tpau Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Snygg placering av handbromsen, min Zero har den precis där armbågen landar. Det konceptet har stört mig hela tiden och jag har funderat på att montera handbromsspaken vertikalt ståendes på passagerarsidans tunnel, men din ide ser mycket enklare ut och är dessutom snygg! Nu vet jag vems ide jag ska stjäla! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted December 30, 2013 Author Share Posted December 30, 2013 Ja, det är ganska störigt att ha den där, min satt där från början. Men kul att nån själ idéer, det är både meningen men framförallt bra betyg. Lycka till!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted December 30, 2013 Author Share Posted December 30, 2013 Det blev en dag vid maskinerna, styrning på g, fortsättning följer på torsdag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted January 3, 2014 Author Share Posted January 3, 2014 Jag skrev fortsättning följer torsdag men det blev visst fredag också, inte för att det stod stilla igår på nåt sätt utan jag måste bli sams med min styrningskonstruktion som jag har gått o sneglat på länge nu. Vet egentligen inte vad jag tycker, ena stunden vill jag bara köra vidare på grejerna jag har hemma och andra stunden vill jag beställa två styrleder till, den ena splinesad då. Inget är väl ristat i sten för den delen så jag kan ju bygga klart o sen bygga om........eller.........inte......ja......nä😳 Lite bilder på det..... Sen fick jag ett ryck och gjorde grejer till att flytta bromsvätskebehållaren, och oavsett vad jag tycker om styrning så tror jag "flytten" blir bra iaf. PS. Om man skarvar styrstängerna efter konstens alla regler enligt den röda SFRO, finns det något som hindrar att man helsvetsar skarven också, för vattentäthet. (och lite estetiskt förstås) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 --- hindrar att man helsvetsar skarven också ---- Ja, SFRO hindrar eller rättare sagt gör en koll med din utvalda SFRO för att lyssna hur han ser på frågan. Trots boken råder det vitt skilda åsikter i SFRO led om just styrningen och hur man skarvar och svetsar. Frågan var uppe i en forumtråd förra året helt baserat på verkligheten hos två byggare. I det fallet var pluggsvetsning ála röd bok kontra genomgående borrhål och skruvar som låsning. Hade bilbyggarna bytt SFRO med varandra på just denna punkt hade båda bilarna gått igenom. Nu fick båda bilarna bakslag. Endast en borde fått bakläxa och det var den med genomgående hål när det nu är avklarat hur man gör enligt röda boken. Jag har helsvetsat på min första bil och godkänt vilket jag av princip ställer mig lite frågande till hur det gick igenom men det var före röda bok så det får väl skivas på "ännu inte färdig röd bok kontot". Bil två är ett skolexempel på röd bok dvs pluggsvetsat och godkänt. Summan av ovanstående är --> Ring SFRO besiktaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted January 3, 2014 Author Share Posted January 3, 2014 Jag ringer........nån Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 Hade precis ett både givande och nedslående samtal med "min" SFRO-man, givande på det sätt att jag fick konkreta tips på hur jag ska gå tillväga. Jag känner mig dock lite nedstämd när jag har lagt 17 tim vid maskinerna och tillverkat delar som inte kommer att godkännas, plus de utgifter för knutarna som jag inte kan använda, i vart fall till det här bygget. Men men, det är bara att spotta i nävarna och ta nya tag. Ska beställa nya knutar och visst är det så att till sierra styrväxel heter spliensen 9/16-36? Det blir nykonstruktion med tre knutar istället och bara en svetsskarv, det komiska i sammanhanget är att det är enda stället som jag borrat enligt den röda boken för tre punkter men enligt SFRO ska det stumsvetsas runt om för det som står i boken är fel enligt honom. En vacker dag blir det nog en bil........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 ---- det komiska i sammanhanget är att det är enda stället som jag borrat enligt den röda boken för tre punkter men enligt SFRO ska det stumsvetsas runt om för det som står i boken är fel enligt honom. ---- Tråkigt och för-#%#¤%&&%-igt. Jag blir upprörd av sådan här vittnesmål men det är som du säger det är bara att gilla läget. Du kan byta SFRO besiktare eller kanske ett annat bytesalternativ om inte det interna regelverket hålls..... Det skall vara enhetligt kring bilens viktiga punkter tex pluggsvetsning av styrning, det blir lekstuga annars. Vore det någon detalj som inte tillhör "bilens viktiga organ" då finns det väl plats för viss lokal SFRO tolkning men styrning, nej det skall vara enhetligt och klockrent överallt i Sverige. Lycka till med nya konstruktionen och det är både