Jump to content

Göra svulster på rör


AndersK

Recommended Posts

Provade att göra svulster på rör för att hålla slangar.

Har sick- och falsmaskin för grövre rör men här är ett sätt att göra på mindre diamtrar som inte passar i sicken.

Skar ut två gummibitar ur en slang, med hålsåg, som passar innerdiametern på röret, 16 mm i detta fallet.

Tryck in dem i röret och trä röret på en stång för att ge rätt djup.

Stick in en annan stång från andra hållet

post-2753-0-75804900-1368477253_thumb.jpg

Ett lätt tryck med hydraulpressen

post-2753-0-15940900-1368477253_thumb.jpg

Gjorde en kortare bit med bara en gummibit en insexskruv och pressade i skruvstycket. Gick lika bra i detta fallet

post-2753-0-31117200-1368477252_thumb.jpg

Röret är ett tunnt rostfritt rör så var gränsen går för att klara det i skruvstycket vet jag inte.

Edited by AndersK
Link to comment
Share on other sites

Så här kan det bli då, med en metod jag inte tänker avslöja :hypocrite:

post-2753-0-52950500-1368561033_thumb.jpg

(vilket betyder att jag inte har den blekaste aning om vad som hänt)

En oöppnad burk blev så här, inget klabb med härdare alltså...

Link to comment
Share on other sites

Det finns ett tredje sätt också. Eller det måste finnas det. jag inte pressat i mig en massa gummi och jag har inte druckit härdare. Men jag har ändå fått en svulst liknande bilderna runt min egen midja. Dock är den inte lika symetrisk, min är större i färdriktningen.

Link to comment
Share on other sites

Det finns ett tredje sätt också. Eller det måste finnas det. jag inte pressat i mig en massa gummi och jag har inte druckit härdare. Men jag har ändå fått en svulst liknande bilderna runt min egen midja. Dock är den inte lika symetrisk, min är större i färdriktningen.

Den svulsten är ju till för att hålla brallorna uppe (om de är högt skurna vill säga). Skönhet och funktion i skönt samspel.

Link to comment
Share on other sites

Det finns ett tredje sätt också. Eller det måste finnas det. jag inte pressat i mig en massa gummi och jag har inte druckit härdare. Men jag har ändå fått en svulst liknande bilderna runt min egen midja. Dock är den inte lika symetrisk, min är större i färdriktningen.

Hehe, du har nog rätt. Burken har stått på hyllan och sett min utveckling under åren och tagit efter :lol:

Den har nog stått där och jäst ganska länge, 79 kr kostade den. Dagens pris är 202 kr....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...