta som Kina kopior. Ebay? /Fredrik Vad skall du köra med för fuelrail, original Duratec? Ett tips på en fin ställbar bränsle regulator är den som sitter på DOHC motorn typ Sierra, jag kör med den på Zetec motorn passa rakt av :thumbsup: Det sitter ett lite täcklock över insexskruven som man justerar bränsle trycket. //Nisse Quote
vedde Posted September 13, 2015 Author Posted September 13, 2015 Ok, jag kör egen fuelrail med in och utgång då orginal bara är enkel. Får leta på skroten efter den då, gissar att en manometer är bra att ha till så man ser trycket? Quote
Morty Posted December 24, 2015 Posted December 24, 2015 Vad är en "injektor borr"? I fuel rail och på insugssidan är de flesta injektorer anpassade för ett 14 mm hål. Quote
vedde Posted December 24, 2015 Author Posted December 24, 2015 Den har 2 steg där nedre är 14mm och ävre öppnar till där bensinen är. Quote
Morty Posted December 24, 2015 Posted December 24, 2015 Hade du tänkt köra dem på frihand? Jag har kört i två steg, dels borr för lilla diametern och sedan med pinnfräs för 14mm. Quote
vedde Posted December 24, 2015 Author Posted December 24, 2015 Blir nog hos någon som har en fräs dom är mer exakt. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.