AlfaRonny Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Kommer troligen att köra svart eloxerad(anodiserad) alu plåt på kardantunneln. Men tydligen spricker ytan lätt om man viker den 90 grader som i bild A. Därför behöver jag troligen göra enligt alt B nedan. Men då kommer man se kanterna på plåten så jag behöver dölja med någon list eller liknande. Någon som har något bra tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabac Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Hur vore det med lite inslag av trä. T.ex en vanlig enkel list i ek. Eller rödbok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Anodisera plåten efter att du har bockat den och anpassat den för hur den ska vara. Det är inga problem att anodisera om aluminium om du vill ändra färg eller snygga till igen om det skulle behövas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 23, 2015 Author Share Posted August 23, 2015 (edited) Ok, bra tips!Vill dock helst köra med någon sorts gummi list tror jag (som kläms under ena plåten).Typ så här men jag tror inte det finns, har inte sett någon iallafall Edited August 23, 2015 by AlfaRonny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Du kanske redan hittat men det finns tydligen lister som är gjorda för att sitta längst ut på trappor. På engelska verkar det heta stair nosing, ex. http://www.ebay.co.uk/itm/Flexible-Soft-PVC-Stair-Nosing-Trim-Step-Edging-For-Vinyl-Lino-Carpet-Tiles-/281764579658 Något att botanisera ibland /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted December 8, 2015 Share Posted December 8, 2015 Hur gick det, hittade du någon gummilist som fungerade bra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted December 8, 2015 Author Share Posted December 8, 2015 Näe, hittade ingen jag gillade. Blir troligen bli alt B (i första inlägget) och om aluminiumkanterna lyser för mycket så får jag ta en liten pensel med svart färg och måla på lite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulwe Posted December 12, 2015 Share Posted December 12, 2015 Har du kollat på folkabubblans list mellan skärm och kaross? Läppen som man klämmer fast den med borde vara cirka lika i mått med din ramprofil. Heter nog kederlist...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted December 12, 2015 Author Share Posted December 12, 2015 Tja, kan ju testa hur det blir Tack för tipset! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted December 12, 2015 Share Posted December 12, 2015 Kolla Swedol de har skärmlist till låg kostnad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts