mhafdell Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Tänkte köpa "Haynes Roadster full wishbone set 22 bush tubes locost 7 33.7mm x 35mm 28.5mm" och har funderat på bussningarna nedan, men passar dessa i rören eller är skillnaden för stor? Rören har 28,5 innerdiameter.... eller ska man köpa rören på meter och kapa till själv? Med andra ord, hur mycket större kan bussningen vara än där den ska pressas i? mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne E Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Det funkar, har sådana på mitt åk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 (edited) Kan man hitta PU bussningar i dim som ovan, eller söka efter dimension någonstans, och få dom levererade hem den här veckan? Får leta på en annan lösning senare, men jag behöver nya igen. Mina bussningar mosas i bakaxeln. Edited May 17, 2015 by Christer J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 (edited) KG trimnig har massa bussningar i lager och får de dimensioner eller ritning så brukar det lösa sig. och man har grejorna dagen efter. jag har nämligen köpt ett par ggr där. dom är kanon att handla av www.kgtrimning.com Superpro Edited May 17, 2015 by Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Är det Amazon rullar tro? jag hade såna o originalen i gummi blev skräp men från KG dom är bra än. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Jag har kollat KG, men det finns ju inga mått att gå på i katalogen. Jag kan ju prova att ringa honom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Fyrlänken har 29 mm id, är inte Amazonrullarna mindre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 hittade detta när jag sökte. http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=3251#entry38987så det borde funka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Ring o ev meiila över ritning så fixar dom det nog. jag har köpt andra bussningar av dem via mått och de har alltid kunnat hjälpa mig. Så det är dom jag kollar med i första hand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Kan man hitta PU bussningar i dim som ovan, eller söka efter dimension någonstans, och få dom levererade hem den här veckan? Får leta på en annan lösning senare, men jag behöver nya igen. Mina bussningar mosas i bakaxeln. Kan du inte få några svarvade i Delrin med rf-innerhylsa? Det borde gå fort för en mek-verkstad om du har måtten tillgängliga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Jag kan ju svarva själv iofs,men stum bussning i fyrlänk och stel axel blir inte så bra när det kränger tror jag. Fram svarvade jag hårda bussningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Nej . Axeln rör sig i sidled vid fjädring. Delrin är för hårt det frestar på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts