cealm Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Bra sida som Transportstyrelsen lagt upp. Släpvagnskalkylator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Smidigt :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Läs igenom begränsningarna med kalkylatorn bara. Slår jag in min kärra så räknas den som obromsad fast den har broms... Något med EU-godkännande som ställer till det tror jag det var. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 18, 2013 Author Share Posted July 18, 2013 --- Läs igenom begränsningarna med kalkylatorn bara. --- Ja, det är viktigt med allt "finstilt". Speciellt det som är skrivet med vit text på vit bakgrund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 Vit text på vit bakgrund? Det finns en hel sida om det: http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordonsregler/Slap/Om-slapvagnskalkylatorn/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 19, 2013 Author Share Posted July 19, 2013 --- Vit text på vit bakgrund? --- Ett skämt Pac, försök läs en text skriven med vita bokstäver på vitbakgrund i en dator eller gröna bokstäver med samma grön färg som bakgrund. Det går att läsa med det är svårt för man reagerar inte att det finns text och kanske inte ens förväntar sig att det står något. Ibland kan "finstilt" te sig likartat fast med skillnaden att texten syns men man av någon anledning väljer att inte läsa. DEt är de som fege pekar på i sitt inlägg det finsn en del begränsningar (finstilt). Som tex i just detta inlägg finns det en text som inte syns direkt trots att jag skrivit den i inlägget. Det är lätt att få den att synas om man vet hur man enklast kan göra. Hej Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 Busigt värre! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 19, 2013 Author Share Posted July 19, 2013 Visst är det Kilkenny. Jag ser i ditt förra inlägg att du enkelt klarade koden....och jag håller med dig i det du skrivit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 (edited) Är det det här "tricket" du menar? :) Edited July 19, 2013 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 19, 2013 Author Share Posted July 19, 2013 Helt rätt Pac, det är just det tricket jag menar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 Innan ni ger er ut på för djupt vatten vill jag bara varna er för att använda det tricket på papper ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 Dum kalkylator. Den påstår att jag ibland kör 350 kilo för mycket på min lilla kärra.. Tyvärr räknar den rätt, men 3 kilo i däcken gör att det rullar lätt ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 19, 2013 Author Share Posted July 19, 2013 Ser att det är fler som tillämpar "finstilt" text....... eller hur Christer J? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts