Jump to content

Var kan man köpa slanganslutningar i aluminium?


Jonas

Recommended Posts

Någon som har tips på var jag kan köpa slanganslutningar i aluminium för svetsning liknade dessa:

http://www.obpltd.com/Alloy-Products/Self-Weld-Parts/7.9mm-OD-x-65.7mm-straight-ribbed-fitting-OBPRIB01

0.50£ är ju rätt pris men frakt på 40£ är inte riktigt lika rätt!

Link to comment
Share on other sites

Någon som har tips på var jag kan köpa slanganslutningar i aluminium för svetsning liknade dessa:

http://www.obpltd.com/Alloy-Products/Self-Weld-Parts/7.9mm-OD-x-65.7mm-straight-ribbed-fitting-OBPRIB01

0.50£ är ju rätt pris men frakt på 40£ är inte riktigt lika rätt!

Finns inte dessa slanganslutningar på någon bilförgasare - i så fall så kan du hitta dem på någon bilskrot

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Du har inte funderat på att göra dem själv som jag visade för ett tag sedan?

De blir ju inte "barbed" men slangen sitter ordentligt även med en lite svulst.

De hade ju bra priser och de såg fina ut men frakten svider som du sa när det är så lite värde i det man köper.

Link to comment
Share on other sites

Rikard: Tycker att dom är lite korta, men hittar jag inget att så får det bli dom.

Kengren: Dom brukar väl vara i stål eller mässing, ipressade i alu. Iaf på dom bilar jag pysslat med (SU & Solex :-))

Anders: Hade gärna testat din "svulst" metod, jag har dock inget passande alu rör, så då kan jag lika bra köpa anslutningar.

Jag har frågat om Obp kan skicka i ett kuvert istället, om jag tar smällen om det försvinner på vägen, hoppas dom kan det!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...