bra och dåligt när sånt här kommer fram. Jag har som sagt sett många likande olikheter inom SFRO bedömningen. Det bra att det kommer fram för då kan SFRO internt hantera fråga och det är man tvungen till att göra för detta är bara "en gång till i ordningen inom styrning". Så har vi en röd bok som kan vara felaktig. För CealmSeven V8 som fick sin styrning enligt röda boken och godkändes i alla instanser utan ens ett påpekande. Vi hade olika SFRO-män........... Det som styr amatörbyggnationer är Transportstyrelsens regler. Dessa skall sedan erfarenhetsmässigt mm tolkas av deras utsedda förbesiktningsinstans SFRO. Så långt allt ok men om SFRO har fastställa och "sålda" tolkningsregler tex röd SFRO bok och sedan inte inom organisationen går efter erfarenhetsreglerna då är det mycket anmärkningsvärt. Det är väl tur att Transportstyrelsen inte har kännedom om dessa konstigheter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 Visst blir man upprörd, men tänk på hjärtat Calle, det är döda stålbitar vi pratar om. Det hade varit betydligt värre om vi hade varit ett gäng doktorer som diskuterade hjärttransplantationer på samma sätt. Jag står i skrivande stund med en fot i varje läger, å ena sidan är det rent ut sagt fördjävligt att vi ska gå efter en för ändamålet skriven bok samtidigt som vissa personer tar sig friheten att tolka fritt, å andra sidan så är det ju så när kreti & pleti ska dregla lite halvdant med sin precis nyinköpta svets så kan det av olika anledningar leda till att det som är tänkt att bli trafiksäkert kan bli rent livsfarligt om det inte bränner in på rätt ställe. Eftersom allt detta går att dividera om i evigheter beroende på bakgrund och erfarenhet så tänker jag lägga in MIN åsikt vänligt men bestämt. Kom ihåg att detta är min åsikt som jag står för efter 25 år i verkstadsbranchen. En korrekt och ren fogberedning i skarven samt en fjädrande rörpinne som borras igenom efter i kallt tillstånd är enligt mig hängslen och livrem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted January 5, 2014 Author Share Posted January 5, 2014 Sådärja, nu är förvirringen total. Efter ytterligare ett samtal med SFRO ska jag sätta tillbaka de grejer till styrningen som jag tänkte från början för att sen göra min SFRO 1, risken är fortfarande att styrknutarna blir utdömda men bedömningen skulle ske på plats och inte över telefon enligt det senaste modet. Jag kan nog få fram siffror på de styrknutarna jag har köpt men behöver någon referens, vet någon därute vad det är för spec. på de man köper tex från Borgeson och då syftar jag i första hand på brottgräns? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted January 5, 2014 Author Share Posted January 5, 2014 Ni kan bortse ifrån den sista frågan, jag har funderat på saken och jag tror det är dumsnålt att inte köpa tre nya knutar från Borgeson och bygga om med stystången genom pedalstället. Snåltarmen får vrida sig hur mycket som helst men det känns som jag kommer ångra mig annars. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted January 6, 2014 Author Share Posted January 6, 2014 När jag ändå håller så vad fasen....... Bort med pedalställ o hela torpedväggen, gör om o gör rätt. Bromsservot får vika hädan liksom det hängande pedalstället. Det är aldrig för sent att ångra sig och Cealm hjälpte mig på traven. Det blir att skära ut stående pedalställ på jobbet enligt Gibbs ritningar och även bygga hydraulisk koppling. Då finns det bättre förutsättningar samtidigt att få till styrningen så t o m SFRO applåderar. Fascinerande vad effektiv en vinkelslip kan vara.......tog en halvtimme ungefär att backa ett år i tiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke_HJCC Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Looking good... Har du köp stödlagret också på mec? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted January 6, 2014 Author Share Posted January 6, 2014 Nä, de finns på Jula bl.a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted January 15, 2014 Author Share Posted January 15, 2014 Nu glömmer vi det som har varit och tar ny fart, Gibbs bok och nya knutar från Borgeson inhandlat. Ska modifiera pedalstället för koppling o broms, gaspedalen blir hängande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Du kommer bli nöjd med nya lösningen speciellt när det blir dags att provköra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted January 20, 2014 Author Share Posted January 20, 2014 Klippte ut ett förslag i papper för att få nån form av känsla i verkligheten, blir nog att skära ut ett par plåtbitar också, teoretiskt ska det funka med slaglängderna. Blir att bygga separata pedaler, jag har inte bestämt mellanrum än. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke_HJCC Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Vad du ligger i... Blir klar med skärmarna till fredag så vi får börja planera de :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted January 22, 2014 Author Share Posted January 22, 2014 Jajemen Henke, det är bara att passa på när det är lite lugnare på jobbet. Hörs fredag då :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted January 22, 2014 Author Share Posted January 22, 2014 Lite durkplåt som trampor så går det nog att vänja sig vid de där........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted February 13, 2014 Author Share Posted February 13, 2014 (edited) Pedalställ målat o klart, fästsvetsat så det duger till en provtur innan färdigsvets. Nu inväntar jag min sista styrknut så det också kan göras färdigt. Fram tills dess får det bli lite småpill här o där. Edited February 13, 2014 by Mattias Lindvall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svenharry Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 ]Grattis Mattias, det ser jättebra ut hittills. Glöm inte sätta tillbaka plåten på brädan, den ger massor med vridstyvhet. Du är inte den ende som får brottas med SFRO. Ingen där är utbildad bilbyggare eller utbildad i hållfasthetslära. Dom har tidigare kanske byggt en Hot Rod eller likn. Därför kör man Safety First. Det vore ju olyckligt om det kom ut en massa livsfarligt skrot på vägarna och då blir det förr eller senare förbjudet att bygga sin egen bil. Det vill vi inte. Vad gäller dina bärarmar så skall de bli godkända. De har en stor bas, vilket är viktigt när man bromsar bla. Bilen kommer kanske att väga runt 600Kg så varför överdriva. Massor av Seven har den dimensionen du har. Krånglar dom så ring till mig. Fortsatt lycka till med bygget. Jag följer dig. Svenharry Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted February 27, 2014 Author Share Posted February 27, 2014 Vad kul att du tittar in Svenharry, jag tar till mig det du säger och stretar vidare. Fortsätt gärna med inlägg då och då, det piggar upp och höjer motivationen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svenharry Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Varför skall det vara så för.....de svårt att få iväg något på forumet för oss som inte är datanördar? Har precis skrivit till dig men det gick inte att skicka utan en fil?????? Jag städar verkstan då vi måste sälja gården nu då min sjukdom jävlas. Klarar inte mycket längre då jag knappt kan stå. Men jag hittade två st nya P-ändar Ford Transit med stoppmuttrar och gängade hylsor för övre bärarm. M128x1,5 helt nya samt en jättefin kuggstång Morris 1000 som är perfekt för 7en då axeln kommer ut i en bra vinkel samt är den lätt att korta. Vet du nån som behöver/skall bygga så når man mig på svenharry@telia.com och jag kan mejla bilder. Håll mig a´jour på forumet vad som händer med bilen och ha inte för bråttom, då blir det bara fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dalby7 Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Tjenare SvenHarry. Är delar som bör fungera till mitt 7 bygge. Vad betingar de för pris? Vet inte om du kommer ihåg mig, men vi hade kontakt för en massa år sedan angående rutor till min Sethera. Bor numera i Dalby. Med vänlig hälsning, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svenharry Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Hej Peter, du kan ringa mig på 0418-432750 eller 0702 760 140 Svenharry Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted March 16, 2014 Author Share Posted March 16, 2014 Nu har mina styrknutar kommit hem så nu ska bara axlarna tillverkas o yxas till i ändarna, får se om det blir tid till det i veckan. Annars har det inte hänt så mycket, jag har lagt många timmar i garaget men de flesta har varit på "tänkarstolen". Börjat fundera på instrument, fick tag på ett fräscht från en -92a men jag vet inte vad jag tycker än så det får väl sitta där med tvingar och mogna lite. Har försökt söka på om någon har använt sig av wire men kan inte hitta nåt, originalet är ju typ en km för lång så den går ju bort liksom. Tar gärna emot tips i ämnet. Ett par skärmfästen har det blivit också. Det var väl allt för den här gången, och så hoppas jag vi ses nästa helg? Och är det någon på vägen hem från Trollhättan till Västervik som vill visa upp sitt bygge så stannar jag gärna och tittar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svenharry Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Kul att du är igång igen. Blev lite orolig.Sh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted March 17, 2014 Author Share Posted March 17, 2014 Ha ha, ta't lugnt Svenharry, jag är alltid igång......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted March 20, 2014 Author Share Posted March 20, 2014 Sådär ja, nu är styrverket färdigt, bara lite putsning på axlarna men det får tillhöra listan efter SFRO 1. Den uppmärksamme ser även att instrumentpanelen är borta, man skulle lätt kunna tro att jag har blivit påverkad Cealm som jag hade en intressant diskussion med härom kvällen men äran får gå till min fru som även får pris för dagens kommentar. Glad i hågen skulle jag bara visa att styrningen funkar varpå hon säger: Och sen kan du ta bort den där j.... panelen, det måste ju finnas nåt flashigare att köpa. - Ja, men det kostar ju liksom ett par tusen...........säger jag då. - Och.......... Den åkte bort direkt kan jag säga, jag måste nog ha varit snäll i förra livet som fick tag i henne;-) Kanske skulle fråga Mia om en hydraulisk koppling också, men det får nog vänta till minst måndag för att inte utmana ödet........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted April 10, 2014 Author Share Posted April 10, 2014 Det är väl bäst att ge sig till känna så ni inte tror att jag har gett upp. En o annan pinne har det kommit till i aktern men det är med en viss tvekan, det är ju inte direkt självklart var, hur, när o varför....... Men nu har ja suttit o stirrat tillräckligt så jag bygger nåt så får vi se. Ska låna en rullbock nästa vecka så förhoppningsvis kan jag få till ett par skärmhållare av något slag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted April 21, 2014 Author Share Posted April 21, 2014 Liten uppdatering så här vid lunchtid........ Nya stötdämparfästen ditsvetsade så numera står bilen i våg, skönt. 25x25 rullade till skärmstag bak, plastar ihop allt sen och skruvar dit istället för svets. Blir konflikt med stötdämparna så det får bli den här lösningen även om det drar med sig några extra gram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted May 17, 2014 Author Share Posted May 17, 2014 Det blir inget gjort här trots fint väder, jag får ingen ordning på hjulinställningen så jag har beställt tid på verkstad för att göra det enkelt för mig. Under tiden får det bli lite annat och jag är ju bara tvungen att lägga ut en bild. Jag ska nämligen montera grillen på bilen...... Göteborgsvarning på den.........;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Brukar inte grillen sitta i framändan..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Ser ut att vara rätt grill för full gas i alla fall... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted November 22, 2014 Author Share Posted November 22, 2014 2014-05-17, det var visst länge sen, fick t o m söka efter min tråd...... Jaja, nåt har väl hänt under tiden. Jag åkte iväg till verkstaden och gjorde den berömda hjulinställningen och kunde konstatera att hjulen inte satt där de skulle, vilket jag fick lära mig på Kinnekulle utav Tommy att jag kunnat kompenserat bort, men då hade jag redan skurit ner större delen av ramen så nu har jag gjort om och förhoppningsvis gjort rätt. Ville ändå byta ut infästningarna bak så det fanns väl en mening med det som hände/händer. Så fick det bli, nu sitter dom svetsade och de undre bärarmarna fram är blästrade och flyttade så de lirar med bakvagnen, de övre ska få sin beskärda del när tid är. En annan detalj som inte blev som jag tänkt från början är den döpta rotatorn, den skulle ju bara vara tillfällig och bara så länge jag skulle svetsa på ramen. Men jag har märkt flera fördelar så nu finns det permanenta fästen så jag kan nyttja den hela vägen. Fortsättning följer.......... Sent from my iPad using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted November 23, 2014 Author Share Posted November 23, 2014 Nu kan vintern komma, mig kvittar det, chassit är på "hjul" igen så nu kör jag på....... Här någonstans emellan ska vi studsa runt på gator och banor....... Blir att färdigställa framvagnen och få på hjulen så jag kan bestämma totallängd på bilen. Sen antar jag att det börjar närma sig tankbygge, SFRO 1 kräver väl bl.a det. Ska läsa på checklistan en gång till men så långt borta känns inte besiktningen just nu, antar att det lär ändra sig ett par gånger i vinter. Önskar alla därute en inspirationsfull säsong oavsett om det gäller nybygge eller ombyggnad. