Jump to content

Vill ha tips


RCM

Recommended Posts

Hej på er ! Jag har i dag en Seven med Ford Cortina drivlina och funderar på att byta till en MC motor. Jag kör både på gata och på bana.

Vilket fabrikat är bäst ?

Torrsump ? kostnad ?

Tips på firmor som säger tillbehör.

Link to comment
Share on other sites

R1 är poppis. Behöver inte torrsump men en skvalpplåt för oljan. Bäst... Mest effekt har väl busorna, men de är dyra och behöver torrsump. Jag bjussar gärna på både åktur och provkörning med en MNR med R1 (2007), problemet är att jag finns i Ystad.

Link to comment
Share on other sites

R1 är poppis. Behöver inte torrsump men en skvalpplåt för oljan. Bäst... Mest effekt har väl busorna, men de är dyra och behöver torrsump. Jag bjussar gärna på både åktur och provkörning med en MNR med R1 (2007), problemet är att jag finns i Ystad.

En byggare till i Skåne, man kanske kan få komma till Ystad och sparka däck en dag?

Link to comment
Share on other sites

En sak att tänka på är mc-motorns interna utväxling särskilt om du funderar på något annat än de vanligaste motorvalen. Kan ibland vara problem att hitta en lämplig bakaxel med utväxling passande för en mc-motor. Jag har sett nån app som hade samlat data på en massa motorcyklars utväxlingar däribland primärutväxling och de olika växlarnas utväxling. Kommer inte ihåg vad den hette men tror det var nåt i stil med "bike gearing calculator"

Link to comment
Share on other sites

Jag skall ge mig på ett försök och bena ut vad som finns under kvällen eller morgondagen. Jag återkommer.

Ett bra ställe att leta info på är annars www.locostbuilders.co.uk eller så kontaktar du Andy på www.abperformance.co.uk . Han har stenkoll på vad som funkar och inte. Han har en viss förkärlek för Honda men har även koll på de andra alternativen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag kör R1 som jag nu säljer till Stimpy

Men den är mycket bra när man har kommit underfund med olje problemet, vilket jag har på min. Den trycker ur sig olja men det löser man lätt, i alla fall på 04-06. Den kräver endast skvalpplåt och ingen torrsump.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...