Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag försöker knöka in kylare, intercooler, oljekylare under min standard noskon. Det får inte riktigt plats.......

Kylaren är en Polo 1.0 och intercoolern är nån modell från KL-racing som ska konverteras till bakanslutning.

Problemet som jag ser det är att jag inte kan flytta kylaren längre bak pga att anslutningarna tar i. Polokylaren har bakanslutning och då kommer anslutningen direkt mot främre ramen.

Vad kör ni med för kylare? Bilder?

Oljekylaren tänkte jag montera bakom med ett scoop under bilen som leder in luften.

Posted (edited)

Jag har Polokylare och IC från KL med bakanslutning

Oljekylaren sitter direkt framfør vevaxelremskivan inbyggd framtill med slang ut mellan bærarmarna på ena sidan fram

statusuppdatering-009.JPG

Ursækta røran..

Edited by Christer J
Posted

Jag kör med en civic kylare(kina tillverkad) och omsvetsad KL racing IC (tung som bara den)

DSC00186-L.jpg

DSC00187-LL.jpg

Posted

Vad man får plats med i noskonen är väldigt olika beroende på chassi och noskonsval. På min MK Indy är det väldigt trångt jämfört med många andra och efter att ha provat ett par alternativ tog jag kontakt med Radtec i England och beställde en specialare av dem. Dyrt men effektiv och väl fungerande.

post-696-0-03078600-1408560115_thumb.jpg

Posted

Tackar för bilderna.

Jo, det finns ju en uppsjö av noskoner. Jag har dessutom en låg rackare, det är nån avgjutning i 3:e hand av nån gammal Caterham.

Men det är bra att få några ideer så kan man måtta och testa vad som går in.

Just nu håller jag på att försöka få dit turbon på grenröret samtidigt som att det ska få plats.........

Posted

Jag har också IC från KL Racing och hade ursprungligen en MB-kylare men numera en mycket bättre från Kina. Billigt och snabb leverans på custom kylare. Då kan du optimera storlek/placering på anslutningarna efter ditt behov. Kostade runt 2200 kr inkl frakt. http://www.winnerracing.com/ och Dave är snabb och trevlig i kommunikationen.

Posted (edited)

Nu är turbon på plats. Dock fick jag vrida på kompressorhuset och då givetvis fästa wastegaten på ett nytt sätt.

Notera att det bara en "mockup" turbo på bilderna. Det ska sitta en finare där sen.

post-60-0-34877500-1409400556_thumb.jpg

post-60-0-06930200-1409400751_thumb.jpg

Edited by Micael
Posted

Klarar du innanför ramrören?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Posted

Nix får modda lite

Micael har inte du någon byggtråd? Kan inte rå för det men jag blir mycket intresserad av vad du håller på med. Det du gör nu kanske är mitt nästa steg. Lägg ut mycket information

Kenneth

  • 1 month later...
Posted

Det fick bli en Civickylare från Winner racing. Helt ok för priset och dom hade mycket bra service.

Nu ska bara intercoolern in också och oljekylaren och kylfläkten..............

Posted

Jag vill komma på garage besök till dig!

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Posted

Saken är den att mitt garage är så litet att det bara får plats en person i det. Så det blir inte så mycket av garagebesök liksom, det blir mer som att vänta i kön till muggen på en countryfestival. :)

Posted

Då får du vänta utanför då det var garaget jag ville besöka inte dig. 😂

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Posted

Då kommer det att funka bra. Jag lägger nycklarna under dörrmattan.

Micke

Posted

Lite bilder.

Som ni ser är det oceaner av plats mellan IC och noskon.

post-60-0-82132600-1413019169_thumb.jpg

post-60-0-87843400-1413019178_thumb.jpg

post-60-0-31392700-1413019186_thumb.jpg

post-60-0-75914700-1413019192_thumb.jpg

Posted

Svetsa om utgångarna så de går bakåt annars blit det trångt.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Posted

Lite bilder.

Som ni ser är det oceaner av plats mellan IC och noskon.

Vad är det där för monsterturbo?

//Per

Posted

Det är en kinesare, eller rättare sagt en Taiwanesare. En T19 med 5# turbin.

Vet inte kvaliteten på dom, men dom verkar utveckla lite grejer själva och inte bara gör piratdelar. Så jag har fått för mig att dom kanske är lite bättre än gemene kinesturbon.

Men det är en chansning.

Posted

Det är en kinesare, eller rättare sagt en Taiwanesare. En T19 med 5# turbin.

Vet inte kvaliteten på dom, men dom verkar utveckla lite grejer själva och inte bara gör piratdelar. Så jag har fått för mig att dom kanske är lite bättre än gemene kinesturbon.

Men det är en chansning.

400 hk? Med E85

m.a.o så måste man trimma nu.

Efter ramrikten

//Per

Posted

Teoretiskt ja. Men jag jobbar med att inte köra så varmt, ska inte göra av med en massa energi på värme, så det borde bli lite mer ändå.

  • 2 weeks later...
Posted

Lite nya bilder på bygget. Nu sitter kylare och IC på plats. Ska "bara" flytta anslutningarna på IC:n. Passade på att svetsa dit en bogserögla också

Micke

post-60-0-65317600-1414224088_thumb.jpg

post-60-0-70457200-1414224111_thumb.jpg

post-60-0-79112400-1414224131_thumb.jpg

post-60-0-90259000-1414224144_thumb.jpg

  • 3 weeks later...
Posted

Snyggt jobb Micael! DEt var den minsta och sötaste Towbar jag någonsin sett som du har på din bil.

Mini-towbar_zps89436c93.jpg

  • 4 years later...
Posted

Hur går det Moose? Blir det någon åka till sommaren?

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...