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 Hej igen Mattias, kul att prata med dig ! Har studerat ditt chassie mer ingående och som du säger, det finns en rad intressanta lösningar och vinklar. Hoppas du får mer byggtid för bilen Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted January 18, 2015 Author Share Posted January 18, 2015 Detsamma Pär, jag ska ta tag i byggandet tids nog. Det inspirerar ju faktiskt när man får prata av sig lite så det kanske man skulle göra oftare😉 Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted October 18, 2015 Author Share Posted October 18, 2015 Köpte en viskodiff som jag tänkte anpassa men som tur är så har jag inte satt vinkelslipen i chassiet än. Efter vad jag förstår så ska det kunna gå med tripodknut ytterst för att slippa uppgradera till skivor om man hittar 27 mm axlar och använder Scorpioknutar vid diffen. Men det verkar vara lättare att vinna på lotto så det projektet lägger jag på is så länge. Har ni drivaxlar som ligger eller vet om några får ni gärna tipsa. Annars har jag mest gjort om en massa saker som jag inte har varit nöjd med, även det ska jag lägga på is.......att vara nöjd alltså. Jag kommer inte framåt om jag ska hålla på så här hela tiden så beslut är taget att nu ska skiten ihop så man får köra nån gång. Det går ju alltid modifiera på vintrarna har jag sett. Det jag däremot vill bygga in från början är torrsump och jag är helt övertygad om att det ligger kompletta system ute i hyllorna som inte har blivit monterade. Hör gärna av er ni som känner er träffade, motorn är en Pinto från mitten på 80-talet. Mvh Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted October 20, 2015 Author Share Posted October 20, 2015 Har punktat ihop lite rör som ska utgöra nån form av båge, allt är kapat för långt just nu och liknar mer ett grisbås än nåt annat men det kan vara roligt att ha bilder under resans gång. Får fortsätta nån dag när man kan ha en medhjälpare så man får det så lågt det bara går Sent from my iPad using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted October 30, 2015 Author Share Posted October 30, 2015 Tog en glappsväng ner till Bali för att få lite bygginspiration, tror det funkar faktiskt. Hittade t o m tillbehör här eller i varje fall obligatorisk klädsel. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Trevlig semester kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Vackert!! :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted October 31, 2015 Author Share Posted October 31, 2015 Tack Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JrgenK Posted December 12, 2015 Share Posted December 12, 2015 Tack för garage/ verkstads besöket ! Jätte fint bygge med kluriga detalljer och Lösningar. Och en riktigt boost för komma igång på riktigt med mitt bygge Jörgen K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted December 12, 2015 Author Share Posted December 12, 2015 Tack själv, hoppas du kommer igång som du planerar. Det är alltid bra med likasinnade på nära håll så man kan byta erfarenheter Sent from my iPad using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted January 16, 2016 Author Share Posted January 16, 2016 Vill du komma framåt-gå i cirkel säger ju en gammal slogan. Det har jag gjort............gått i cirkel alltså........runt bilen och fotat och funderat. Då betyder det att jag har kommit framåt.........eh........tror jag. Köpte på mig en jädra massa bråte till julhelgen för jag tänkte det skulle bli mycket gjort då, och visst, lite har ju hänt, även om det har gåtts mycket i cirklar. Buren får se ut som den gör tills vidare, har gjort den demonterbar ifall jag bara vill åka med bakre bågen,inte lätt med alla beslut när man är ömsom schizofren och ömsom full Hittade en U-profil som jag har fastnat för, har även gjort ett verktyg så den kommer nog bli mitt signum i fortsättningen. Tänkte bara använda den till rutramen först men den kommer återkomma både här och där. Låter bilderna tala för sig själva, kommer knappt ihåg vad jag har gjort och inte........... Kommande projekt blir i alla fall defroster och vindrutetorkartransmission, hoppas det inte blir ett lika stort projekt som ordet, då blir det många cirklar. Har genom åren eftersökt diverse delar både härigenom och på Facebook, har fått väldigt lite respons dels på drivaxlar till viskodiffen och torrsump till min Pintomotor så jag ber igen.......... Om nån känner nån som har nåt som ligger vore jag tacksam för tips. Mvh Mattias Sent from my iPad using Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted January 17, 2016 Author Share Posted January 17, 2016 Ny dag nya bryderier....... Skulle bara gå emellan och kasta dit bälten...... Det blir fullt på rullen så dom skulle behöva kortas 30-40 cm. Får man göra detta och vem gör i så fall en sådan operation? Har provat med att sänka rullen motsvarande men då är det fler saker som strular. För övrigt klarar jag mig utan scoop, får se om det blir ett för utseendets skull. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Tror inte man får korta såna färdigsydda rullbälten. Hitta kortare på skroten? De från baksäte kan vara kortare. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.