RCM Posted August 1, 2015 Posted August 1, 2015 Hej på er ! Jag har i dag en Seven med Ford Cortina drivlina och funderar på att byta till en MC motor. Jag kör både på gata och på bana. Vilket fabrikat är bäst ? Torrsump ? kostnad ? Tips på firmor som säger tillbehör. Quote
À.Larsson Posted August 1, 2015 Posted August 1, 2015 R1 är poppis. Behöver inte torrsump men en skvalpplåt för oljan. Bäst... Mest effekt har väl busorna, men de är dyra och behöver torrsump. Jag bjussar gärna på både åktur och provkörning med en MNR med R1 (2007), problemet är att jag finns i Ystad. Quote
Frena Posted August 2, 2015 Posted August 2, 2015 R1 är poppis. Behöver inte torrsump men en skvalpplåt för oljan. Bäst... Mest effekt har väl busorna, men de är dyra och behöver torrsump. Jag bjussar gärna på både åktur och provkörning med en MNR med R1 (2007), problemet är att jag finns i Ystad. En byggare till i Skåne, man kanske kan få komma till Ystad och sparka däck en dag? Quote
À.Larsson Posted August 2, 2015 Posted August 2, 2015 En byggare till i Skåne, man kanske kan få komma till Ystad och sparka däck en dag? Mer köpare än byggare, men jag är en jävel på att sparka däck. Du är välkommen! Quote
HovstaSX360 Posted August 2, 2015 Posted August 2, 2015 En sak att tänka på är mc-motorns interna utväxling särskilt om du funderar på något annat än de vanligaste motorvalen. Kan ibland vara problem att hitta en lämplig bakaxel med utväxling passande för en mc-motor. Jag har sett nån app som hade samlat data på en massa motorcyklars utväxlingar däribland primärutväxling och de olika växlarnas utväxling. Kommer inte ihåg vad den hette men tror det var nåt i stil med "bike gearing calculator" Quote
HovstaSX360 Posted August 2, 2015 Posted August 2, 2015 Den där var ju kanonbra. Den jag tänkte på var en smartphoneapp med endast utväxlingarna på motorcyklarna, så den krävde lite eget räknande. Den innehöll dock fler olika mc-motorer. Quote
Frena Posted August 3, 2015 Posted August 3, 2015 Mer köpare än byggare, men jag är en jävel på att sparka däck. Du är välkommen! Tack! Hör av mig när jag skall på det hållet! Quote
RCM Posted August 4, 2015 Author Posted August 4, 2015 Verkar vara dåligt med information har om MC motorer i en seven !? Kommer att lägga i en Zetec motor i min bil. Quote
fege Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Jag skall ge mig på ett försök och bena ut vad som finns under kvällen eller morgondagen. Jag återkommer. Ett bra ställe att leta info på är annars www.locostbuilders.co.uk eller så kontaktar du Andy på www.abperformance.co.uk . Han har stenkoll på vad som funkar och inte. Han har en viss förkärlek för Honda men har även koll på de andra alternativen. Quote
JohanBertilsson Posted August 16, 2015 Posted August 16, 2015 Hej Jag har en CBR1000F motor som jag haft i en seven , om det kan vara av intresse ? Har även kardan som jag använde till ford axel (atlas) /Johan 1 Quote
vedde Posted August 21, 2015 Posted August 21, 2015 Jag kör R1 som jag nu säljer till Stimpy Men den är mycket bra när man har kommit underfund med olje problemet, vilket jag har på min. Den trycker ur sig olja men det löser man lätt, i alla fall på 04-06. Den kräver endast skvalpplåt och ingen torrsump. /Fredrik Quote
fotograf2 Posted January 22, 2016 Posted January 22, 2016 Hej Jag har en CBR1000F motor som jag haft i en seven , om det kan vara av intresse ? Har även kardan som jag använde till ford axel (atlas) /Johan Hur tycker du Hondan fungerade i din bil? Quote
JohanBertilsson Posted January 23, 2016 Posted January 23, 2016 Hej Tyckte det fungerade utmärkt. Skickat från min iPhone med Tapatalk Quote
fotograf2 Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 Hej Tyckte det fungerade utmärkt. Skickat från min iPhone med Tapatalk Fick du göra något speciellt med motorn? Quote
JohanBertilsson Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 Nej. Original luftbox. Fick flytta ut manövercylindern till kopplingen det var allt. Skickat från min iPhone med Tapatalk Quote
Recommended Posts